Gå til innhold

Skal pusse opp soverommet, hvilke farge?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har et hus som er et oppussingsobjekt. Driver med kjøkkenet, men er snart ferdig så tenkte og starte med soverommet.

Stue, gang og soverom nr 2 er ikke så ille. Så tenkte og ta soverommet som nr 2. Det er verdens styggeste tapet, men noen fra jotun mente jeg kunne male over den. Så tenkte og prøve det. Skal bruke Lady pure color, så er det valg av farge.

Har en plan for hele huset, men ikke soverommet. Er helt blank. Har sittet og sett på interiørblogger og pinterest, men finner ikke ut hvordan jeg vil ha det. Soverommet er lite, vil tro det er ca 9 kvm

Jeg liker litt amerikansk stil, med tunge tremøbler og litt gårdsstil, men vil ha det litt sånn at jeg slipper og male om hele huset hvis jeg skal selge.

Anonymkode: 573da...ac4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvilke farger har du ellers i huset da? Og hvilke farger på møbler, kunst osv? Hvitt er jo trygt, men personlig liker jeg fortsatt dette med å ha en vegg i annen farge, på soverommet blir det den veggen som er bak forenden på senga.

Anonymkode: eea2d...2a9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvilke farger har du ellers i huset da? Og hvilke farger på møbler, kunst osv? Hvitt er jo trygt, men personlig liker jeg fortsatt dette med å ha en vegg i annen farge, på soverommet blir det den veggen som er bak forenden på senga.

Kjøkkenet er det grå ikea kjøkkenet, med hvite vegger også blir det fliser. Ikke helt bestemt farge, men de blir lyse så ikke kjøkkenet blir så mørkt. Stue er malt i mørk grå og hvit. 

Resten av møblene i huset er enten brune, grå eller hvite med innslag av brunt. 

Gangen som går til soverom og bad er mørk grå, den er veldig mørk( var slik da jeg kjøpte det). Syntes den er helt ok, men lurer på å male den lysere så det virker litt større.

På soverommet får jeg ikke inn noe annet enn senga, og må kjøpe nytt garderobeskap. Tenkte å kjøpe på ikea.

ts

Skrevet

Jeg liker mørke soverom, syns det gir en behagelig atmosfære når jeg skal legge meg til å sove. Men vi har store vinduer, og mye lys inn på dagtid. Blir nok litt annerledes om det kommer inn lite dagslys. 

• Liker 2
Skrevet

Ville valgt en gråfarge som går sammen med resten av huset, eventuelt hvitt med en mørkere kontrastvegg i grått, grønt eller blått. Det er nøytralt og fint. 

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, Mhmjadda skrev:

Ville valgt en gråfarge som går sammen med resten av huset, eventuelt hvitt med en mørkere kontrastvegg i grått, grønt eller blått. Det er nøytralt og fint. 

Driver og tenker litt på grønt og blått. Vil helst ikke ha hvitt, er så lei av det for gamle soverommet mitt var hvitt.

Det er et vindu så det kommer ikke inn så mye sollys.

ts

AnonymBruker
Skrevet

Kveldshimmel er en fin farge om du ikke vil ha veldig mørkt.☺️ Vi har industrial blue på soverommet vårt, men det kan kanskje bli litt mørkt hvis rommet er veldig lite

Anonymkode: 95954...047

Skrevet

Byge er veldig fin til soverom!

AnonymBruker
Skrevet

fant denne tråden på Reddit og tenkte på deg, ser ikke mye av fargen fordi det er senga hun vil vise frem, men den blå/turkis var utrolig fin!

AnonymBruker
Skrevet

AnonymBruker
Skrevet

Vi har en mørk blåfarge, en av de vanlige som har vært populær de siste årene, husker ikke navnet i farta. Men, er veldig fornøyd. 

Anonymkode: 38480...3d8

AnonymBruker
Skrevet

St pauls blue feks? 

Anonymkode: 3f4b8...777

AnonymBruker
Skrevet

Har retro blå på soverom, og elsker det!!
Den blir ganske mørk når det er lite lys i rommet, samtidig som den virker lys og behagelig i dagslys!

Anonymkode: 1d8bb...d05

AnonymBruker
Skrevet

Det sies at man sover best i grønne soverom. Og dårligst i rød. Jeg har hvitt, har lyst å male to lyse grønne vegger og to mørkegrønne. Evt en fondvegg mørk.....

Anonymkode: 916f1...76a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...