Gå til innhold

Er smittetallet på vei opp i Norge?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ser vi en tendens til at antall smittede øker? Synes det har vært registrert flere de siste dagene...

Anonymkode: b71d8...aac

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, ikke nevneverdig, det er svært få - enkelttilfeller her og der. Det er MYE mindre enn hva man regnet med, og svært langt unna spådommene om fremtiden som stadig har blitt fremsatt her på forumet.

Men joda, viruset er her, det er ikke forsvunnet. Det håper jeg ikke du trodde.

Anonymkode: da0ab...1ff

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, ikke nevneverdig, det er svært få - enkelttilfeller her og der. Det er MYE mindre enn hva man regnet med, og svært langt unna spådommene om fremtiden som stadig har blitt fremsatt her på forumet.

Men joda, viruset er her, det er ikke forsvunnet. Det håper jeg ikke du trodde.

Hmm, det er vel noe ulogisk å tro at viruset har forsvunnet samtidig som jeg skriver at antall tilfeller ser ut til å øke... Men takk for svar 😉

• Liker 22
AnonymBruker
Skrevet

Det smeller nok om to uker.

Litt for tidlig enda pga demostrasjonen var igår, så smitten tar to uker før den øker

Anonymkode: 58f13...0ab

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Hmm, det er vel noe ulogisk å tro at viruset har forsvunnet samtidig som jeg skriver at antall tilfeller ser ut til å øke... Men takk for svar 😉

Jeg tenkte at siden vi har hatt så og si stopp i smitteutviklingen tenkte jeg at det kanskje var noen som trodde så :) Logikken kan det raskt skorte litt på når det blir frykt innblandet i det hele.

At tallet stiger noe er helt normalt, og forventet, men ja, det gjør det, naturlig nok. Stadig er det ikke akkurat snakk om mange mennesker.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Litt for tidlig enda pga demostrasjonen var igår, så smitten tar to uker før den øker

Det kommer til å eksplodere! Sånn det gjorde et par uker etter at "alt" åpnet, som med skolene.

• Liker 22
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du er en av dem som alltid venter i to uker 🤣🤣🤣🤣🤣

• Liker 21
AnonymBruker
Skrevet

I Oslo har det vært en god økning flere dager på rad nå. Jeg tror det er noe som ulmer nå. Vi har fått med diverse luftveisinfeksjoner fra bhg nå, nesten slik vi har testet oss, men det gikk over ganske raskt. Kunne fort vært korona og det virker ikke som vi undertrykker all smitte like effektivt som for noen uker siden.

Anonymkode: 9c205...2e9

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
33 minutter siden, ItchyBitchySpider skrev:

Du er en av dem som alltid venter i to uker 🤣🤣🤣🤣🤣

??

Vel, har hørt 4 dager også at folk kan bli symptomatiske... men hvis dem ikke har noe underliggende eller noe så merker dem sikkert lite til at dem er smittet.

AnonymBruker
Skrevet

Synes også det ser ut som om smitten er økende i Oslo.

Anonymkode: 46eae...47e

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Akkurat det jeg tenkte. I løpet av de neste dagene og opptil to uker fremover vil vi se en markant økning.

Anonymkode: 74087...457

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes også det ser ut som om smitten er økende i Oslo.

Anonymkode: 46eae...47e

Syns dere? Jeg syns det ser ut som om det har vært ganske stabilt siden starten av mai, går hverken opp eller ned.

Anonymkode: e4965...9c7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan blir det mottatt om disse demonstrasjonene nå faktisk fører til en eksplosjon av smitte?

Alt ville vært forgjeves.

Anonymkode: a13c3...0ce

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Vil tro smittetallet er på vei opp nå etter 10000 demonstrerte i en klynge. Og dette med politiet og myndighetenes velsignelse. Ulike regler for oss. Synes ikke det er greit. Mener at demonstrantene er rasistisk som får ødelegge for sårbare grupper med smittespredning og har særrettigheter som andre ikke har. At ikke folk går i demonstrasjoner for denne urett er helt utrolig.

Anonymkode: be1a7...851

• Liker 9
Skrevet (endret)

Den siste måneden har det dødd kun 22 stykker. Det sier litt om hvor lite smitte det er, og eventuelt hvor flinke folk har vært til å bruke antibac, holde avstand og holde seg hjemme med mulig smitte. 

Siden 20. mai har det dødd 4.

Endret av Vhgj
  • Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Når disse gjøkene stiller på fysisk demo så må det jo gå galt ...

Jeg støtter budskapet men ikke fremgangsmåten...

Anonymkode: 4aa6d...315

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vet ikke om du skrev dette på spøk, men denne "om to uker" er uansett ikke helt riktig lenger, da testing gjennomføres mye raskere og ved løsere vilkår nå f-eks ved kun hoste eller tap av smak og lukt, og gjennomsnittlig inkubasjonstid har alltid vært mellom 5-6 dager. Ta så 2-3 dager til test og resultat foreligger, og du vil se utslag etter en god uke. Hvis det ikke er noen endringer til da, er det tvilsomt det vil være nevneverdige endringer etter 2 uker.

Anonymkode: 51780...e35

AnonymBruker
Skrevet

Nei. Siden begynnelsen av mai har smitten vært svært lav. De siste dagene mellom 10-20 nye tilfeller hver dag, vil ikke si at det er noe økning å bekymre seg over akkurat...

Anonymkode: 7cc1e...f65

AnonymBruker
Skrevet

Den siste uka har det vært 20 -30 hver dag mot ca 10 hver dag de to ukene før.. så ja, det øker jo nå!!

Anonymkode: 62497...26c

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

70 prosent av nye coronatilfeller i Oslo

Oslo skiller seg ut i smitteutviklingen i Norge. Av 59 nye smittetilfeller i Norge i løpet av de første fem dagene i juni, var 41 i Oslo.

Smitteutviklingen i Norge fortsetter å gå nedover. Til tross for at den gradvise gjenåpningen av samfunnet har pågått i rundt syv uker, er det nesten ingen nye smittetilfeller. Men i Oslo er utflatningen av smittekurven flatere enn i resten av Norge.

I to bydeler i Oslo, Søndre Nordstrand og Alna, er smittetallene spesielt høye. Søndre Nordstrand har alene rundt 25 prosent av nye smittetilfeller – i hele Norge.

Anonymkode: 9238b...2d1

• Liker 5
  • Opprett ny...