AnonymBruker Skrevet 6. juni 2020 #1 Skrevet 6. juni 2020 Er det feks en fin leppestift/gloss, fargen og litt ekstra øyenskygge, måten du bruker eyeliner, eller ja, hva er det du må gjøre for å bli skikkelig fornøyd? tenker ikke på underlaget og huden med solpudder og rouge å sånt nå. Anonymkode: 79d0e...729
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2020 #2 Skrevet 6. juni 2020 Gullfarget lipgloss fra chanel. Anonymkode: 67d94...875 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2020 #3 Skrevet 6. juni 2020 Med årene har jeg funnet ut at mist mulig sminke ser helt klart best ut! Men liker glass skin looken. Og no makeup makeup. Syns personlig at mye maskara, øyenskygge, bronzer, ++ ser fælt ut J34 Anonymkode: 3805a...775 7
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2020 #4 Skrevet 6. juni 2020 Eyeliner på våtkanten oppe, og et lag mascara. Bruker ikke øyesminke til vanlig. Men når jeg skal noe spesielt gjør jeg det, og føler meg veldig fin:) Anonymkode: 4565e...3a2
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2020 #5 Skrevet 6. juni 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Med årene har jeg funnet ut at mist mulig sminke ser helt klart best ut! Men liker glass skin looken. Og no makeup makeup. Syns personlig at mye maskara, øyenskygge, bronzer, ++ ser fælt ut J34 Anonymkode: 3805a...775 Er enig i det, og sminker meg som no makeup til hverdags. Men når det er 40 årsfeiring, kjole, pumps og neglelakk, vil jeg kjøre på med mer farge. Så spørsmålet var ang når man ska sminke seg litt ekstra;) ts Anonymkode: 79d0e...729 4
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2020 #6 Skrevet 6. juni 2020 Tigthlining gjør stor forskjell. Og så lite som mulig. Et annet maskara tips jeg fant på yt, krøll vippene, så ta på bitte litt vannfast maskara, altså så lite som at det nesten ikke er noe på. Tørk børsten godt med litt papir. Så krøll igjen og ta på et nytt tynt lag maskara. Gjør stor forskjell. Spesielt om du klarer å ta på så lite at det bare ser ut som du har så fine vipper naturlig. Anonymkode: 3805a...775 2
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2020 #7 Skrevet 6. juni 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Er enig i det, og sminker meg som no makeup til hverdags. Men når det er 40 årsfeiring, kjole, pumps og neglelakk, vil jeg kjøre på med mer farge. Så spørsmålet var ang når man ska sminke seg litt ekstra;) ts Anonymkode: 79d0e...729 OK, da ville jeg brukt eyeliner, og rød lebestift. Eller du kan prøve den fox eye trenden, søk på yt Anonymkode: 3805a...775
Thjelp Skrevet 6. juni 2020 #8 Skrevet 6. juni 2020 Winged eyeliner. Er ikke flink med skygge og jeg takler ikke leppestift men jeg kan klare en pen vinge når jeg skal være litt ekstra
Søgni Skrevet 6. juni 2020 #9 Skrevet 6. juni 2020 (endret) Når jeg skal pynte meg og være skikkelig ordna, så er det viktigste tingen jeg gjør, å ta meg god nok tid. Dette er for å få til å duse ut kanter skikkelig, og jeg drar gjerne frem ulike koster til feks øyensminke, slik at teknikken blir best mulig. Jeg tar meg tid til å legge eventuelt solpudder, highlighter eller rouge med riktig tyngde, med riktig kost, på riktig sted, og ser på meg selv i riktig lys for å sjekke hvordan det egentlig blir. I tillegg passer jeg på at utgangspunktet er bra, at jeg har godt fukta hud, slik at eventuelle tørrflekker som man ikke ser når jeg er usminka, ikke vises når jeg får på sminke. Ellers bruker jeg farger jeg vet jeg kler, uansett om det er til hverdags eller fest. (Ikke at jeg bare klæsjer på noe som en annen klovn til hverdags altså) Endret 6. juni 2020 av Søgni 2
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2020 #10 Skrevet 6. juni 2020 De fleste kan jo ikke sminke seg....så ton det ned så mye som mulig. Bruk minst mulig produkter, husk at den du sminker deg til er jo ikke slik du egentlig ser u Anonymkode: 1c361...603 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2020 #11 Skrevet 6. juni 2020 Fremhever øynene uten å overdrive. Ser alt for mange som bruker sort eyeliner rundt hele øynet, det gjør at man får fryktelig små øyne. Ellers bruker jeg en foundation for å roe ned rødheten, for så å fremheve kinnben osv. men det viktigste er forarbeidet. Spiller ingen rolle hvor god foundation du har om huden din er tørr og full av dødhud. Så en god og mild skrubb for så å fukte godt er et must. Anonymkode: 5b475...374 3
Måneskinn Skrevet 6. juni 2020 #12 Skrevet 6. juni 2020 Bruker mascara med annen farge noen ganger, gull/aubergine eller grønn, og en god lipgloss /leppestift som prikken over i'en. Liker å fremheve leppene mine men ikke at det skal være for mye heller. Litt pudder som matter og en god rouge for å få litt mer farge .
Kajo Skrevet 6. juni 2020 #13 Skrevet 6. juni 2020 Jeg pleier å bruke litt mer øyeskygge enn vanlig, og bruker god tid til å duse den og å jobbe inn foundation og consealer. Passer også på å bruke skikkelig primer. Men fokus på øyne. Jeg har lys porselenshud og blå øyne, og det skal veldig lite rouge til, men riktige rougen får virkelig frem øynene mine. Så bruker det også. Og siden jeg er så lys i fargene, både hår, hud og øyne, så er det fint å få litt dybde i ansiktet. Føler alltid at jeg har tatt på meg en haug med sminke da, men ser på bilder at det egentlig er ganske beskjedent.
Hjertefisk Skrevet 6. juni 2020 #14 Skrevet 6. juni 2020 Merkelig at du ikke ville høre om underlaget og huden, solpudder og rouge. For det er det jeg har mest fokus på når jeg sminker meg. Det værste jeg ser er et tørt og ujevnt lag med foundation med dårlig countour-jobb. Da er det ikke nøye hvor fin eyelineren eller leppene så ut. For det tar all oppmerksomhet! På en negativ måte. Når jeg skal sminke meg fin så eksfolierer jeg alltid huden min og bruker alltid en god ansiktsmaske på forhånd. Jeg passer alltid på å bruke minimalt med foundation, helst en bb-cream. En naturlig og glødende hud er det vakreste jeg vet. Når huden ser fin ut trenger jeg ikke mye sminke ellers. 3
Kajo Skrevet 6. juni 2020 #15 Skrevet 6. juni 2020 3 minutter siden, Hjertefisk said: Når jeg skal sminke meg fin så eksfolierer jeg alltid huden min og bruker alltid en god ansiktsmaske på forhånd. Jeg passer alltid på å bruke minimalt med foundation, helst en bb-cream. En naturlig og glødende hud er det vakreste jeg vet. Når huden ser fin ut trenger jeg ikke mye sminke ellers. Åh! Ja, det er definitivt det fineste. Skulle ønske jeg kunne droppe foundation for et lettere alternativ, men sliter med huden. Og på min lyse hud synes røde kviser veldig godt. Alltid 1-4 ett eller annet sted. Men om man ikke har det problemet så er det helt klart flott med f.eks en bb-cream. I gode perioder kan jeg komme unna med det, og det er sååå deilig!
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2020 #16 Skrevet 6. juni 2020 Godt underlag (nyskrubbet, fukt, primer). Dessverre ikke alt for knæsje farger i min alder 🙂. Litt diskré farger, og nøye påført. Fikser bryn. Bittelitt glitterskygge rett over øyeeplet. Lage pen munn med liner og leppestift som holder lenge. Styrer ynna highlighter. Syns det kan bli litt for mye, når man er sommerbrun og fin. Ikke glitter i hudsminken heller. Bruke et minutt ekstra på øyensverte, så det blir nøye og pent lagt på. Anonymkode: 8cfac...538
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2020 #17 Skrevet 6. juni 2020 17 minutter siden, Hjertefisk skrev: Merkelig at du ikke ville høre om underlaget og huden, solpudder og rouge. For det er det jeg har mest fokus på når jeg sminker meg. Beklager om jeg ikke gjorde meg forstått. Men dette er jeg god på, både skrubb, maske, flere ganger for uken, har ekstra fuktighetsgivende krem før dagligkrem evnt og primer før fondation, solpudder, rouge, pudder for å feste og spray til slutt. jeg ville helst høre om øyer og lepper i denne tråden. ts Anonymkode: 79d0e...729
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2020 #18 Skrevet 6. juni 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dessverre ikke alt for knæsje farger i min alder 🙂 Hva er din alder?😉 Anonymkode: 79d0e...729
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2020 #19 Skrevet 6. juni 2020 De årene jeg brydde meg om sminke, så hadde jeg fokus på øyeskygge Nå har jeg nedjustert veldig på hvor mye tid jog penger eg bruker på sminke, og har nesten ingenting lengre (to foundations, én concealer, ett pudder, en blush, en bronzer, en mascara, en øyebrynspenn, og et par øyeskyggepalletter og noen få leppestifter). Nå fokuserer jeg mer på en ok ish base og bryn, men bruker ikke mye tid på det (5 min de dagene jeg føler for det), og går nesten aldri med øyeskygge lengre. Anonymkode: a48b3...2ce
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2020 #20 Skrevet 6. juni 2020 I hverdagen bruker jeg concealer, pudderfoundation og rouge. Skal jeg på fest bruker jeg mineralpudder, mascara, rouge og gjør øyenbrynene litt mer markerte. Anonymkode: 000ee...0cd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå