AnonymBruker Skrevet 5. juni 2020 #1 Skrevet 5. juni 2020 Hei Jeg skal bkåse opp noen ballonger til e bursdag, heloumballonger. Men hvor får jeg tak i helium? Trengwe ikke mye hvis det har noe å si.. Anonymkode: 8f22f...32a
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2020 #3 Skrevet 5. juni 2020 Neppe svar du vil høre, men bruk luft. Helium er en finitt ressurs det blir stadig mindre av, som brukes til utrolig mye viktig, som forskning og livreddende medisin. Vitenskapsmiljøet fortviler over at man bruker det til ballonger og annet tull, men de blir ikke hørt av politikerne. Anonymkode: ca042...60d 27
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2020 #4 Skrevet 5. juni 2020 Selvfølgelig har jeg te kt på det. Me med luft så flyr ikke ballongen. Jeg har hele mitt lov spart miljøet, men denne gangen ønsker en venn av meg faktisk heliumballonger til bursdagen sin, og det skal hun få. Anonymkode: 8f22f...32a
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2020 #5 Skrevet 5. juni 2020 Voksne mennesker synes jeg ikke det finnes unnskyldning for å bidra til at en slik ressurs forsvinner mer og mer, og ikke minst da blir dyrere og dyrere. Helium bør forbeholdes der det er nødvendig, som en nevner over, men også innen industri er vi avhengige av helium for å fungere som i dag. Det blir forhåpentligvis ulovlig veldig snart. Ser at ei ønsker seg dette, og det er jo nå så, men håper det er noe du tenker over i fremtiden i hvert fall, uansett ønsker eller ei. Anonymkode: 65bd7...814 18
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2020 #6 Skrevet 5. juni 2020 Bruk stang istedenfor! Anonymkode: 01217...d22 4
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2020 #7 Skrevet 5. juni 2020 Fyll dem med varmluft. Det er lettere enn kald, og de stiger. Faller ned etter en stund, da men. Anonymkode: 93d4e...c5b 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2020 #8 Skrevet 6. juni 2020 Helium er fy fy og det burde du vite! Anonymkode: 26028...481 7
ablaze Skrevet 6. juni 2020 #9 Skrevet 6. juni 2020 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Selvfølgelig har jeg te kt på det. Me med luft så flyr ikke ballongen. Jeg har hele mitt lov spart miljøet, men denne gangen ønsker en venn av meg faktisk heliumballonger til bursdagen sin, og det skal hun få. Anonymkode: 8f22f...32a Kan du utdype hva du har gjort hele ditt liv for å spare miljøet? Kun vasket klær for hånd? Aldri kjørt bil? Det å bruke opp et av naturens grunnstoffer - som det ikke er mulig å generere kunstig - til en ballong er helt bak mål og kan ikke forsvares med å ha resirkulert søppelet ditt eller brukt papirposer. Slutt å bruke opp helium på tull! https://forskning.no/radioaktivitet-fysikk-ny/helium-produseres-hele-tiden-i-jordas-indre-likevel-frykter-forskere-at-verden-skal-ga-tom/268434 9
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2020 #10 Skrevet 6. juni 2020 10 hours ago, AnonymBruker said: Selvfølgelig har jeg te kt på det. Me med luft så flyr ikke ballongen. Jeg har hele mitt lov spart miljøet, men denne gangen ønsker en venn av meg faktisk heliumballonger til bursdagen sin, og det skal hun få. Anonymkode: 8f22f...32a Flott. Men, heliumbruk handler om noe annet enn miljøet. Det er en livsnødvendig ressurs som ikke kan erstattes. Helium er så lett at når den slippes ut forsvinner den ut av jordas atmosfære. Det finnes heller ingen måte å fremstille helium på, så vi kommer rett og slett til å gå tom. Du kan argumentere med at du selv bruker veldig lite til denne ene bursdagen, men så inspirerer du sikkert flere - og slik er du en del av et pyramidespill. Anonymkode: 0e7af...1c8 10
Diamant20 Skrevet 6. juni 2020 #11 Skrevet 6. juni 2020 Hvis du vil ha ballonger i taket gnir du dem bare i håret. Eventuelt kan du teipe dem fast.
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2020 #12 Skrevet 6. juni 2020 Clas ohlson. https://www.clasohlson.com/no/Sett-med-heliumballonger/p/31-8151 Anonymkode: f2c6f...c72
Vhgj Skrevet 6. juni 2020 #13 Skrevet 6. juni 2020 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Selvfølgelig har jeg te kt på det. Me med luft så flyr ikke ballongen. Jeg har hele mitt lov spart miljøet, men denne gangen ønsker en venn av meg faktisk heliumballonger til bursdagen sin, og det skal hun få. Anonymkode: 8f22f...32a Gled deg til når du eller noen du kjenner får hjerneskade, men legen kan ikke gjøre gode undersøkelser på grunn av mangel på helium. 2
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2020 #14 Skrevet 6. juni 2020 Bruk heller hydrogen, det kan du lage selv Anonymkode: affdc...3bf 1
Lokus Skrevet 7. juni 2020 #15 Skrevet 7. juni 2020 Jeg har tidligere kjøpt på Teknikkmagasinet og Nille. Nå vil ikke junior ha heliumballonger lengere pga argumentene nevnt i innleggene over...
-jk- Skrevet 7. juni 2020 #16 Skrevet 7. juni 2020 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Bruk heller hydrogen, det kan du lage selv Anonymkode: affdc...3bf Jepp, og så gjør de hydrogenfylte ballongene dobbel tjeneste som digre kinaputter i tillegg når man setter fyr på de 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2020 #17 Skrevet 7. juni 2020 Når vi får fusjonskraftverk blir det helium i massevis. Kanskje så mye at det blir et problem? Anonymkode: 2cbeb...062
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå