AnonymBruker Skrevet 6. juni 2020 #1 Skrevet 6. juni 2020 Årh... Så veldig irriterende. Har malt to strøk Jotun silkematt maling, aldri hatt tørr rulle, malt i hele lengder og vært rask uten for høy temperatur. Hvorfor skjedde dette? Og hva kan jeg gjøre? Det er dagslys dere ser, men det er ganske synlig ujevnt i all slags lys. Anonymkode: dd896...9a2
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2020 #2 Skrevet 6. juni 2020 Har du ikke hatt grunning under? Da det ble malt hos meg hadde maleren først et lag med grunning før to strøk på veggene. Anonymkode: 34954...811
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2020 #3 Skrevet 6. juni 2020 Slik ser ut hos det fleste. Har du en vegg som står 90grader i forhold til et vindu får du slepelys fra lyset utendørs, i sola kan det se enda verre ut. Grunnarbeidet er jo viktig, å få en vegg 110% slett er umulig ved sparkling. Du må male ca 2 bredder om gangen med rullen, vått i vått, ALDRI gå tilbake med rullen utenfor de 2 stripene du jobber med. Jeg er maler, å vet at dette er helt vanlig. Men jeg er bevisst på dette med vegger som står i slepelys å gjøre de så bra som mulig. Med fargen du har valgt blir det enda mer tydelig. Eggehvit er bedre der for eks. Anonymkode: 523ad...cef 2
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2020 #4 Skrevet 6. juni 2020 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: Slik ser ut hos det fleste. Har du en vegg som står 90grader i forhold til et vindu får du slepelys fra lyset utendørs, i sola kan det se enda verre ut. Grunnarbeidet er jo viktig, å få en vegg 110% slett er umulig ved sparkling. Du må male ca 2 bredder om gangen med rullen, vått i vått, ALDRI gå tilbake med rullen utenfor de 2 stripene du jobber med. Jeg er maler, å vet at dette er helt vanlig. Men jeg er bevisst på dette med vegger som står i slepelys å gjøre de så bra som mulig. Med fargen du har valgt blir det enda mer tydelig. Eggehvit er bedre der for eks. Anonymkode: 523ad...cef Takk. Burde jeg ta et strøk til? Anonymkode: dd896...9a2
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2020 #5 Skrevet 6. juni 2020 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk. Burde jeg ta et strøk til? Anonymkode: dd896...9a2 Aner ikke hvordan du maler, teknikken din. Men du kan male så mange strøk du vil. Ta deg en tur på visninger å se på vegger i slepelys....gjerne nybygde. Anonymkode: 523ad...cef
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2020 #6 Skrevet 6. juni 2020 En ting du kan gjøre, som kan hjelpe, er å vaske veggen. Bare med vanlig mopp med bare vann, evt en dråpe Zalo. Anonymkode: a591e...433
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2020 #7 Skrevet 6. juni 2020 50 minutter siden, AnonymBruker skrev: En ting du kan gjøre, som kan hjelpe, er å vaske veggen. Bare med vanlig mopp med bare vann, evt en dråpe Zalo. Anonymkode: a591e...433 Ikke når den er malt allerede, da er den jo "ren". Såpen vil nok gjøre den skjoldete. Anonymkode: 523ad...cef
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2020 #8 Skrevet 6. juni 2020 En dråpe Zalo sa jeg. Ingen såpe. Og ja, det er oppskrift for nettopp matt maling. Anonymkode: a591e...433
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå