Ivar J Skrevet 30. juni 2005 #1 Skrevet 30. juni 2005 Den svenske regjering har nylig anmodet det svenske post- og teletilsynet om å offentliggjøre beliggenheten til basestasjoner for mobiltelefoni. Med dette som bakgrunn har jeg utfordret det norske Post- og Teletilsynet på åpenhet om det samme i Norge. Som jeg bla. skrev: ”Utbyggingen av tredje generasjons mobiltelefoni pågår i rask takt. Samtidig har forskere ikke kunnet bevise at mobiltelefoni er risikofri. Uavhengig av hva man anser om strålingsrisikoen bør innbyggerne ha en rett til å få vite hvor mulige strålingskilder er i ens nærmiljø. Ut fra en slik vurdering har for eksempel myndighetene i Sveits og Storbritannia offentliggjort beliggenheten til den enkelte mobiltelefonsender.Jeg ber ut fra samme begrunnelse om å få oversendt stedsplassering for alle mobiltelefonmaster/mobiltelefonsendere i Oslo.” Men Post- og Teletilsynet ønsker ikke åpenhet om disse forhold. Jeg har lagt ut Post- og Teletilsynets svar her: www.ivarjohansen.no
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå