Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann...

Nå som jeg er blitt prøver, er det en del ting jeg lurer litt på...

1.Jeg har en syklus på ca rundt 28 dager, når jeg gikk på p-piller, endrer det seg da når jeg slutter?

2. hvis jeg har en normal syklus på ca 28 dager, når er det best å være "aktiv".

3. Har dere ellers noen tips?

Jeg har forstått det slik at det er best om en ikke stresser og hele tiden tenker på at "håper det klaffer denne gangen, osv". men når det gjelder meg så er det komplett umulig. Jeg er en evig optimist, og har måttet bite i det sure eplet gang på gang...he-he

Takker for svar på forhånd!

klemz

12

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei Angel.

Det er mulig det tar noen måneder før syklusen stabiliserer seg etter p-pilleslutt. Hos mange gjør det det, men jeg fortsatte med samme syklus som før etter å ha sluttet med pillen i oktober.

Men dersom du får en syklus på 28 dager, er det vanligst å ha eggløsning ca.14 dager før neste mens(og da regnes første dag med friskt blod).

Det er jo under eggløsning du er fruktbar, så om dere har sex fra 12-16 dager før neste mens kan dere treffe!

Det er ikke lett å slappe av og late som ingenting nei, det tror jeg alle som har prøvd kan skrive under på! Ikke fortvil om det ikke slår til de første månedene, det er vanlig å holde på en stund.

Lykke til!!

12

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg trodde at hvis du har en syklus på 28 dager så hvis man da har sex en gang hver dag, da er man gravid mnd etter.....

Men syklusen kan jo variere eller forandre seg selvsagt....

Skrevet

Hei Angel icon_smile.gif

Noen kommer i normal rytme med en gang de slutter med pillene, men jeg har inntrykk av at de fleste sliter litt i begynnelsen. For noen tar det flere mnd. før mensen dukker opp, andre (inkl. meg)har store variasjoner i syklusene. Har selv hatt fra 28 - 50 dagers syklus.

Det som er helt sikkert er at eggløsningen finner sted mellom 10 og 18 dager FØR mensen (12 - 14 dager er mest normalt), hvis du i det heletatt har eggløsning. Hvis du finner ut at du har eggløsning 13 dager før mens, vil dette være rimelig konstant for deg (+/- 1 dag).

Du kan finne ut om du har/når du har eggløsning ved hjelp av tester, du kan sjekke livmortappen, eggløsningsslim og måle temperaturen. Mer om dette kan du lese på:

http://www.snartgravid.com

Størst sjanse for å bli gravid får du hvis dere har sex annenhver dag fra du er ferdig med mensen. Har man sex hver dag kan det bli litt problemer med svømmerne, iallefall om mannen har nedsatt sædkvalitet.

Hva stress angår er det sikkert helt individuelt. Noen sier de ikke blir gravide fordi de tenker på det hele tiden, jeg mener jeg har lest noe om at eggløsningen kan bli forsinket pga. stress. Den siste syklusen målte jeg tempen, det var utrolig kjekt, da slapp jeg å stresse fordi jeg utifra tempen kunne se når eggløsningen hadde vært.

Håper det ble litt forståelig, ikke bare rot her! Jeg anbefaler iallefall snart-gravid sidene, der lærer du masse icon_smile.gif

Nok en gang: lykke til;)

12

Skrevet

Hei..

Takker og bukker for svarene jeg har fått. Føler meg klokere nå. Det er visst ikke bare bare dette her gitt...he-he,,

Skal sjekke snart gravid sidene også, takk for tipset Fletta!!

klemz12

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...