AnonymBruker Skrevet 6. juni 2020 #1 Skrevet 6. juni 2020 Om pysj; med eller uten «hele bein med sokk», eller den typen som stopper ved ankel? Anonymkode: fa480...0ec
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2020 #2 Skrevet 6. juni 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Om pysj; med eller uten «hele bein med sokk», eller den typen som stopper ved ankel? Anonymkode: fa480...0ec Jeg brukte veldig mye pysj på min første. Både med og uten sokk. Anonymkode: 37e0f...4d5
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2020 #3 Skrevet 6. juni 2020 Byttet selvfølgelig til pyjamas om kvelden 🙂 I begynnelsen brukte vi alle typer. Nå når han er 3 måneder og sparker mye er det mest praktisk med pyjamas med ben og så har vi sokker utenpå i tillegg. Anonymkode: 0f769...881
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2020 #4 Skrevet 6. juni 2020 De merker neppe forskjellen. Anonymkode: f8ebb...014 5
MollyJones Skrevet 6. juni 2020 #5 Skrevet 6. juni 2020 Brukte pysj, de merker som noen sier neppe forskjellen - men det er en rutine som kanskje kan være med å forberede lang søvn på natten. Bad/kveldsstell, nattasang, pysj. De som mener noe om søvn og babyen mener det er fint med en slik rutine som er fast hver kveld. jeg likte ikke de med hel fot, fordi ungene sprella seg inn i pysjen på en måte, men der er det helt sikkert delte meninger og du finner fort ut hva som passer for dine unger. 7
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2020 #6 Skrevet 6. juni 2020 Du ser selv hva du gidder til å begynne med, men det kan være fint å legge bytte til pysj inn i kveldsrutiner når babyen begynner å få en form for døgnrytme (er vel rundt 3-4 måneder, om jeg husker rett). Anonymkode: 17217...a9e
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2020 #7 Skrevet 6. juni 2020 Jeg hadde ikke kjøpt de med fot før du vet om ungen har store føtter eller ikke. Hatt en med store føtter og de med fot passa ikke i det hele tatt, pga foten. Den andre ungen greide å sparke beina inn i pysjen om det var fot Anonymkode: ce3a3...70c 6
Mumsmums Skrevet 6. juni 2020 #8 Skrevet 6. juni 2020 Brukte alltid pysj fra første dag hjemme. Trodde de med bein var kjempesmart, men babyen sprella beina inn i magen på pysjen. De uten bein satt bedre på, sikkert strammere rundt anklene, bare å ha på sokker. 2
Mumsmums Skrevet 6. juni 2020 #9 Skrevet 6. juni 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde ikke kjøpt de med fot før du vet om ungen har store føtter eller ikke. Hatt en med store føtter og de med fot passa ikke i det hele tatt, pga foten. Den andre ungen greide å sparke beina inn i pysjen om det var fot Anonymkode: ce3a3...70c Har også hatt en med store føtter. Passa ikke strømpebukser eller noe med fot.
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2020 #10 Skrevet 6. juni 2020 Dere som sier at de sparker bena inni pyjamasen, tenker dere ikke på at dere kan ha sokker utenpå de "føttene" igjen? Da sparker de verken av sokker eller får bena opp i pyjamas 👍 Anonymkode: 0f769...881 2
boblevann Skrevet 6. juni 2020 #11 Skrevet 6. juni 2020 Har brukt pysj fra første stund Foretrekker med fot, for sokker sparker han bare av seg uansett hva jeg gjør.
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2020 #12 Skrevet 6. juni 2020 Jeg brukte pysj uten fot. Babyen vokser så fort i lengden i starten, så de med fot blir fort for korte. Hadde sommerbaby, så kjøpte pysjer i helt tynt stoff. Brukte ikke sokker, var en varm sommer. Anonymkode: 26310...1da
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2020 #13 Skrevet 6. juni 2020 Brukte pysj døgnet rundt de første ukene, hadde sånne med både føtter og hender som kunne brettes opp, så du kunne velge hva som passet, pluss at de fortsatt passer et par måneder etter. Men det viktigste er at de har glidelås og ikke knapper, så mye enklere å skifte bleie i mørket. På de jeg hadde var det glidelås som kunne åpnes begge veier. Anonymkode: 228d5...670
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2020 #14 Skrevet 6. juni 2020 Brukte stort sett bare bodyer helt i starten. Anonymkode: 0eb4b...b01 2
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2020 #15 Skrevet 6. juni 2020 Min trakk knærne opp mot magen og satte fast beina inne i magedelen på slike heldresser. Så vi kunne ikke bruke dem før ungen var mye større. Anonymkode: f1106...322
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2020 #16 Skrevet 6. juni 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Min trakk knærne opp mot magen og satte fast beina inne i magedelen på slike heldresser. Så vi kunne ikke bruke dem før ungen var mye større. Anonymkode: f1106...322 Sokker! Anonymkode: 0f769...881 3
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2020 #17 Skrevet 6. juni 2020 Baby sov i det hun hadde på seg de 2-3 første mnd, om det var body og bukse eller pyjamas var "ett fett". Når baby utviklet døgnrytme så begynte vi med pyjamas for å ha noe "fast" ved leggetid. Anonymkode: 03843...7b3 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2020 #18 Skrevet 6. juni 2020 Eldste sov i body de første 3-4 ukene. Gikk deretter over til pysj med fot. Neste sov i body eller bare bleie i starten fordi det var varmt. Gikk etter hvert over til pysj. Her fungerte det best uten for, da babyen hadde store føtter. Om vi heller brukte en større størrelse, tullet han seg bare inn i den. Prøvde å sette sokker utenpå for å holde pysjbena på foten, men sokkene gled også av i løpet av natta. Anonymkode: 368f3...452 1
kaleidoskop Skrevet 6. juni 2020 #19 Skrevet 6. juni 2020 Babyen her fikk døgnrytme etter bare noen uker. Så vi lagde tidlig rutine med kveldsskift. Tok på pysj da, men man må jo ikke. Body på sommeren og det er varmt, alt funker. Vi likte best de med fot, aldri hatt problemer med at bena gikk ut av foten, for liten eller annet.
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2020 #20 Skrevet 6. juni 2020 Vi brukte pysj på natta, men det skal jo ikke ha så mye å si så lenge det baby har på seg er behagelig. Innimellom sovnet hun for kvelden før vi rakk å skifte og da lot vi henne bare sove videre i det hun hadde på seg. Anonymkode: 882e4...608
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå