AnonymBruker Skrevet 6. juni 2020 #1 Skrevet 6. juni 2020 Har søkt på en stilling som sykepleier i Oslo kommune. Fikk beskjed om at på andregangs intervjuet får man et case som man skal løse og må legge frem. Er dette vanlig uansett hvor man søker jobb som sykepleier? Skjønner at det er for å teste fagkunnskaper. Har en søster som har jobbet som sykepleier på sykehus i 9 år, og hun har aldri vært borti case og to intervjurunder. Hun hadde kun et intervju. Men tidene endrer seg tydeligvis. Anonymkode: 8a71e...e57
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2020 #3 Skrevet 6. juni 2020 1 hour ago, AnonymBruker said: Har søkt på en stilling som sykepleier i Oslo kommune. Fikk beskjed om at på andregangs intervjuet får man et case som man skal løse og må legge frem. Er dette vanlig uansett hvor man søker jobb som sykepleier? Skjønner at det er for å teste fagkunnskaper. Har en søster som har jobbet som sykepleier på sykehus i 9 år, og hun har aldri vært borti case og to intervjurunder. Hun hadde kun et intervju. Men tidene endrer seg tydeligvis. Anonymkode: 8a71e...e57 Kanskje veldig populær arbeidsplass? I min kommune tar de i mot alt og alle nesten uten å ta skikkelig intervju 🤷 jeg tenger praksisperioden burde være nok til å vite at du kan jobben din godt Anonymkode: 77df2...a93 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2020 #4 Skrevet 6. juni 2020 Ja, har vært med på case oppgave på intervju. Er typisk bare en tekst om en pas også forteller du litt om forskjellige sykepleier observasjoner/ handlinger som er relevante for case Anonymkode: 1aed4...65e
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2020 #5 Skrevet 6. juni 2020 Her gjør dem også det. Første intervjuet skal man presentere seg for en stor gruppe og løse en case og den skal også presenteres for gruppen. Andre gang er det mer dyptgående. Tror det blir mer og mer vanlig på sykehusene. I kommunen er det ikke sånn. Anonymkode: 09377...9a6
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2020 #6 Skrevet 6. juni 2020 Jobber som leder i en kommunen. Her er det helt vanlig med caser, også på første intervjuet 😉 Mer inngående inet eventuelt 2. Intervju. Anonymkode: 3c41c...0d0
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2020 #7 Skrevet 6. juni 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jobber som leder i en kommunen. Her er det helt vanlig med caser, også på første intervjuet 😉 Mer inngående inet eventuelt 2. Intervju. Anonymkode: 3c41c...0d0 OK. Hva er grunnen til det? Utelukkende for å vurdere hvor faglig sterk man er? Anonymkode: 8a71e...e57
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2020 #8 Skrevet 6. juni 2020 Foruten faglig kompetanse kan man ved en case få en pekepinn på hvor løsningsorientert kandidaten er, stressmestring, kreativitet etc. Harmonerer inntrykket med kandidaten selv har presentert som egenskaper, så er det et pluss i boken. Jeg bruker ca tre caser med ulike tema. Anonymkode: 3c41c...0d0 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2020 #9 Skrevet 6. juni 2020 Jeg er opptatt av kompetanse. Mine intervju- objekter må gjennom 3-5 caser. Alt fra akutt, etikk, lovverk, vanlig spl- observasjoner, til arbeidsmiljø og konflikthåndtering. lykke til Anonymkode: 36381...9b0
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2020 #10 Skrevet 6. juni 2020 Jeg har 7 års erfaring som sykepleier fra et privat sykehus, så er faglig trygg. Men av ulike grunner søker jeg meg nå til Oslo kommune. Anonymkode: 8a71e...e57
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2020 #11 Skrevet 7. juni 2020 Jeg har aldri opplevd å få case i intervju og har alltid fått de jobbene jeg har søkt på, inkludert en stilling som spl. jeg nettopp fikk. Har sikkert litt med etterspørsel å gjøre, her jeg bor er det omtrent umulig å ikke få jobb som spl. om man har utdannelsen så arbeidsgiver kan uansett ikke stille noe særlig med krav om de vil ha inn nye ansatte. Anonymkode: 99138...ddf 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2020 #12 Skrevet 7. juni 2020 Har kun opplevd case/simulering/drøftingsoppgave i plenum på intervju for en traineestilling som sykepleier på et sykehus i en av storbyene. Anonymkode: 6e763...a38
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2020 #13 Skrevet 7. juni 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg har aldri opplevd å få case i intervju og har alltid fått de jobbene jeg har søkt på, inkludert en stilling som spl. jeg nettopp fikk. Har sikkert litt med etterspørsel å gjøre, her jeg bor er det omtrent umulig å ikke få jobb som spl. om man har utdannelsen så arbeidsgiver kan uansett ikke stille noe særlig med krav om de vil ha inn nye ansatte. Anonymkode: 99138...ddf Bor du på østlandet? Anonymkode: a424c...2b8
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2020 #14 Skrevet 8. juni 2020 Aldri hørt om case-oppgaver i forbindelse med jobbintervju som sykepleier. Hørtes egentlig litt stress ut. Anonymkode: 11026...30d
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2020 #15 Skrevet 8. juni 2020 55 minutter siden, AnonymBruker skrev: Aldri hørt om case-oppgaver i forbindelse med jobbintervju som sykepleier. Hørtes egentlig litt stress ut. Anonymkode: 11026...30d I tillegg til at man ikke føler at potensielle arbeidsgivere har tillit til at man kan faget sitt. Synes ikke noe om dette. Anonymkode: a424c...2b8
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2020 #16 Skrevet 8. juni 2020 På 7.6.2020 den 21.59, AnonymBruker skrev: Bor du på østlandet? Anonymkode: a424c...2b8 Nope. Sørlandet. Anonymkode: 99138...ddf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå