AnonymBruker Skrevet 6. juni 2020 #1 Skrevet 6. juni 2020 Jeg har alltid vært skoleflink og har et snitt på 5,3. Men jeg får helt fnatt av å studere. Hater alle arbeidskrav, innleveringer, gruppearbeid og eksamener. Ikke brenner jeg ekstremt mye for det jeg studerer heller (tro meg, jeg har vært hos karriereveileder og snakket om dette mange ganger, vi kom ingen vei). Endte med at jeg valgte det jeg hadde mest hadde lyst til. egentlig så vet jeg ikke hvorfor jeg studerer en gang. Gjør det bare fordi «jeg må». Når jeg er ferdig med å studere ender jeg opp i en jobb med helt grei lønn (gj.snitt) og innen noe som er helt ok. Pådratt meg høyt studielån. Mistenker at jeg er så demotivert fordi jeg ikke lever det livet jeg faktisk vil. Hadde jeg kunnet gjøre hva jeg ville hadde det vært å drive gård, jobbe ute i naturen eller reise til utlandet. «Neimen huff og huff, du må jo ta deg en utdannelse». Ja da, men for meg så er ikke livet verdt å leve om jeg skal løpe i et hamsterhjul til jeg dauer. flere som kjenner seg igjen? Anonymkode: aaf86...38f 6
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2020 #2 Skrevet 6. juni 2020 Hvor mye hater du det? Husk at det er mye lettere å gå fra en jobb med utdannelse til noe helt annet, enn å ikke ta en utdannelse og angre senere. De fleste er drittlei studiene iblant. Studielånet går det også an å sette på frys i perioder med lav inntekt, så du er ikke helt låst av det. Anonymkode: 56995...414