Gjest Hvorfor vil hun ikke? Skrevet 30. juni 2005 #1 Skrevet 30. juni 2005 Min kone gjennom mange år sier hun kun har hatt meg som sexpartner, og hun har alltid sagt at hun elsker meg. Vi har alltid kranglet en del, men spesielt mye det siste året etter at barna ble voksne. Vi har alltid hatt det fint når vi har hatt sex. Nå vil plutselig ikke min kone ligge med meg mer og ikke ha intim kontakt med meg. Hun påstår hun har fått noen sperreinger, spesielt fordi vi har kranglet såpass en periode. Tidligere har vi kommet gjennom dette, men nå virker det vanskelig. Uansett hva jeg gjør gir hun ikke tegn til å ha sex. Hun sier dog at hun er glad i meg men ikke noe mer. Er dette vanelig, har hun funnet seg en ny, vært uttro etc? kan noen av dere kvinner svare meg ut fra egne erfaringer??
Gjest gro78 Skrevet 30. juni 2005 #2 Skrevet 30. juni 2005 har ikke noe erfaringer beklager, men det der er nok veldig individuellt så det er det nok kun din kone som kan svare deg på.
Gjest kanskje Skrevet 30. juni 2005 #3 Skrevet 30. juni 2005 Hvis jeg opplevde hverdagen som en evig runddans av kranglig og ufred, så ville jeg følt meg aleine og lite verdsatt. Da hadde nok jeg og mista løsta og viljen og alt som er. Du sier lite om HVA dere krangler om. Det kan være essensiellt for å kunne svare mer nøyaktig. For eksempel husarbeid og økonomi. Hvis jeg måtte mase, gnåle, gnage, spørre, tigge og be om igjen og om igjen og om igjen, på at han skulle ta sin del av stell vask og ting. Og han brukte penger i vilden sky og ble sur når jeg nevner regnigner. Ja da ville og løsta forsvinne i en sky av motvilje og følelse av å være mora hans...
Nabodama Skrevet 1. juli 2005 #4 Skrevet 1. juli 2005 Menn er ofte sånn at de kan krangle, og så ha sex. Dette for å oppnå nærhet igjen. Kvinner må ha ofte ha nærhet først, FØR de har sex igjen. Hvis dere krangler mye, må du ikke være forbauset over at hun vil ha mindre sex. Helt naturlig.
Gjest *Fiona* Skrevet 1. juli 2005 #5 Skrevet 1. juli 2005 Enig med de som har svart her. Litt avhengig av hva dere har kranglet om (det er uansett slitsomt å være i hus med par som krangler mye, hvordan har ungene opplevd dette?) så blir man vel lei av det også. Hvis dere har voksne barn, felles, så har dere vært sammen i mange år - det har litt med alder å gjøre også det der. Hadde jeg hatt en generasjon med krangel og styr spørs det om ikke veien til selvransakelse og gjøre opp status naturlig hadde kommet når ungene flyttet ut. Da begynner kvinner å tenke på seg selv igjen på en annen måte, hva man egentlig vil og trenger. Ofte er man drittlei av å være omsorgsperson og stå til disposisjon, og oppdager at man bare vil være kvinne - på sine egne premisser, uten å være styrt av en manns sexbehov, barnas krav om en viss morsfigur osv osv. Jeg sier ikke at du har behandlet henne som hushjelp og elskerinne eller forventet det, for det vet jeg ikke noe om. Jeg sier bare generelt hva mange kvinner OPPLEVER har vært forventningene, og at det stemmer lite overens med hva de egentlig ønsker seg av livet når de er godt voksne og tenker på egne behov på en friere måte. Kanskje hun ER drittlei den tilværelsen som er nå, kanskje har hun ønsker litt utenfor det vanlige livet dere har hatt til nå, men hun har ikke helt funnet ut hva? Eller hun har funnet det ut, men vet ikke hvordan hun skal "sikfte rolle" igjen? Det er ikke uvanlig at par får en slags "krise" når voksne barn flytter ut - man må definere rollene sine på nytt. Man er ikke nyforelsket, småbarnsforeldre, foreldre til skolebarn etc lenger, man er to frie voksne igjen som skal være "kjærester" og livspartnere igjen. Det skjer jo mye på årene mellom, fra man var det sist. Jeg generaliserer nå, siden jeg ikke vet mye om din situasjon. Prøver bare å formidle de tankene jeg oftest hører fra venninner i liknende situasjoner. Mine egne foreldre var separert et halvt år da yngstemann hadde flyttet... de hadde ikke hatt sex på et par år, situasjonen ble fastlåst jevnt over, og han pakket bagen og stakk. De måtte begynne å nøste opp litt på nytt, finne hverandre igjen etter å ha druknet i krav og jobb og unger. Og selvsagt finne ut om de ville fortsette sammen eller hver for seg. De fant hverandre igjen, de ville være besteforeldre sammen, de syntes alle årene de hadde jobbet var for ille å ha "kastet bort" - nå er de som 16 åringer omtrent :-) Men de måtte gå noen runder, ja. De har for øvrig alltid vært sånne kranglete folk, vi ungene holdt på å bli fullstendig sprø av det, men nå gjør de ikke det lenger heller Ferie sammen borte fra hverdagen? Overraske henne med ferie, UTEN å mase om sex, bare nyte god mat, kvelder i sola osv, prate om alt mulig. Å pushe på for å få sex igjen virker oftest stikk motsatt, hva med å gi henne litt space? Hun har kanskje bare en reaksjon på alt mulig; alt går i perioder. Jeg tror ikke det er ensbetydende med verken mangl på følelser eller at hun har en annen, nødvendigvis. Lykke til :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå