Gjest lurven Skrevet 30. juni 2005 #1 Skrevet 30. juni 2005 Rundt der jeg ferdes oppdager jeg stadig til min store at folk gjerne prater med mat i munnen. Synes det er ganske disgusting, er ikke så interressert i å se ferdigtyggd mat, pleier å si fra om dette jeg, men da blir folk sure, akkurat som om det er en normal ting å gjøre... æsj...
Væren Skrevet 30. juni 2005 #2 Skrevet 30. juni 2005 Jeg er SÅÅÅÅ enig med deg, lurven! Dette er noe av det verste jeg vet, også! Disgusting!!!
-Fisken- Skrevet 30. juni 2005 #3 Skrevet 30. juni 2005 Huff ja! Det er noe av det verste jeg vet, får helt grøsninger bare ved tanken. :-? Klarer virkelig ikke sånne ting.
Gjest lurven Skrevet 30. juni 2005 #4 Skrevet 30. juni 2005 men skal man si fra eller bare late som ingenting
-Fisken- Skrevet 30. juni 2005 #5 Skrevet 30. juni 2005 Det kommer vel litt an på. Er det en du kjenner, kan du jo si ifra litt forsiktig, kanskje fleipe litt med at du synes det er ekkelt at folk gjør det, uten å si noe om at personen gjør det. Egentlig gjør man folk en tjeneste ved å si ifra
monja Skrevet 30. juni 2005 #6 Skrevet 30. juni 2005 Å snakke med mat i munnen er mindre delikat ja. Synes godt folk kan holde stille mens de spiser.
MorningStar Skrevet 30. juni 2005 #7 Skrevet 30. juni 2005 Jeg bruker gjerne det sleipe trikset å snakke med mat i kjeften for da blir folk kvalm og det blir mer mat til meg.
Gjest seroxata Skrevet 30. juni 2005 #8 Skrevet 30. juni 2005 Det kan være utrolig ekkelt, men samtidig er det fascinerende å se fremmede folk som sitter midt i byen og vrenger kjeften full av hamburger :o
Milly:) Skrevet 30. juni 2005 #9 Skrevet 30. juni 2005 Helt enig, det er noe av det ekleste jeg ser. Jeg sier ifra til nære venner og familie, men ikke fremmede..
Gjest lurven Skrevet 30. juni 2005 #10 Skrevet 30. juni 2005 sier ikke fra til fremmede jeg heller, men jeg sier fra til de jeg kjenner, som regel på en mindre pen måte, kanskje er jeg respektløs men synes det er respektløst å prate med mat i munnen også, så da klarer jeg ikke holde kjeft
Gjest ekkelt Skrevet 30. juni 2005 #11 Skrevet 30. juni 2005 Dette blir vel litt på siden, men jeg har nylig oppdaget at min far, som i hele min oppvekst rev seg i håret over min elendige bordskikk (jeg prøvde virkelig, men jeg ER klomsete), snakker med mat i munn. Trolig fordi han har behov for å snakke hele tiden og er redd for å bli avbrutt om han holder munnen igjen et øyeblikk. Dobbelt udelikat og uhøflig. For ikke å snakke om at jeg er forundret over at jeg ikke har tenkt på dette før... Enig i at det er ekkelt å snakke med mat i munnen. Men noen gjør det jo bare av og til for å svare på direkte spørsmål, mens andre åpenbart ikke tenker over hva de gjør.
G.A. Skrevet 1. juli 2005 #12 Skrevet 1. juli 2005 Det er ekkelt! Har en kollega som gjerne tar en stor bit av matpakka når telefonene ringer, og gjennomfører samtalen med en svær bit av brødet i munnen. Smuler flyr. Hørest ut som han snakker ned i en pute faktisk, så mye mat han har av og til. Og først når telefonsamtalen er ferdig, begynner han å tygge på maten.. Har aldri sagt noe til han, kanskje jeg burde det?
Gjest Darcy Skrevet 2. juli 2005 #13 Skrevet 2. juli 2005 Jeg kan helt klart styre min begeistring for folk som ikke klarer å holde snavla til de er ferdige med å spise. Maten hører hjemme i munnen, ikke sprutes utover bordet.
aline Skrevet 2. juli 2005 #14 Skrevet 2. juli 2005 jeg synes det er ufint å prate med mat i munnen, og er det noen jeg kjenner som gjør det, så kan jeg nok godt si med ett smil at man prater ikke med mat i munnen. men en ting som faktisk er litt slitsomt i forhold til dette, er når du sitter å prater med noen, putter mat i munnen, så stiller den andre ett spørsmål..... :o blir jo liksom sittende og tygge for livet mens man ikke får svart og den andre sitter å venter på svar og ser ikke ut til å skjønne at jeg faktisk ikke prater mens jeg har mat i munnen.... man kan være litt obs den veien også, ser jeg at noen putter mat i munnen, så kan jeg vel prate litt rundt og vente med å spørre om ting som krever umiddelbart svar til vedkommende har tygd ferdig.
Gjest ?Hmm? Skrevet 3. juli 2005 #15 Skrevet 3. juli 2005 ja, hva gjør du i luncen da? Halvtime lunc sammen med kolegaer så sier det selv at du har knapp tid å prate på. Man prøver jo å svelge unna,men du vet.... Synes det er verst med folk med tyggis i munnen. Det høres grusomt ut. Særlig da du får det i øret i tlf... ser helt motbydelig ut på tv da noen blir interjuet som tygger tyggis samtidig. at unger gjør det er en ting,men voksne folk.brrrr
Gjest Violetta Skrevet 3. juli 2005 #16 Skrevet 3. juli 2005 Absolutt enig. Tygging og prating bør holdes adskilt. For ikke å snakke om slafsing. Motbydelig vane å spise med munnen åpen også.
Gjest SumoBryter Skrevet 4. juli 2005 #17 Skrevet 4. juli 2005 Ja, fysj og æsj... Men det er eklest når de i tillegg smatter og spiser med munnen åpen. Moren min gjør det, hun eier ikke skam og gjett hvor sur hun har blitt når jeg har prøvd å si i fra. I tillegg gjør hun mer på trass, bare fordi jeg var frekk nok til å si i fra. Hun er så pinlig. Hvis vi måtte på samme festlighet sørget jeg for å sitte lengst mulig vekk fra henne.
Gjest Brudeberta 06/07? Skrevet 5. juli 2005 #18 Skrevet 5. juli 2005 Dette blir vel litt på siden, men jeg har nylig oppdaget at min far, som i hele min oppvekst rev seg i håret over min elendige bordskikk (jeg prøvde virkelig, men jeg ER klomsete), snakker med mat i munn. Trolig fordi han har behov for å snakke hele tiden og er redd for å bli avbrutt om han holder munnen igjen et øyeblikk. Sånn driver moren min også. Hun må snakke hele tiden, selv om vi sitter og spiser. Jeg synes det er så ubehagelig å måtte si fra til moren min! Men det er ekkelt. Jeg orker ikke se på når hun spiser :-?
orakel Skrevet 5. juli 2005 #19 Skrevet 5. juli 2005 Dere som sier i fra; Hvordan sier dere i fra? f.eks. til en middelaldrende person i familien?
Sarabi Skrevet 5. juli 2005 #20 Skrevet 5. juli 2005 Er det snakk om å prate med MYE mat i munnen, eller sånn generelt ufint ? Jeg legger ikke merke til om noen spiser med mat i munnen (med mindre det er så mye at jeg kan se hva de har på brødskiva). Jeg kan godt svare på et spørsmål med litt mat i munnen som selvsagt ikke vises. Men jeg holder kjeft hvis jeg må gi et langt svar...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå