Gjest Deltapiken Skrevet 6. juni 2020 #1 Skrevet 6. juni 2020 I dag er jeg på et besøk hos en venninne. Jeg har kommet hit i går kveld og vet ikke når jeg reiser. Jeg så at hun hadde vært her inne så jeg lånte hennes pc litt for å skrive av meg frustrasjonen, mens hun selv er på jobb. Så jeg er ikke Deltapiken, det må jeg bare si, men jeg fikk låne navnet hennes. Jeg har vært gift med en flott mann i 15 år og da vi var gift i 10 år var planen å feire stort men da han fikk kreft og vi hadde dødsfall i nær familie så ble det ikke sånn. Vi valgte å flytte utenlands i en del år, etter at han var frisk, ( 3 år) og derfor var det planen å feire denne dagen. Han har hele tiden hatt et godt forhold ( kun vennskap) med sin ex samboer og det har vært et utrolig godt forhold oss i mellom. Men..... jeg kjenner på at nå vet jeg ikke lengre. For det første så har hun alltid vært med på alle feiringer, når vi har invitert venner så har hun vært her. Men denne gangen ville jeg ikke det, denne gangen sa jeg at nå vil jeg at vi inviterer noen andre også, hun har en tedens til å ta all oppmerksomheten, hun er ekstremt smellvakker, og samtidig har hun et tonn med problemer med økonomi, nerver osv.....Selv den dagen vi giftet oss klarte hun å få dagen til å bli delvis fokus på henne. Nå må det sies at mannen min og jeg traff hverandre etter at han og ex hadde vært fra hverandre i 9 år så det er ikke sjalusi. Men mannen har da invitert henne og i morges får jeg en sms om at hun tar med seg en eller annen venn. Jeg oppdaget også at han har invitert en annen som mer enn gjerne oppfører seg pent når mannen min er i rommet men slenger med leppa når jeg er alene med han. Jeg sa til mannen min at det fikk heller bare være, jeg tenkte at dette skulle være noe vi gjorde sammen. Men jeg kjenner at jeg orker ikke. Ja i denne tiden vi lever i er det bare et støvkorn men når han inviterer folk som på mange måter ikke er noen jeg kan ha noe til felles med.... og jeg kjenner at når jeg i tillegg blir stående med alt fordi han da attpåtil må jobbe så han kommer hjem rett før gjestene kommer. Nei jeg skal ikke klage mer, jeg tror at jeg bare tar meg en tur ut i det fine været
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2020 #2 Skrevet 6. juni 2020 Klart dere bør bli enige om gjesteliste sammen for feiringer av bryllupsdag. Og ja, du kan selvsagt si at denne gang vil du ikke ha med hans eks, fint å bytte litt på, og du er sliten av dramaet. Så fase henne ut litt om litt. Det er også greit å si at du ikke vil at hans venn som er frekk til deg ikke får komme, at din mann får dyrke vennskap med han uten deg. Og ja, du kan avlyse, si du er blitt syk f.eks. Eller flytte det til en dag din mann har anledning til å hjelpe. Anonymkode: 59ed8...5cc 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2020 #3 Skrevet 6. juni 2020 Dette er deres feiring, så her bør dere være enig om gjestelisten. Flytt datoen til en dag det passer for begge å stelle istand. Sett dere ned sammen og gå igjennom gjesteliste. Inviter kun gjester som dere er enige om. Anonymkode: 67bc5...c8e 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå