Gå til innhold

Taxi rekvisisjon hjem etter operasjon?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal opereres på Haukeland sykehus mandag, og i info jeg har fått står det at man ikke skal reise hjem alene.

Jeg har ikke noen som kan hente meg med bil, så jeg lurer på om jeg kan få taxi rekvisisjon hjem fra sykehuset? 

Anonymkode: c9834...b5d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det må du spør avdelingen om. Jeg har hatt to dagkirurgiske operasjoner og fikk ikke rekvisisjon.

Anonymkode: 6ee29...aa8

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du bor alene og ingen kan være hos deg så blir du værende på sykehuset hvertfall 1 natt. Og da trenger du ikke pasientreiser når  du skal hjem mest sannsynlig. Kommer jo an på type operasjon og formen din. 

Anonymkode: ffdf5...f5a

AnonymBruker
Skrevet

Kommer an på hva du skal opereres for, slett ikke alle får (eller trenger) taxi.

Anonymkode: 3bbe7...eb9

AnonymBruker
Skrevet

Blitt veldig strengt med taxi hjem etter operasjoner. I hovedsak må man ordne selv eller ta buss/tog/trikk osv. Kun unntaksvis får man taxi. Dvs at Olga på 85 med krykker som må bytte buss 3 ganger for å komme hjem får taxi. 

Anonymkode: aef87...34c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Bor 3 mil unna Oslo, går masse kollektivt. Fikk taxirekvisisjon etter fjerning av mandlene i fjor. Var ikke noe problem det

Anonymkode: d4262...146

AnonymBruker
Skrevet

De bruker stort sett en minibuss som man samler opp pasienter. Så man må ofte vente leeenge og kjøreturen blir laaang. Sånn er det ihvertfall her. Om man får det eller må ta kollektiv kommer jo an på formen din etter operasjonen, hva du har operert ol.

Anonymkode: b42ef...73c

• Liker 1
Skrevet

Skal du opereres i full narkose? I så fall har Haukeland regel om at du må hentes, pga. Du skal ikke være alene første 24 timer. 

AnonymBruker
Skrevet
På 6.6.2020 den 8.56, AnonymBruker skrev:

Kommer an på hva du skal opereres for, slett ikke alle får (eller trenger) taxi.

Anonymkode: 3bbe7...eb9

Ja, mange variabler her. Hvilken type inngrep, alder og generell form, reisevei osv.

Opererte bort et bryst i februar, da var jeg over natten på sykehuset og tok toget hjem neste dag. Hadde jeg vært gammel eller dårlig til beins, ville jeg sikkert fått taxi. Men som ung og i god form spurte jeg ikke en gang, var jo bare å rusle ned til stasjonen.

Anonymkode: 9b52a...f40

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...