Gå til innhold

Skjoldete maling, bilde

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Årh... Så veldig irriterende. Har malt to strøk Jotun silkematt maling, aldri hatt tørr rulle, malt i hele lengder og vært rask uten for høy temperatur. Hvorfor skjedde dette? Og hva kan jeg gjøre?

Det er dagslys dere ser, men det er ganske synlig ujevnt i all slags lys.

1591438515480146472999815418098.jpg

Anonymkode: dd896...9a2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har du ikke hatt grunning under? Da det ble malt hos meg hadde maleren først et lag med grunning før to strøk på veggene.

Anonymkode: 34954...811

AnonymBruker
Skrevet

Slik ser ut hos det fleste.

Har du en vegg som står 90grader i forhold til et vindu får du slepelys fra lyset utendørs, i sola kan det se enda verre ut.

Grunnarbeidet er jo viktig, å få en vegg 110% slett er umulig ved sparkling.

Du må male ca 2 bredder om gangen med rullen, vått i vått, ALDRI gå tilbake med rullen utenfor de 2 stripene du jobber med.

Jeg er maler, å vet at dette er helt vanlig. Men jeg er bevisst på dette med vegger som står i slepelys å gjøre de så bra som mulig. Med fargen du har valgt blir det enda mer tydelig. Eggehvit er bedre der for eks.

Anonymkode: 523ad...cef

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Slik ser ut hos det fleste.

Har du en vegg som står 90grader i forhold til et vindu får du slepelys fra lyset utendørs, i sola kan det se enda verre ut.

Grunnarbeidet er jo viktig, å få en vegg 110% slett er umulig ved sparkling.

Du må male ca 2 bredder om gangen med rullen, vått i vått, ALDRI gå tilbake med rullen utenfor de 2 stripene du jobber med.

Jeg er maler, å vet at dette er helt vanlig. Men jeg er bevisst på dette med vegger som står i slepelys å gjøre de så bra som mulig. Med fargen du har valgt blir det enda mer tydelig. Eggehvit er bedre der for eks.

Takk. Burde jeg ta et strøk til?

AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk. Burde jeg ta et strøk til?

Aner ikke hvordan du maler, teknikken din. Men du kan male så mange strøk du vil.

Ta deg en tur på visninger å se på vegger i slepelys....gjerne nybygde.

AnonymBruker
Skrevet

En ting du kan gjøre, som kan hjelpe, er å vaske veggen. Bare med vanlig mopp med bare vann, evt en dråpe Zalo. 

Anonymkode: a591e...433

AnonymBruker
Skrevet
50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En ting du kan gjøre, som kan hjelpe, er å vaske veggen. Bare med vanlig mopp med bare vann, evt en dråpe Zalo. 

Ikke når den er malt allerede, da er den jo "ren". Såpen vil nok gjøre den skjoldete.

AnonymBruker
Skrevet

En dråpe Zalo sa jeg. Ingen såpe. Og ja, det er oppskrift for nettopp matt maling. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...