AnonymBruker Skrevet 7. juni 2020 #101 Skrevet 7. juni 2020 Hele demonstrasjonen er ufattelig trist. Dette er et big fuck you til alt som har skjedd de siste månedene, og det er så ufattelig trist at det finnes mennesker i Norge som er så negativ til den innsatsen som er gjort. Som ikke bryr seg, og tenker at det er en god ide å samles på denne måten. Jeg blir så lei meg. Kanskje de burde ha skrevet only Black lives matters på plakatene? For det er det inntrykket jeg sitter igjen med. De syke og gamle i Norge er jo ikke verdt noe for demonstrantene, og hvis dødstallene øker så vet vi hvem som har skyld i det. Anonymkode: c99a5...55d 5
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2020 #102 Skrevet 7. juni 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det kommer vi ikke til å bli. Og jeg tror ikke hensikten med demontrasjoner er reklame for "oss". Skremmende mange her som ikke har forstått hensikten med demonstrasjonene! Anonymkode: 2dbec...07a Men hva er egentlig hensikten? Det alle forstår er jo at dere demonstrerer mot politivold i USA. Men dere gjør det i Norge hvor dette ikke er et problem. Og hva skal det liksom hjelpe for at dere gjør dette nå? Det vil ikke endre den politiske situasjonen i USA og det er den som må endres for at problemet med politivold skal løses. Dere kan ikke løse dette med å løpe rundt og skrike her i Norge. Det løser ingenting, men dere skaper et nytt problem: Økt smittespredning i deres eget land! Anonymkode: 4a279...088 4
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2020 #103 Skrevet 7. juni 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ser du påstår at nedgangen i smitte har omtrent stoppet i Oslo. Også linker du til en artikkel, men det er ikke det som står i artikkelen. Hvor har du det fra at nedgangen i Oslo har stoppet? Anonymkode: 2dbec...07a Nedgangen i Oslo er mindre enn nedgangen i resten av landet, og 70 prosent av nye tilfeller på landsbasis er i Oslo. Det er Nakstad som sier dette iflg NTB i formiddag: https://www.dagbladet.no/studio/nyhetsstudio/5?post=34861 Anonymkode: fa517...58e
Bix Skrevet 7. juni 2020 #104 Skrevet 7. juni 2020 (endret) 24 minutter siden, AnonymBruker said: Hele demonstrasjonen er ufattelig trist. Dette er et big fuck you til alt som har skjedd de siste månedene, og det er så ufattelig trist at det finnes mennesker i Norge som er så negativ til den innsatsen som er gjort. Som ikke bryr seg, og tenker at det er en god ide å samles på denne måten. Jeg blir så lei meg. Kanskje de burde ha skrevet only Black lives matters på plakatene? For det er det inntrykket jeg sitter igjen med. De syke og gamle i Norge er jo ikke verdt noe for demonstrantene, og hvis dødstallene øker så vet vi hvem som har skyld i det. Anonymkode: c99a5...55d Helt korrekt. De syke og gamle er faktisk ikke verdt noe for demonstrantene dersom dette ikke støtter "saken" deres, enten det er Palestina, dyrevern, miljøsaken eller kamp mot rasisme. Tror du noen av dem vil bli lei seg eller overhodet reagere om gamle Oddvar eller en tobarnsmor dør om tre uker som følge av smitten de har spredt videre ...? Meg, meg, meg på sitt verste. Alt for å slå seg på brystet, og få noen "likes" på sosiale medier fordi man bryr seg sååååååå mye, og i egne øyne har klart å endre hele verden ved å gaule i flokk midt i en pandemi; Donald Trump og resten av U.S.A. kommer sikkert til å få mange søvnløse netter etter demonstrasjonene i Norge. Endret 7. juni 2020 av Bix 6
jabx Skrevet 7. juni 2020 #105 Skrevet 7. juni 2020 (endret) 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Slapp av. Pust med magen. Det går helt fint. Anonymkode: 150e4...ace Hvem har sagt at verden går under på grunn av demonstrasjonen? Men jeg håper disse egoistiske smittesprederne har god samvittighet hvis det kommer en ny virusbølge som tar dreper enda flere. Og en liten ting å tenke på: Jeg vet ikke hvordan det er i Norge, men i USA er fattige svarte områder de som er rammet verst av viruset. Det er der flest har blitt syke og flest har dødd. Så med disse demonstrasjonene risikerer man, i det minste i USA, å skape enda mer lidelse og død nettopp for dem man påstår at man demonstrerer for. Endret 7. juni 2020 av jabx 4
jabx Skrevet 7. juni 2020 #106 Skrevet 7. juni 2020 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men hva er egentlig hensikten? Det alle forstår er jo at dere demonstrerer mot politivold i USA. Men dere gjør det i Norge hvor dette ikke er et problem. Og hva skal det liksom hjelpe for at dere gjør dette nå? Det vil ikke endre den politiske situasjonen i USA og det er den som må endres for at problemet med politivold skal løses. Dere kan ikke løse dette med å løpe rundt og skrike her i Norge. Det løser ingenting, men dere skaper et nytt problem: Økt smittespredning i deres eget land! Anonymkode: 4a279...088 Jeg har heller ikke helt skjønt hensikten med å demonstrere i Norge for det som skjer i USA. Nå handler nok demonstrasjonene ikke bare om politivold men også om strukturell rasisme osv. Men jeg skjønner fortsatt ikke hvorfor vi demonstrerer i Norge for noe som skjer i USA. Jada, vi har våre utfordringer her også, men det kan ikke sammenlignes med hvordan situasjonen er i USA. Der borte er det jo ekstra ille fordi de ikke har de sosiale sikkerhetsnettene vi har her i landet, og dermed rammes særlig fattige svarte hardt i nedgangstider og under pandemier, osv. 2
jabx Skrevet 7. juni 2020 #107 Skrevet 7. juni 2020 4 minutter siden, jabx skrev: Og en liten ting å tenke på: Jeg vet ikke hvordan det er i Norge, men i USA er fattige svarte områder de som er rammet verst av viruset. Det er der flest har blitt syke og flest har dødd. Så med disse demonstrasjonene risikerer man, i det minste i USA, å skape enda mer lidelse og død nettopp for dem man påstår at man demonstrerer for. Fra linken over: "I to bydeler i Oslo, Søndre Nordstrand og Alna, er smittetallene spesielt høye." Dette er vel to av de mest innvandringstette bydelene i Oslo? Og med ganske store utfordringer med gjengkriminalitet og annet? Sukk. 3
jabx Skrevet 7. juni 2020 #108 Skrevet 7. juni 2020 Bra, OBOS: "Ansatte i boligutvikleren Obos som var med på George Floyd-demonstrasjonene, blir av smittevernhensyn bedt om å holde seg hjemme fra jobb de neste ti dagene." 4
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2020 #109 Skrevet 7. juni 2020 19 hours ago, AnonymBruker said: !???? Skjønner du ikke at ting roer seg, og at dere er i fåtall som velger å sitte livredde inne. Skjønner du ikke at det er bestemt at ting skal tilbake til normalen? Skjønner du ikke at dette tross alt har gått rimelig bra? Skjønner du ikke at antall smittede har gått ned? Skjønner du ikke eller???!???? Anonymkode: 2dbec...07a Grunnen til at smittetallene har gått nedover er fordi folk har vært flinke og fulgt de råd og tiltak de har blitt pålagt. Så kommer 15000 og samler seg tett i tett foran Stortinget. Hvis det var 6-7 smittebærere blant dem kan fort flere hundre ha blitt smittet. Hvor mange synes du det er greit at dør av corona i Norge for at man skal få demonstrert for sin sak, som forøvrig var en god sak, på en totalt uansvarlig måte? Anonymkode: 8054b...833 3
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2020 #111 Skrevet 7. juni 2020 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Slapp av. Pust med magen. Det går helt fint. Anonymkode: 150e4...ace Hvem sier at verden går under? Hvorfor er du så hysterisk? Anonymkode: 8da59...632 1
Anbefalte innlegg