AnonymBruker Skrevet 5. juni 2020 #1 Skrevet 5. juni 2020 Folk som er så blottet for sosiale antenner at det er flaut, bare flaut. Vært borti sånne typer/ ryper? Jeg har en del på min konto 😕 - Var en som bare gikk rett inn til meg (jeg hadde glemt nøklene igjen i låset), var virkelig ikke greit. Ring på og si i fra først. - En som bare kikket i klesskapet mitt uten å spørre meg om det var greit (var omvisning, betyr ikke at det er fritt fram for det) Er sikkert mange flere som jeg har glemt i forbifarten.... Anonymkode: b57ae...265
Banankaka04 Skrevet 5. juni 2020 #2 Skrevet 5. juni 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Folk som er så blottet for sosiale antenner at det er flaut, bare flaut. Vært borti sånne typer/ ryper? Jeg har en del på min konto 😕 - Var en som bare gikk rett inn til meg (jeg hadde glemt nøklene igjen i låset), var virkelig ikke greit. Ring på og si i fra først. - En som bare kikket i klesskapet mitt uten å spørre meg om det var greit (var omvisning, betyr ikke at det er fritt fram for det) Er sikkert mange flere som jeg har glemt i forbifarten.... Anonymkode: b57ae...265 Er det ikke litt koselig med uventa besøk istedenfor å komme hjem til tomt hus? Haha! 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2020 #3 Skrevet 5. juni 2020 Svogeren min gikk å snoket i skapene midt på natta, da han var med på hyttetur med sviger-familien, for første gang. Anonymkode: 5000c...fae
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2020 #4 Skrevet 5. juni 2020 1 minutt siden, Banankaka04 skrev: Er det ikke litt koselig med uventa besøk istedenfor å komme hjem til tomt hus? Haha! Nei! Virkelig ikke. Jeg var stresset og hadde det travelt og var på vei til å skifte, så det var ubehagelig at denne personen bare kom inn, med den største selvfølgelighet. Det var ekkelt fordi det var en person som jeg ikke likte. Og så var det en ting til: i en konfirmasjon, var det en som var totalt blottet for sosiale antenner og tok for seg kaker først. Normalt er det konfirmanten som tar den første kake-biten før andre. Anonymkode: b57ae...265
Banankaka04 Skrevet 5. juni 2020 #5 Skrevet 5. juni 2020 (endret) 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei! Virkelig ikke. Jeg var stresset og hadde det travelt og var på vei til å skifte, så det var ubehagelig at denne personen bare kom inn, med den største selvfølgelighet. Det var ekkelt fordi det var en person som jeg ikke likte. Og så var det en ting til: i en konfirmasjon, var det en som var totalt blottet for sosiale antenner og tok for seg kaker først. Normalt er det konfirmanten som tar den første kake-biten før andre. Anonymkode: b57ae...265 Var det et helt fremmed menneske som bare stormet inn i huset ditt, eller var det noen som du kjenner? Jeg er uansett enig i at en ikke skal storme inn i andre sine hus uten tillatelse... Det er ikke ok! Kjenner noen sånne mennesker selv... Endret 5. juni 2020 av Banankaka04
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2020 #6 Skrevet 5. juni 2020 4 minutter siden, Banankaka04 skrev: Var det et helt fremmed menneske som bare stormet inn i huset ditt, eller var det noen som du kjenner? Jeg er uansett enig i at en ikke skal storme inn i andre sine hus uten tillatelse... Det er ikke ok! Kjenner noen sånne mennesker selv... Var en som gikk i samme klasse som meg på vgs. Var bare perifere kjente. Likevel, det er ikke i orden, synes jeg, å bare gå rett inn hos noen, for alt du vet, så kan det være noen som vil ha litt alene-stund og så blir busted...? Noen som kanskje trenger å være alene og plutselig har en person inne på stua si. Den tiden der folk kunne gå rett inn hos andre er nok over. Anonymkode: b57ae...265
Banankaka04 Skrevet 5. juni 2020 #7 Skrevet 5. juni 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Var en som gikk i samme klasse som meg på vgs. Var bare perifere kjente. Likevel, det er ikke i orden, synes jeg, å bare gå rett inn hos noen, for alt du vet, så kan det være noen som vil ha litt alene-stund og så blir busted...? Noen som kanskje trenger å være alene og plutselig har en person inne på stua si. Den tiden der folk kunne gå rett inn hos andre er nok over. Anonymkode: b57ae...265 Ja, dette er ikke ok! Håper at du sa klart ifra til vedkommende!
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2020 #8 Skrevet 5. juni 2020 Er enig i at det er irriterende med slike mennesker. Men det virker som du er veldig opphengt i dette, ettersom du tenker på slike episoder i lang tid etterpå? Jeg tenker at man får reagerer der og da, med enten å trekke på skuldrene, le inni seg, eller om personen virkelig tråkker over streken, så sier man fra og setter den personen på plass. Utenom det så prøver man å ha så lite kontakt som mulig med slike personer. Anonymkode: f61c3...24c 3
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2020 #9 Skrevet 5. juni 2020 Min søster kan koden på døra vår, kan låse seg inn å låne ting om hun trenger.. sender self en mld. mamma låser seg inn og vasker hus om hun kjeder seg. kommer an på forholdet og hva som er normalen Anonymkode: 3a282...5cf
Gjest Alkoholist Skrevet 5. juni 2020 #10 Skrevet 5. juni 2020 Dette med å komme uanmeldt hjem til folk, kanskje gå rett inn uten å ringe på, kommer ofte an på hva slags miljø de er vant med.
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2020 #11 Skrevet 6. juni 2020 Møtt alt for mange av de. Er nok en av de selv også en gang i blant 😂 hender jeg blir kjempeivrig over ting som interesserer meg og da blir jeg bulldozer.... Ei jeg studerte med var krise. Dessverre var det mye psykisk sykdom her også. Hun snakket mens læreren snakket. Kommenterte det han/hun sa, eller sa ting hun ble mint om, eller lo for seg selv. Kunne tre inn i en samtale blant 2-3 som stod sammen, for å si noe random og uforståelig, og så bare forsvinne igjen. Dersom en annen student gjorde en tydelig småfeil som det ikke var vits å si noe på, kunne hun rope "DET VAR FEIL". F. Eks at den leste en setning feil, men så lo litt av seg selv før den leste videre. Vi hadde besøk av en barnegruppe. Hun pratet til 8åringer om svært avansert teori om et fag (som vi studerte), som barn virkelig ikke har peiling på. De var veldig usikre rundt henne. Ei annen jeg studerte med virket til å ha levd under en stein. Hver gang hun lærte noe om andre folk som ikke var A4 og etter planen, så kommenterte hun det på ufyselig vis. "Hæ, har du ikke lappen, de fleste tar lappen når de er 18", "hæ, er du 24, de fleste begynner å studere da og da", "hæ, bruker du chilipulver, de fleste bruker salt og pepper". Hun gjorde mye annet jeg ikke husker også, sånn at andre begynte å unngå henne. Hun avselget sin sosiale avskjed da hun hadde sagt "det har gått 4 måneder siden faren til X døde nå, hun skulle sluttet å sørge til nå" 🙄 Anonymkode: 7333d...b50 2
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2020 #12 Skrevet 6. juni 2020 Er mange som mangler antenner, de fleste gjør det. Men det som er så fint, du kan SELV velge hvilke mennesker du skal omgås. Så der må du bli bedre, kutt ut de menneskene som ikke passer deg. Uansett hvem det er, din bror, søster, foreldre etc....kutt de ut. Anonymkode: 2493f...07e
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2020 #13 Skrevet 6. juni 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Er mange som mangler antenner, de fleste gjør det. Men det som er så fint, du kan SELV velge hvilke mennesker du skal omgås. Så der må du bli bedre, kutt ut de menneskene som ikke passer deg. Uansett hvem det er, din bror, søster, foreldre etc....kutt de ut. Anonymkode: 2493f...07e det er ikke så lett å bare kutte ut folk, selv sliter jeg med en forelder og en venn; jeg får sterk angst rundt vedkommende. så prøver å minimere kontakten. jeg er sårbar ja, men ser at jeg trives rundt de fleste vennene mine og øvrig familie. men desse to eier ingen antenner, og det er svært belastende å ha dem i livet mitt. føler meg ufri mye pga dette. for enkelte så kan slike mennesker(dessverre) av og til bli det som får ting til å tippe over. jeg stortrives med en venn, mens den andre gjør meg sinna og full i angst. Anonymkode: b0e44...637
