AnonymBruker Skrevet 6. juni 2020 #1 Skrevet 6. juni 2020 Har en bror som er gift og har 3 barn. hans kone tror jeg står mye bak, men det er bare spekulasjoner. De kommer aldri på besøk, og de 3 siste bursdagene til barna har de droppet.. vi har vært ofte på besøk hos de, men siden jul har vi ikke vært der.. bor 5 min unna i bil. Er så lei av at alt skal gå en vei. De giftet seg i fjor, men inviterte kun foreldrene mine. Jeg var ikke invitert. Det er kun meg og bror. Hans kone har ikke søsken. etter at de giftet seg og fikk 3 på rappen har han / de vært fraværende. De besøker andre så det er ikke det at de er så travel. jeg er også gift og har 2 barn. på tirsd er vi invitert i bursdag til ene barnet deres. Har så lyst å statuere et eksempel og takke nei, at det ikke passer.. på lik linje med at de har takket nei til våre 3 siste bursdager til barna.. vet de kommer til å få sjokk, for de er ikke vant til å bli avvist på den måten. men har allerede holdt meg unna i et halvt år.. latt de få muligheten til å ta kontakt og komme på besøk. Men det skjer ikke.. barnet blir 1 år, og det er ikke noe hun husker.. at vi ikke kom. De driter også i våre barns bursdag.. noen som er enig med meg? Anonymkode: cfcb4...fec 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2020 #2 Skrevet 6. juni 2020 Ånei, det er så viktig at søskenbarna har et godt forhold, ikke ødelegg det. Om de voksne ikke vil komme til dere, kan du i hvert fall spørre om ikke de største barna vil komme til dere nå og da? Hvis de er store nok altså. 5 min med bil er jo ingenting. Sørg for at søskenbarna får treffes og bli kjent er mitt soleklare råd. Om det så betyr at du må ta hele ansvaret for å få til det. Anonymkode: e77a4...8b4 6
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2020 #3 Skrevet 6. juni 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ånei, det er så viktig at søskenbarna har et godt forhold, ikke ødelegg det. Om de voksne ikke vil komme til dere, kan du i hvert fall spørre om ikke de største barna vil komme til dere nå og da? Hvis de er store nok altså. 5 min med bil er jo ingenting. Sørg for at søskenbarna får treffes og bli kjent er mitt soleklare råd. Om det så betyr at du må ta hele ansvaret for å få til det. Anonymkode: e77a4...8b4 Har gjort det hele veien. Men siden det blir så sjelden er ikke barna så interessert i hverandre.. Anonymkode: cfcb4...fec
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2020 #4 Skrevet 6. juni 2020 Tenker også at om de får avslag noen ganger vil de «vokne» litt og kanskje ta mer initiativ selv. Anonymkode: cfcb4...fec 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2020 #5 Skrevet 6. juni 2020 Dere var ikke engang invitert i bryllupet? 😳 Anonymkode: 304f6...0bd 4
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2020 #6 Skrevet 6. juni 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Dere var ikke engang invitert i bryllupet? 😳 Anonymkode: 304f6...0bd Nei, de ville kun ha foreldre og forlovere.. det er jo kun meg som er søster.. vi er ikke 5 søsken liksom.. Anonymkode: cfcb4...fec 3
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2020 #7 Skrevet 6. juni 2020 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tenker også at om de får avslag noen ganger vil de «vokne» litt og kanskje ta mer initiativ selv. Anonymkode: cfcb4...fec Det er det jeg tenker også.. har ikke tenkt å kutte kontakten, men bare statuere noen eksempel og takke nei til bursdagen.. for at de kanskje vokner opp litt.. men relasjon går aldri i lengden av at det er kun en vei.. Anonymkode: cfcb4...fec
Kajo Skrevet 6. juni 2020 #8 Skrevet 6. juni 2020 Just now, AnonymBruker said: Nei, de ville kun ha foreldre og forlovere.. det er jo kun meg som er søster.. vi er ikke 5 søsken liksom.. Anonymkode: cfcb4...fec Det er veldig spesielt. Greit nok om de hadde kjørt bryllupet med kun forlovere, men når de tar med foreldre og de til sammen kun har 1 søster så burde du blitt invitert. Med mindre du hadde hatt et opplagt dårlig forhold til broren din. Forstår meg ikke på sånt. Hvis de viser så lite interesse som du sier så ville jeg også droppet 1 års bursdag. Er en dag tantebarnet ditt ikke husker uansett. Og så ville jeg snakket skikkelig med bror om at du synes det er trist at barna deres får så lite tid sammen og at du ønsker å være en aktiv og interessert tante, men at du føler det ikke virker som at de ønsker dette. Og så spørre rett ut om hvorfor det er sånn. Ikke anklage dem masse, men si dette er den relasjonen jeg ønsker, opplever det som at dere ikke synes det er interessant, hvorfor er det sånn og hva ønsker dere. 6
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2020 #9 Skrevet 6. juni 2020 45 minutter siden, Kajo skrev: Det er veldig spesielt. Greit nok om de hadde kjørt bryllupet med kun forlovere, men når de tar med foreldre og de til sammen kun har 1 søster så burde du blitt invitert. Med mindre du hadde hatt et opplagt dårlig forhold til broren din. Forstår meg ikke på sånt. Hvis de viser så lite interesse som du sier så ville jeg også droppet 1 års bursdag. Er en dag tantebarnet ditt ikke husker uansett. Og så ville jeg snakket skikkelig med bror om at du synes det er trist at barna deres får så lite tid sammen og at du ønsker å være en aktiv og interessert tante, men at du føler det ikke virker som at de ønsker dette. Og så spørre rett ut om hvorfor det er sånn. Ikke anklage dem masse, men si dette er den relasjonen jeg ønsker, opplever det som at dere ikke synes det er interessant, hvorfor er det sånn og hva ønsker dere. Enig 👆👍 Anonymkode: 49f1a...9f7
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2020 #10 Skrevet 6. juni 2020 Med mindre du er gullungen som alltid har fått vilja de så synes jeg broren din er litt kjip ja Anonymkode: 1a8c1...28b 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2020 #11 Skrevet 6. juni 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Med mindre du er gullungen som alltid har fått vilja de så synes jeg broren din er litt kjip ja Anonymkode: 1a8c1...28b Hva mener du med det? Gullunge? Vi er voksne mennesker på 40 + Anonymkode: cfcb4...fec
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2020 #12 Skrevet 6. juni 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva mener du med det? Gullunge? Vi er voksne mennesker på 40 + Anonymkode: cfcb4...fec Om du ikke vet hva som menes med gullunge, så var nok du gullungen 😅 Har du spurt broren din hvorfor han ikke vil ha så mye kontakt med deg? Du nevner at du antar at hans kone står bak. Kanskje du ikke skal legge skylden på henne, men istedenfor spørre broren din. Mulig han har en god forklaring på hvorfor han ikke besøker deg ofte, eller inviterer til besøk. Kan hende han har en rimelig grunn. Uansett får du ikke svar på dette med mindre du spør han. Og, blir bare dumt å ikke gå i bursdagen. Dra dit, ha det gøy, og en ANNEN dag (ikke på bursdagen), så kan du fortelle han hva du føler. Anonymkode: 66a2d...a76 3
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2020 #13 Skrevet 6. juni 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Om du ikke vet hva som menes med gullunge, så var nok du gullungen 😅 Har du spurt broren din hvorfor han ikke vil ha så mye kontakt med deg? Du nevner at du antar at hans kone står bak. Kanskje du ikke skal legge skylden på henne, men istedenfor spørre broren din. Mulig han har en god forklaring på hvorfor han ikke besøker deg ofte, eller inviterer til besøk. Kan hende han har en rimelig grunn. Uansett får du ikke svar på dette med mindre du spør han. Og, blir bare dumt å ikke gå i bursdagen. Dra dit, ha det gøy, og en ANNEN dag (ikke på bursdagen), så kan du fortelle han hva du føler. Anonymkode: 66a2d...a76 Han har bodd borte i mange år, og flyttet hjem igjen for noen år siden. Hadde mer kontakt når han bodde 70 mil unna enn etter han flyttet hjem. Han er 10 år eldre, så har aldri hatt det søskenforholdet. Men hadde jo håpet på at vi kunne ha mer kontakt da han bor her og vi begge har barn. Vi har god tone, og aldri vært noe klinsj eller noe. Har ikke vært gullungen blandt oss to. Vi har fått begge to. Anonymkode: cfcb4...fec
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2020 #14 Skrevet 6. juni 2020 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Han har bodd borte i mange år, og flyttet hjem igjen for noen år siden. Hadde mer kontakt når han bodde 70 mil unna enn etter han flyttet hjem. Han er 10 år eldre, så har aldri hatt det søskenforholdet. Men hadde jo håpet på at vi kunne ha mer kontakt da han bor her og vi begge har barn. Vi har god tone, og aldri vært noe klinsj eller noe. Har ikke vært gullungen blandt oss to. Vi har fått begge to. Anonymkode: cfcb4...fec Da kan det være at han ikke tenker så mye på det. Mange tar ikke kontakt med familie før de faktisk har noe å si, og forventer det samme av andre. Det er godt mulig han aldri har tatt et bevisst valg i å ta lite kontakt. Fortelle han hva du føler, og at du ønsker at dere skal være mer involvert i hverandres liv. Anonymkode: 66a2d...a76
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2020 #15 Skrevet 6. juni 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Om du ikke vet hva som menes med gullunge, så var nok du gullungen 😅 Har du spurt broren din hvorfor han ikke vil ha så mye kontakt med deg? Du nevner at du antar at hans kone står bak. Kanskje du ikke skal legge skylden på henne, men istedenfor spørre broren din. Mulig han har en god forklaring på hvorfor han ikke besøker deg ofte, eller inviterer til besøk. Kan hende han har en rimelig grunn. Uansett får du ikke svar på dette med mindre du spør han. Og, blir bare dumt å ikke gå i bursdagen. Dra dit, ha det gøy, og en ANNEN dag (ikke på bursdagen), så kan du fortelle han hva du føler. Anonymkode: 66a2d...a76 Dette. Og at innlegg nok er endret på slik at ikke gjenkjennende. Anonymkode: 1a8c1...28b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå