Gå til innhold

Begrense/avlyse/avbestille?

Fremhevede innlegg

Gjest Teletubbien
Skrevet

I dag går fristen for å gi svar tilbake til oss, på om man kommer i bryllupet vårt. Av 59 inviterte gjester har fortsatt 12 ikke svart og det ville forundre meg svært om disse 12 kommer :roll: Det er en del av de nevnte 12 som har gitt uttrykk for, til andre inviterte, at de ikke kommer.....

Av 59 inviterte gjester ser det ut til at vi det kommer 20 stk. :cry: Jeg syns det er så trist, og blir litt lei meg, når så mange ikke kommer i bryllupet vårt. Dette er en så viktig dag for oss, og vi har lagt ned så mye penger, energi og omtanke i alle forberedelser - også er det en del (ikke alle, men en del) som rett og slett ikke "orker" å komme. Jeg har ikke inntrykk av at det går på penger eller sykdom eller slikt, bare rett og slett ork...

Så, nå sitter jeg her da, og lurer på om jeg skal rett og slett avbestille den store, flotte bryllupskaken i 3 etg. For det blir jo bare pinlig med så stor kake til 20 personer. Så lurer jeg på om jeg skal avbestille koldtbordet og heller ha middag til de få gjestene - for jeg tenker at det blir så mye dill med et stort koldtbord for så få mennesker....

Også egentlig så har jeg lyst til å avlyse hele greia og bare reise til Roma og gifte oss der :( :cry: :-(

Videoannonse
Annonse
Gjest gjest1
Skrevet

:trøste: Så utrolig kjedelig når så få kan komme i bryllupet deres. Skjønner godt at du er lei deg, frustrert og skuffa og bare har lyst til å stikke av - bare dere to.

Det er jo kanskje ikke så dumt å revurdere en del ting i forhold til at dere blir så få m.h.t. mat og kake men det blir selvsagt en like stor dag for dere uansett hvor mange som kommer eller ikke.

Gjest Gjesta
Skrevet

Veldig trist at så mange av gjestene ikke kommer. Men du, før du gjør noe som helst, kan du ikke sjekke opp om de kommer da - ta en telefon til de dere i hvertfall hadde regna med skulle komme.

De som "ikke har ork" bør dere ikke bruke mer energi på...

Jeg ville nok gjort som du tenker - hatt middag i steden for koldtbord, og heller en 2etasjes kake i steden for 3.

Det går an å få et flott bryllup med få gjester også, vi var bare 30 og feiret etter alle kunstens regler!

Lykke til! :)

Skrevet

Vi skal bare være 20 stk i bryllupet, det er noe vi har valgt selv. Uansett skal vi ha 3 etasjes bryllupskake, rett og slett fordi vi vil ha en "ordentlig en"! Så skal vi bare ha kransekake ved siden av, og ingen andre kaker. Vi skal ha tre retters middag, men jeg tror ikke det er noe i veien for å fremdeles gå for koldtbord, hvis dere helst vil det. Hvis dere ser for dere at det er enklere med middag, er det sikkert ikke noe problem å bytte til det. Skjønner godt at du blir skuffet når så mange ikke kan komme! :trøste:

Gjest Teletubbien
Skrevet

Snufs, veldig godt med litt trøst :wink:

Vi får det sikkert koselig, det gjør vi sikkert, når vi er der... Men jeg ble så skuffet bare, sånn når så få kom...

Men gjør godt å øse ut litt frustrasjon :roll:

:wink:

Skrevet

Vi hadde invitert 89 gjester til middag og 38 til til kaffen. Vi inviterte såpass mange med tanke på en del frafall. De fleste som ikke kom, kom ikke pga planlagt ferie. Folk avlyste frem til siste dagen faktisk, (pga sykdom), slik at vi ble 50 til middag og ca 30 til til kvelden. Jeg ble litt lei meg da så mange meldte frafall, men dethadde jeg ingen grunn til, for vi fikk en fantastisk dag, vi fikk snakket masse med alle gjestene og de som ikke kjente hverandre ble godt kjent utover kvelden.

Du kan jo så klart revurdere noen ting, og jeg forstår veldig godt at du blir lei deg, men prøv å huske hvorfor dere gifter dere, og at fremfor alt er DERES dag, så lenge dere blir gift og dere har hverandre, så er dagen mer enn verdt å få gjennomført!

Masse lykke til, stor klem fra Idac

Skrevet
Veldig trist at så mange av gjestene ikke kommer. Men du, før du gjør noe som helst, kan du ikke sjekke opp om de kommer da - ta en telefon til de dere i hvertfall hadde regna med skulle komme.

De som "ikke har ork" bør dere ikke bruke mer energi på...

Jeg ville nok gjort som du tenker - hatt middag i steden for koldtbord, og heller en 2etasjes kake i steden for 3.

Det går an å få et flott bryllup med få gjester også, vi var bare 30 og feiret etter alle kunstens regler!

Lykke til! :)

Enig. Lykke til :klem:

Gjest Chachapuma iil
Skrevet

Du har bedt relativt få, og det er siste helg i fellesferien. Dermed vil jeg tro mange har planlagt ferie den helga, eller mange kommer hjem fra ferie den helga og synes det blir litt "heavy" å dra rett i bryllup. Sånn er det å ha sommerbryllup, hadde man satt opp statistikk tror jeg andelen inviterte gjester som takket nei hadde nådd toppen i fellesferien, uten at det har noe med å ikke ønske å være tilstede å gjøre. Tror det er riktig som du sier at det har litt med "ork" å gjøre, men kan egentlig forstå det, når folk har vært/er på ferie med familie og alt som hører med.

Hvis du ønsker et større bryllup tror jeg bare du må utsette det, men jeg er helt sikker på at dere får en kjempedag med de som kommer også. Det er ihvertfall folk som virkelig ønsker å være der sammen med dere, og det kan bli vel så fint som om alle hadde kommet.

Hva du ønsker å gjøre må du bestemme selv selvsagt, og jeg skjønner GODT at det føles kjipt at så mange ikke kommer- men hev deg over det, tenk på pengene du sparer på mat og bruk dem til å skjem bort deg og gommen istedet :blomst_opp:

Skrevet

Jeg synes du skal konsentrere deg om å bruke kreftene på de som kommer og gi blaffen i de andre. Og så kan du jo, om vil, endre på både kake, koldtbord etc, om du synes det blir riktigere. Men har du lyst på 3 lags kake så synes jeg du skal ha 3-lags kake!

Skrevet

Så på tv engang om noen som frøys ned øverste delen av kaken og spiste den på 1års dagen. Om det er mulig vet jeg jo ikke.

Du får se positivt på det. Nå får du kjempegod tid til alle gjestene. Du kan ha middag, eller koltbord etter som du ønsker.

Skrevet

Sånn e d bestandi... man planlegg nåkka kjempekosli.. åsså e d nån kjipe sjela som ikke gidd å kom.

Berre lag d fiiiiiineste og mest koslige bryllupet i heile verden førr de som kjem!! Så kan dem berre anger de som sett heime!!!

:wink:

Skrevet

ja...vet det er kjempekjedelig når mange melder frafall. Opplevde det samme selv og hadde meg en kveld der jeg mest hadde lyst å droppe hele greia. Men etter en kveld med depping var jeg ovenpå igjen og tenker som så at de viktigste kommer, så får vi kose oss vi......den harde kjernen :-)

lykke til

Gjest brud i sommer
Skrevet

Skjønner at det er kjedelig :grine: . Men det er nå en gang slik, at denne dagen er viktigst for oss og vår nærmeste familie + de aller nærmeste vennene.. Så jeg kan jo forstå at noen gjester syntes det er litt pes midt i ferien - dersom de har lagt andre planer. Det eneste man kan gjøre for å sikre at flest mulig kan, er å høsten før bryllupet sende ut et "save the date"-kort..

Vi inviterte rett over 51. Det er 9 stk som ikke kan. Vi hadde regnet med mye større frafall siden det er i fellesferien, men er kjempeglade for at så mange kunne komme allikevel (og det på ganske kort varsel).

Kos dere med de gjestene som kommer. Det er som noen andre sier her viktigst å skape en fantastisk dag. De som ikke er med, vil angre seg :tunge1: når de hører om den flotte festen - som var så perfekt at den snakkes om i lange tider...

Lykke til på den store dagen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...