Vhgj Skrevet 6. juni 2020 #14 Skrevet 6. juni 2020 13 timer siden, AnonymBruker skrev: En som bare kikket i klesskapet mitt uten å spørre meg om det var greit (var omvisning, betyr ikke at det er fritt fram for det) Altså, hvis klesskapet fulgte med huset ved et eventuelt kjøp ser jeg ikke helt problemet. 4
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2020 #15 Skrevet 6. juni 2020 De som alltid skal holde telefonen din for å se bilder du viser for å ha scrollet ti bilder bortover før de leverer den tilbake. Anonymkode: 89967...8c6
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2020 #16 Skrevet 6. juni 2020 54 minutter siden, AnonymBruker skrev: det er ikke så lett å bare kutte ut folk, selv sliter jeg med en forelder og en venn; jeg får sterk angst rundt vedkommende. så prøver å minimere kontakten. Anonymkode: b0e44...637 Du må ta ansvar for ditt eget liv, så da må du kutte ut mennesker som bryter deg ned. Dette er enkelt, har selv kuttet ut mine foreldre. Anonymkode: 2493f...07e 2
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2020 #17 Skrevet 6. juni 2020 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Var en som gikk i samme klasse som meg på vgs. Var bare perifere kjente. Likevel, det er ikke i orden, synes jeg, å bare gå rett inn hos noen, for alt du vet, så kan det være noen som vil ha litt alene-stund og så blir busted...? Noen som kanskje trenger å være alene og plutselig har en person inne på stua si. Den tiden der folk kunne gå rett inn hos andre er nok over. Anonymkode: b57ae...265 Var det virkelig en ting før? Så grusomt. Glad jeg lever nå, og ikke levde da. Hadde nok låst døra da også. Anonymkode: 49379...ea7
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2020 #18 Skrevet 6. juni 2020 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du må ta ansvar for ditt eget liv, så da må du kutte ut mennesker som bryter deg ned. Dette er enkelt, har selv kuttet ut mine foreldre. Anonymkode: 2493f...07e kan jeg spørre hva som var grunnen? min forelder har aldri mishandlet meg, det går mest på kommentarer og ubehag rundt vedkommende. tror det er mange som ville hatet meg om jeg kutter ut. prøver heller å minimere. men er tungt; vi bor på samme sted. har faktisk vurdert å flytte for å få mer ro. Anonymkode: b0e44...637
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2020 #19 Skrevet 6. juni 2020 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: kan jeg spørre hva som var grunnen? min forelder har aldri mishandlet meg, det går mest på kommentarer og ubehag rundt vedkommende. tror det er mange som ville hatet meg om jeg kutter ut. prøver heller å minimere. men er tungt; vi bor på samme sted. har faktisk vurdert å flytte for å få mer ro. Anonymkode: b0e44...637 Samme som du skriver, kun nedlatende kommentarer. Aldri noe positivt, bare dritt. Til slutt gidder man ikke slike ting, slik var det hele oppveksten også. Aldri hatt det så bra etter jeg valgte å bryte ut, vi bor ca 20min unna hverandre. Men bor på et stort sted så vi møter aldri på hverandre, om vi skulle gjøre så overser jeg 100%. Krever såklart trening å komme videre, men jeg har trent hardt mentalt på at jeg aldri skal ha noe med disse 2 å gjøre igjen. Det fungerer veldig bra, heldigvis er de pensjonister så ikke mange år igjen. Anonymkode: 2493f...07e 2
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2020 #20 Skrevet 6. juni 2020 takk for svar. det var veldig modig gjort av deg; håper jeg får til dette på sikt. prøver mest å fade ut. den vennen jeg nevnte har jeg gitt beskjed; at jeg føler stress rundt hele vennskspapet, og at det må bli slutt på at vedkommende kontakter med daglig. desse menneskene er svært intelligente, så det forundrer meg veldig. de klager på at de er ensomme. men at de ikke ser selv hvorfor, det begriper jeg bare ikke. Anonymkode: b0e44...637
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå