Gå til innhold

Hva er norges styggeste by?

Anbefalte innlegg

Skrevet

For noen er Oslo den beste byen i Norge å bo i, for andre er Oslo den verste byen i Norge å bo i. Det som uansett er sikkert er at Oslo er altfor stor og variert til å fortjene å kalles hverken Norges peneste eller Norges styggeste by.

Anonymkode: 1a1d1...c3c

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

For noen er Oslo den beste byen i Norge å bo i, for andre er Oslo den verste byen i Norge å bo i. Det som uansett er sikkert er at Oslo er altfor stor og variert til å fortjene å kalles hverken Norges peneste eller Norges styggeste by.

Nå var det snakk om norges styggeste by og ikke norges verste by å bo i. 

Skrevet

Alta. Forretningsbygg ser ut som melkekartonger. Boliger er svindyr og svinstygg.  Bare ta en titt på FINN. Kirka i sentrum ser ut som et krematorium med king size pipe. Det er de innfødte særs stolte av. De har tre sentrum, det ene grellere enn det andre. Noen ganger forbarmer nordlyset seg over byen og gjør det litt mer estetisk. Vanligvis er det kaldt som i graven, grått som ei katt i mørke og stusselig. Ingen arkitekt har noen gang satt sine ben så langt nord, så de har bare kopiert legoklosser. Blomster er det lite av. Furu og gran derimot blomstrer. Det finnes ikke havnepromenade, bare slitte fabrikkbygg i ensom majestet. De har ikke gjort noe ut av nærheten til sjøen. Friluftsområdene rundt byen er ok, men heller ikke mer. Noen park har de selvsagt ikke giddet å spandere på seg. Her vil bare spesielt interesserte bo, og de er stort sett i slekt med hverandre og tror livet er å kjøres skuter i helga.

Anonymkode: 654b1...472

• Liker 1
Skrevet

Harstad er stygg, Kongsvinger også.

Anonymkode: 7acc5...375

Skrevet
Malmfrid skrev (6 minutter siden):

Nå var det snakk om norges styggeste by og ikke norges verste by å bo i. 

Ja, og jeg er altså enig med deg. Det er helt tullete å påstå at Oslo er Norges styggeste by bare fordi man eventuelt liker den minst. Oslo varierer fra det kjempefine til det kjempestygge.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja, og jeg er altså enig med deg. Det er helt tullete å påstå at Oslo er Norges styggeste by bare fordi man eventuelt liker den minst. Oslo varierer fra det kjempefine til det kjempestygge.

Hvor er det kjempefint? Må ha gått glipp av akkurat det kvartalet.

Anonymkode: 1d2f8...0ba

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Samtlige kommuner i dette landet har noe som er kjempefint og kjempestygt, så det er jo ikke noe argument.

Anonymkode: 05383...6bf

Skrevet

Ingen by er styggere enn Lillestrøm, den var fin men nå har utbyggerne ødelagt alt.

Anonymkode: 2a8c1...7f5

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Samtlige kommuner i dette landet har noe som er kjempefint og kjempestygt, så det er jo ikke noe argument.

Anonymkode: 05383...6bf

Men det gjelder jo alle byer i verden - det betyr ikke at selve byene er stygge. 

Tviler på om det er så mange turister som mener at Oslo er stygg. 

Selv er jeg vestlending men klarer å se at Oslo er en fin by. 

Skrevet

Narvik, Tromsø, Lillestrøm, Drammen

Anonymkode: d6498...296

Skrevet

Odda

Haugesund

Ingen tvil. Odda er jo bare 😧

Anonymkode: 90519...2fb

Skrevet

Jeg er selv fra Bergen, elsker byen min, synes den er nydelig 🌞

Men er veldig glad i Oslo og, har vertfall en tur i året. Masse flotte plasser og en litt annen kultur en i Bergen 😊

Ellers synes jeg Sandnes er kjedelig. 

Skrevet

Haugesund, Sandnes

Anonymkode: 137e9...c2c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...