Gjest ikke innlogget Skrevet 30. juni 2005 #1 Skrevet 30. juni 2005 Eller er det bare meg? Lever i et forhold der jeg synes han har veldig liten respekt for meg. Han jobber veldig mye, (greit nok.) og er på mye sosiale tingen ang. jobben etter arb.tid. Han kan fortelle meg at han skal dit eller dit kanskje 14 dager i forveien, og når dagen kommer har jo jeg glemt det. Er det sånn at jeg må huske, for den slags skyld skrive opp hva han gjør hele tiden? Jeg synes han kunne fortalt meg dette kanskje et par dager i forveien så jeg er liksom forberedt. Får litt bakoversveis når jeg får SMS mld kl.16 samme dag der han skriver Husk jeg skal til Oslo idag. Hva med kommunikasjon!! Misforstå meg ikke, jeg unner ham disse turene/middagene eller hva nå enn det er, men synes dette er mangel på respekt. Eller tar jeg feil? Trist som faen
Gjest Gjesta Skrevet 30. juni 2005 #2 Skrevet 30. juni 2005 Var jeg deg ville jeg spurt han hver uke jeg da, hvilke planer han har for uka - kanskje tilogmed flere ganger i uka, hvis jeg glemmer hva han skal. Respekt og respekt, jeg syns det handler mer om rutiner jeg. Finner merkelig at han ikke nevner at han skal reise bort etter jobb den dagen han reiser jeg da - annet enn at han skriver en sms. Ta det opp med han da - si hvordan du vil ha det, og så får dere prøve å gjøre noe med problemet. Heldigvis er det der et problem som helt sikkert lar seg løse med enkle grep, men ta det nå, får det blir et større irritasjonsmoment. Lykke til! K
Cata Skrevet 30. juni 2005 #3 Skrevet 30. juni 2005 Enig med Kverula. Hva med å ta et tidspunkt der dere normalt er hjemme begge to og gjør det til en vane å oppdatere hverandre på "større hendelser" (f.eks. reiser) som skal finne sted i den kommende uka? Si at du synes det er greit å vite litt i forkant om han skal på reise slik at du kan gjøre "dine ting" da - enten det nå dreier seg om hagearbeid, kino med venninne eller noe annet du liker å gjøre og som ikke han helt har sansen for. Er det litt "vett" i'n så vil han synes det er et rimelig ønske.
Malama Skrevet 30. juni 2005 #4 Skrevet 30. juni 2005 Om han sier fra et par uker i forveien, og du ikke husker det, så får du enten legge inn en vane å spørre en gang i uka om kommende ukes planer, spørre om morgenen "skal du noe i dag?" eller rett og slett skrive det på kalenderen når du får vite det. Dette handelr slik jeg (også) sr det mer om kommunikasjon enn respekt. Han SIER jo fra, hadde han ikke sagt noe før samme dag hadde du kunnet snakket om mangel på respekt, men at du ikke husker det fordi det er sagt "for tidelig" det handler mer om kommunikasjon. Det er ikke sikekrt han vet at du ikke klarer å ukse ting sagt 14 dager i forveien, så fortell ham det. Spørr ofte, eller rett og slett heng en kalender på veggen og SKRIV PÅ DEN.
Gjest bankboks Skrevet 30. juni 2005 #5 Skrevet 30. juni 2005 Stor fan av whiteboard på kjøleskapet.. Der står ALT!! Både hva vi skal, hva som må kjøpes inn, hva som må gjøres osv osv
Gjest tælfonja Skrevet 30. juni 2005 #6 Skrevet 30. juni 2005 Mobiltelefonen min er så grei med meg sånn. Den lagrer sånne ting med jevne mellomrom, og når det nærmer seg, enten det er tannlegetimer eller hytteturer. Så begynner den å bære seg og så leser den opp hva som skal skje, med hvem, hvor, når, hvor lenge og om jeg må stille i den forbindelse! 8)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå