Gå til innhold

170 cm, 65 kg

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er i starten av 20-årene. Veier jeg mye? Hva tenker dere er en passende vekt til denne høyden?

Anonymkode: bdb7b...9b1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Helt perfekt vil jeg mene ☺️ 

Anonymkode: 391e2...db1

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Veier et par tre kilo mer enn jeg gjorde med samme høyde. Det er vel helt innafor, jeg mener jeg var relativt tynn.

Anonymkode: ffbaa...d7b

Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Du ligger innenfor normalen. 

AnonymBruker
Skrevet

Nei, du er normalvektig. 

Anonymkode: ea9ce...d63

AnonymBruker
Skrevet

Helt passe. 

Anonymkode: a629e...dc2

AnonymBruker
Skrevet

Du er helt normal:) Kun du selv som kan føle på hva som er din trivselsvekt. 

Anonymkode: 17d39...b01

• Liker 1
Skrevet

Helt perfekt 😊

AnonymBruker
Skrevet

Du har en BMI på 22,5 og er altså normalvektig. Det er sunnest og best for kroppen å være normalvektig, så dermed er den vekten du har nå veldig passende. 

Anonymkode: 60397...9cc

AnonymBruker
Skrevet

Det er mye man skal lese her inne, uff.

Er det rart menn skyr usikkre kvinner.

Anonymkode: 3bb57...75d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Vekta di er det ingenting i veien med. Usikkerheten og den lave selvtilliten din er dog svært lite tiltrekke. 

Anonymkode: f730e...c92

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vekta di er det ingenting i veien med. Usikkerheten og den lave selvtilliten din er dog svært lite tiltrekke. 

Nettopp.

Anonymkode: 3bb57...75d

AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ts spurte ikke om hun var tiltrekkende.

Anonymkode: 7d880...1b1

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner sikkerheten fordi jeg veier omtrent det samme selv men er 6 cm høyere.  Er på ingen måte tynn og har masse mage, rumpe og lår.  Hvis f.eks TS er en type som samler fett på midten av kroppen er det ikke rart om hun føler seg usikker. Idag er jo idealet en abnormt stor ræv og en midje på 50 cm.  Altså helt uoppnåelig for 99% av verdens kvinner med mindre man opererer seg slik!   

Du er fin som du er TS og det er garantert mange som ønsker de hadde din kropp. ❤️

Anonymkode: 6ed10...7db

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du kan jo gå ned 10 kg og fortsatt være normalvektig..

Anonymkode: 14f11...5d8

AnonymBruker
Skrevet

Du kan fint gå opp 10 kg uten at det er noe problem.

Anonymkode: ef2fd...b08

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du kan jo gå ned 10 kg og fortsatt være normalvektig..

Anonymkode: 14f11...5d8

Nei, da er man tynn.

Anonymkode: 049a3...cf6

AnonymBruker
Skrevet

Du ligger midt i normalsjiktet på BMI skalaen, og dette er vel fra et medisinsk standpunkt et perfekt sted å ligge. Det betyr at du er normalvektig, og ikke i risikogruppen for mange livsstilssykdommer, samtidig som du har littegrann å gå på før du blir undervektig. Det siste er viktig helsemessig dersom man skulle bli syk (spesielt alvorlige sykdommer), da kroppen er bedre rustet til å tåle belastningen enn om man er veldig tynn/undervektig.

Å vurdere kroppen din ut i fra et kroppsideal-perspektiv blir umulig, da vi alle er bygd forskjellig og vekten fordeler seg ulikt. Kroppssammensetningen og hvor fett legger seg betyr masse for hvordan vi ser ut. Jeg er f.eks også midt i BMI sjiktet for normalvekt, men får kommentarer på at jeg er veldig tynn. Det har med at jeg blir veldig tynn i midje og brystkasse, men lår og overarmer kunne godt tatt av litt fett. Er også over gjennomsnittet muskuløs, som påvirker vekten naturligvis. Om jeg skulle gått ned så hadde jeg kanskje blitt tynnere i låra, men hadde blitt et beinrangel på overkroppen. Bare for å illustrere at vekt og BMI ikke gir et godt grunnlag alene for å vurdere detaljene. Men jeg tenker at med din vekt så er det viktigste å jobbe med å bli glad i kroppen din slik den er laget, for du er nok kjempeflott sånn du er og ingen grunn til å skulle stresse med vekten. Om du begynner å stresse med den så er det fort gjort å bli en av de som slanker seg større fra et helt flott utgangspunkt de aldri hadde behøvd å gjøre noe med.

Anonymkode: 3ca51...dfe

AnonymBruker
Skrevet

Med bmi 22,5 er du normalvektig og helsemessig helt perfekt. Hva man personlig foretrekker på sin egen kropp er jo opp til hver enkelt. Jeg trives bedre på en del lavere bmi, men jeg ser at andre skriver her at da føler de seg for tynne. Så det kommer an på hva man ønsker og også hvor viktig det er. Jeg er nøye med kosten for å veie det jeg veier. Hadde veid mer om jeg bare spiste det jeg ville. Andre prioriterer heller total frihet i matveien og kanskje godtar en høyere vekt. Noen er opptatt av muskler og timeglassfigur. Mens jeg foretrekker å være smal og nett.

Anonymkode: 17d39...b01

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vekten din er ikke usunn. Mange vil foretrekke å være lettere, estetisk sett.

Anonymkode: b2f44...56a

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...