Gå til innhold

Til dere som demonstrerer..

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

De som virkelig bryr seg om saken går selvsagt frivillig i 14 dagers ulønnet karantene. De som bruker den som et skalkeskjul for smittespredning nekter. Enkelt og greit.

Kjenner du noen som demonstrerte? Hvilken av disse to gruppene tilhører de? 

Anonymkode: d2bef...75a

• Liker 1
Gjest Warrior
Skrevet (endret)
50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde det bare gått utover dem selv...

Anonymkode: 2ee42...b07

Det vil det. Det er bare noen som er så dumme å ikke tror det selv. «Nei ingenting skjer meg» folk vet du.

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja å går anslo FHI at det er rundt 500 stk som har corona i Norge nå. https://forskning.no/ntb-sykdommer-virus/opp-mot-550-koronasmittede-i-norge-na-anslar-fhi/1694566

Så jeg vet ikke helt jeg. hysteri? eller?

Anonymkode: daeb1...e56

Kan ikke folk i det minste prøve å tenke litt selv? Hvorfor er det så vanskelig? Bare for det er «lite smitte» så går alt så jævlig fint? Alt er over for godt pga det er lite smitte akkurat nå? Bare for det er lite smitte skal folk drite i avstand og reglene om å ikke være flere enn 50 personer? Bare for det er lite smitte så kan tusenvis så tett i tett, hoste og nyse og spytte og rope og gi faen i alt? Ikke sånn det funker vett du!  Hvorfor TROR du det er lite smitte i Norge? Pga de «kule» folka som demonstrerer? Nope! Folk kan tenke seg litt om og ikke hyle ut hysteri for de er så kule selv og gir faen.. Det er ikke hysteri. Det er snakk om å bruke hode og holde smitten nede. Så ikke landet må stenges ned igjen. Så ikke uskyldige mennesker som har like mye rett på livet som dere må dø! Ikke gi faen når det er lite smitte for å få det til å øke kraftig igjen.

Endret av Warrior
AnonymBruker
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja å går anslo FHI at det er rundt 500 stk som har corona i Norge nå. https://forskning.no/ntb-sykdommer-virus/opp-mot-550-koronasmittede-i-norge-na-anslar-fhi/1694566

Så jeg vet ikke helt jeg. hysteri? eller?

Anonymkode: daeb1...e56

Hva om 25 av disse antatt 500 var på demonstrasjon på fredag? Da øker antall smittede raskt.

Anonymkode: 2cdd6...50e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Joda, men det er vel ikke noe nytt, superspreder har vi jo hørt om i flere måneder nå.

Lese meg opp, på det? Jeg har gjort det, men jeg evner også å se på statistikk over nye smittede, samt uteblivelse av effekter det blir ropt høyt om - som etter påske, etter skolestart, etter fysio, etter frisører.

Anonymkode: 5117c...012

Du ser ikke forskjell på skole, fysio, frisør osv som praktiserer smittevern, og 15000 som står tett i tett og roper?

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
17 timer siden, Warrior skrev:

Og gir faen i avstand, store folkemengder og hygiene. Dere som møter opp og er med på og sprer smitte. 

Ikke grin hvis smitten øker kraftig og Norge må stenges igjen så ikke helsevesen blir overbelastet. Ikke grin og syt for økonomien deres går i dass hvis det skjer. Hvorfor? For dere er med på å gjøre sånn at virus kan øke kraftig igjen. Dere er da skyld i det selv bare for dere håper og kommer på TV og nyhetene. Så da kan dere takke dere selv. Korona er ikke over vet dere. Klarer dere virkelig ikke bruke hodet og tenke det? Ja det er fælt det som har skjedd. Men sånt tull hjelper ikke. Bruk hodet. Hvis ikke? Aldri klag pga dere får så dårlig råd. Når dere er skyld i det selv og gir faen i reglene..

Enig? 

Helt enig! Trist at de hverken tar smitten eller saken seriøst. For de gjør ikke noe bra for saken, alt vi ser er pøbler. BLM er utrolig viktig! Men dette... 😔 

Anonymkode: e7d05...6ba

AnonymBruker
Skrevet
15 hours ago, AnonymBruker said:

Hadde det bare gått utover dem selv...

Nei, hvis det ble spredd smitte der kommer noen av dem til å smitte andre siden de er godt under gjennomsnittlig opptatt av smittevern.

Anonymkode: 5b9b1...7c0

AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Du ser ikke forskjell på skole, fysio, frisør osv som praktiserer smittevern, og 15000 som står tett i tett og roper?

Du hoppet rett over poenget, at folk (særlig her inne) skrek på akkurat lik måte da, som de gjør nå. Og sa akkurat det samme, dommedag var nært forestående, og eksplosjonen av smittede har jo blitt spådd nå i mange uker.

"Smitteutviklingen i Norge fortsetter å gå nedover. Til tross for at den gradvise gjenåpningen av samfunnet har pågått i rundt sju uker, er det nesten ingen nye smittetilfeller." (nrk.no)

AnonymBruker
Skrevet
15 hours ago, Warrior said:

Bare for det er lite smitte skal folk drite i avstand og reglene om å ikke være flere enn 50 personer?

Nei, her tror jeg du har gått glipp av noe veldig essensielt. Folk er ikke ute og demonstrerer "bare for det er lite smitte". Tvert imot, folk er engasjerte av en sak som går inn på dem, noe som gjelder nesten verden over, millioner på millioner av mennesker.

Så nei, det er ikke bare fordi de kan - det er langt, langt mer grunn til det. Les litt i mediene (de som hjernevasker deg vettu), så ser du årsakene til demonstrasjonene. De er ikke en følge av lav smitte, det har skjedd litt andre ting i verden også.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei, her tror jeg du har gått glipp av noe veldig essensielt. Folk er ikke ute og demonstrerer "bare for det er lite smitte". Tvert imot, folk er engasjerte av en sak som går inn på dem, noe som gjelder nesten verden over, millioner på millioner av mennesker.

Så nei, det er ikke bare fordi de kan - det er langt, langt mer grunn til det. Les litt i mediene (de som hjernevasker deg vettu), så ser du årsakene til demonstrasjonene. De er ikke en følge av lav smitte, det har skjedd litt andre ting i verden også.

Tror det er du som misforstår her. Er ingen som tror de demonstrerer uten mål og mening! Eller demonstrerer fordi smitten er lav. Det er ingen grunn i seg selv. Alle skjønner at en demonstrasjon har et budskap og et mål om endring. 

Greia er at det er ikke opp til hver enkelt å vurdere smittefare. Enhver innbygger forventer at alle følger myndighetenes smittevernsregler. Det er usolidarisk å ignorere disse!

• Liker 4
Gjest Deltapiken
Skrevet

Jeg var med på demo i går, og jeg sto helt i ytterkanten altså det eneste som var rundt meg var de som gikk forbi på samme måte som folk går forbi meg på butikken, kjøpesentre osv. Ja eg er enig på mange måter i det du sier men samtidig så kan jeg forstå folka

AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker said:

Du hoppet rett over poenget, at folk (særlig her inne) skrek på akkurat lik måte da, som de gjør nå. Og sa akkurat det samme, dommedag var nært forestående, og eksplosjonen av smittede har jo blitt spådd nå i mange uker.

"Smitteutviklingen i Norge fortsetter å gå nedover. Til tross for at den gradvise gjenåpningen av samfunnet har pågått i rundt sju uker, er det nesten ingen nye smittetilfeller." (nrk.no)

I Oslo har nedgangen nesten stoppet opp. https://www.aftenposten.no/norge/i/P97yRe/70-prosent-av-alle-nye-koronatilfeller-i-oslo

Anonymkode: 5b9b1...7c0

• Liker 2
Skrevet
20 timer siden, Warrior skrev:

Og gir faen i avstand, store folkemengder og hygiene. Dere som møter opp og er med på og sprer smitte. 

Ikke grin hvis smitten øker kraftig og Norge må stenges igjen så ikke helsevesen blir overbelastet. Ikke grin og syt for økonomien deres går i dass hvis det skjer. Hvorfor? For dere er med på å gjøre sånn at virus kan øke kraftig igjen. Dere er da skyld i det selv bare for dere håper og kommer på TV og nyhetene. Så da kan dere takke dere selv. Korona er ikke over vet dere. Klarer dere virkelig ikke bruke hodet og tenke det? Ja det er fælt det som har skjedd. Men sånt tull hjelper ikke. Bruk hodet. Hvis ikke? Aldri klag pga dere får så dårlig råd. Når dere er skyld i det selv og gir faen i reglene..

Enig? 

Med tanke på at var omtrent ikke noen voksne og etablerte personer blant demonstrantene, men kun tenåringer og studenter, tviler jeg veldig på at de bryr seg om konsekvensene av sin egen egoisme. Jeg er også temmelig sikker på at de fleste ikke er i jobb og har lite å tape. For å ikke nevne at de helt sikkert ikke er i selvpålagt karantene nå fordi de ikke ser problemet i det de gjorde. 

• Liker 5
Skrevet

Nei. Det burde de fleste vite av seg selv, men siden idioter er ute i gatene nå, er det nødvendig å besvare dette.

Problemet i denne saken er egentlig politivold.

Men det blir det ikke snakket om. I stedet rettes oppmerksomheten mot rasisme, fordi offeret tilfeldigvis var mørk i huden. 

Denne hendelsen handler først og fremst om maktmisbruk, men det snakker ingen om.

Selvfølgelig kan volden være rasistisk ladet også, men det blir bare spekulasjoner. Uansett var politimannen en idiot, som aldri skulle hatt den jobben. Håper handlingene hans får store konsekvenser for han selv.

Anonymkode: 25f8c...678

Enig. Man går vekk fra kilden til opptøyene.

17 timer siden, The Kitten skrev:

Jeg er enig med Helgheim fra FrP. Demonstrantene bør pålegges karantene og ta de økonomiske konsekvensene selv. 

Samme her.

Syns også de burde få 20 000 i bot hver

Anonymkode: 25f8c...678

Enig.

1 minutt siden, Drizzt skrev:

Med tanke på at var omtrent ikke noen voksne og etablerte personer blant demonstrantene, men kun tenåringer og studenter, tviler jeg veldig på at de bryr seg om konsekvensene av sin egen egoisme. Jeg er også temmelig sikker på at de fleste ikke er i jobb og har lite å tape. For å ikke nevne at de helt sikkert ikke er i selvpålagt karantene nå fordi de ikke ser problemet i det de gjorde. 

Kunne ikke blitt mer enig. Det var også en representant fra SIAN der som ble pågrepet av politiet kun for å være der. Han ble angrepet av demonstrantene, men det var kun han som ble pågrepet. Han gjorde ikke annet enn å være der for å dokumentere selve demonstrasjonen... Dette kommer selvsagt ikke frem i media. Det kommer selvsagt ikke frem i media rollen ANTIFA har i dette, samt hvordan BLM har brukt mye vold selv. Selv kommer jeg aldri til å støtte BLM eller lignende organisasjoner som Antirasistisk Senter. Nettopp fordi de selv også blir rasister, og det er ikke noe jeg ønsker å støtte på noen måte. Dessuten anerkjennes kun én side som kan oppleve rasisme, og ingen andre. Topp dette med brudd på alt av smittevern, så har du toppen av egoisme i samfunnet. Så lenge du ikke har noe å tape (jobb eller økonomi, eller begge), påvirker det jo ikke en selv direkte. Og det er derfor det er så egoistisk. Hvor mange bedrifter har ikke gått konkurs på grunn av Corona, eller kommer til å gå konkurs? Også eskalerer disse egoistene detter ytterligere. Jeg sliter faktisk med å finne ord...

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
21 hours ago, Warrior said:

Enig? 

De som demonstrerer er trolig sosialklienter og derfor blir neppe berørt av om korona skulle blusse opp igjen.

Anonymkode: 56e69...6a4

• Liker 2
Skrevet

På mandag 01.06 var det 4 nye tilfeller i Norge

Ingen på tirsdag, onsdag eller torsdag. 

På fredag var det 57 nye tilfeller. Dette er det høyeste antall bekreftede nye smittetilfeller siden 28. april. 

15.000 stykker som står  tett i tett i klynge og spytter på hverandre i flere timer. Jeg forstår at det det er viktig budskap, og at alle liv betyr noe. Men betyr ikke livene til de syke og gamle noe lenger???

Kilde: https://www.nrk.no/korona/status/

• Liker 3
Skrevet
54 minutter siden, Deltapiken skrev:

Jeg var med på demo i går, og jeg sto helt i ytterkanten altså det eneste som var rundt meg var de som gikk forbi på samme måte som folk går forbi meg på butikken, kjøpesentre osv. Ja eg er enig på mange måter i det du sier men samtidig så kan jeg forstå folka

Alle kan ikke stå i ytterkanten.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har stilt spørsmålet ved flere anledninger, men fremdeles ikke fått noe svar ... Hva er det konkret man ønsker å oppnå med demonstrasjonene i Oslo og ellers i landet? Hvordan bekjempes politivold og rasisme  med disse pestansamlingene?

• Liker 4
Gjest Peanut
Skrevet (endret)

Jeg synes det er fascinerende at vi skal dilte etter USA... Ting som skjer der borte, skjer der borte. Hvorfor det er en demonstrasjon her for det- merkelig :blink: Det skjer jo ikke ellers. 

Endret av Peanut
AnonymBruker
Skrevet

Herregud ro dere ned litt a. Å kalle folk for egoistiske idioter forde de kjemper sin fanesak er jo ikke lurt, hva sier det om dem som  kaller folk det. Ja, smittevernet er viktig, men det rasisme stikker og dypt. Vi dilter ikke etter USA, vi støtter menneskers rett til å være like. Hele verden gjør det nå. Det var munnbind på nesten alle, og antibac fløt nærmest i gatene. 

Anonymkode: 8d76b...29e

• Liker 1
  • Opprett ny...