AnonymBruker Skrevet 5. juni 2020 #1 Skrevet 5. juni 2020 Ok, det her er litt flaut, men jeg skjønner ikke helt hvordan jeg skal klare å følge med på motebildet. Har fått en jobb hvor jeg bør kle meg litt kult, være litt "med", og så har jeg jo ikke peiling. Så folkens, jeg har sommeren på meg til å bli litt kulere og mer oppdatert i klesveien. Hvor starter jeg? Tips til noen å følge på Instagram? På Facebook? Anonymkode: 57928...669
Djungelvrål Skrevet 5. juni 2020 #2 Skrevet 5. juni 2020 Mitt tips er å kjøre klassisk. En trenchcoat er alltid moderne, likeså er f.eks spisse pumps. En enkel v-genser og en skinnyjeans. Ikke henge deg så opp i hva som er "in". Kjøp heller det du liker og det du vet kler kroppen din. Jeg har f.eks alltid gått i pencilkjoler fordi det kler meg, driter i om det er in. Pencilkjoler er også klassiske. 4
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2020 #3 Skrevet 5. juni 2020 1 minutt siden, Apocalypte skrev: Mitt tips er å kjøre klassisk. En trenchcoat er alltid moderne, likeså er f.eks spisse pumps. En enkel v-genser og en skinnyjeans. Ikke henge deg så opp i hva som er "in". Kjøp heller det du liker og det du vet kler kroppen din. Jeg har f.eks alltid gått i pencilkjoler fordi det kler meg, driter i om det er in. Pencilkjoler er også klassiske. Lol. TS ber jo spesifikt om tips til å følge med på motebildet og hva som er "in". Anonymkode: d50c7...e2f 4
Djungelvrål Skrevet 5. juni 2020 #4 Skrevet 5. juni 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Lol. TS ber jo spesifikt om tips til å følge med på motebildet og hva som er "in". Anonymkode: d50c7...e2f Å, da beklager jeg på det sterkeste.
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2020 #6 Skrevet 5. juni 2020 Magasinene: Elle (ulike land som Norge, England og USA) Vogue Harpers bazar InStyle Følg med der og andre magasiner. De fleste har nettsider, men de er også fine å ha i papirfoemat. Etterhvert som du leser og blir kjent med sjargong osv blir det enklere å selv søke opp spesifike ting. Som feks "s/s fashion 2020" som vil si spring/summer fasion 2020. A/w eller f/w er autumn/winther eller fall/winther. Du kan også følge med på kjendiser i din aldersgruppe på instagram for litt tips. Cara Delevigne kan bruke en svart skinny jeans med en herreskjorte med et spesielt mønster, et antrekk til mange tusen. Men det er absolutt mulig å enten kopiere antrekket eller la seg inspirere, til en lavere pris. Sjekk ut merkebutikkene sine nettsider, motebilder osv. Pinterest er gull når man vet hva man skal søke etter. (Det er helt sikkert andre måter å gå frem på, men dette er ett forslag). Anonymkode: 97bc0...29a 2
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2020 #7 Skrevet 5. juni 2020 - Følg med på nyheter som kommer inn i nettbutikker. Alt fra Zara og Nelly til norske nisjébutikker med designermerker. - MinMote.no, blogger og moteblader. - Instagram, Tise og TikTok! - Eksempler på hvem å følge på Instagram: Brands du liker (f.eks. Ganni, Nunoo osv. - noen samarbeider med mange influensene), butikker og influensene (noen norsk er f.eks.: Jenny Skavlan, Nina Sandbech, Astrid S, Anniken Jørgensen - jobb deg videre derfra) Anonymkode: d50c7...e2f 2
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2020 #8 Skrevet 7. juni 2020 Følg med på noen influencere.. Bladene kan være bra det, men ofte er det også masse som er altfor out there til at det egentlig blir brukbart. Anonymkode: 10c7a...b1f
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2020 #9 Skrevet 10. juni 2020 Det som er sesongnytt i butikkene er det som er in. På kjedebutikker er de inspirert av catwalk-mote fra de store designerene. Om du tar en shoppingtur en gang i mnd, vil du holde deg oppdatert. Og så får du se mange andre kvinner og hva de har på seg samtidig. Om du slår av en prat med daglig leder i butikken, så kan hun fortelle deg mye også, da hun mest sannsynlig får nyhetsbrev fra hovedkontoret om hva som er hva for tida. Anonymkode: 95caf...b25 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2020 #10 Skrevet 10. juni 2020 Begynn å følge motefolk og merker på instagram og pinterest. Jeg liker de som kler seg moteriktig uten å være helt catwalk. Jeg takler ikke å sitte i møter en hel dag med klær som klemmer og sko som trykker. Kan anbefale instakontoene mosscopenhagen (butikk) og christinetallulahh (tidligere blogger) for enkle tips til hverdagsmote Anonymkode: 4a4a5...393
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2020 #11 Skrevet 10. juni 2020 Eller så tar du et valg og går med det du selv synes er "kult". Å ikke være med på sauementaliteten er ikke grunnlag for oppsigelse. Dra i butikkene, finn det DU liker, det du synes er fint og kult, og hva enn du har av krav. Enkelt og greit. Anonymkode: 646aa...2c0 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2020 #12 Skrevet 10. juni 2020 Du vil aldri klare å henge med, med mindre du har konstant påfyll med peng. Moten forandres nesten like hyppig som folk skifter sokker. Fokuser heller på hva du liker, og syns du ser bra ut i. Anonymkode: 9a8c3...3ef
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå