AnonymBruker Skrevet 5. juni 2020 #1 Skrevet 5. juni 2020 Etter å ha sett dette marerittet som foregikk idag, håper at de innfører karantene fra Oslo og Bergen i sommer straks! Det er allerede to nye som er smittet i Bergen idag ifølge NRK, siste tilfeller var 19 mai... Jeg ønsker at folk forlanger dette. Vi vil ikke ha dere her i kommunene våre, dette har dere selv stelt istand og det er så respektløst til de som har mistet jobber, mistet noen , ikke kunne gått i begravelse osv. Blir så eitrandes!!! Anonymkode: e13e5...f59 6
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2020 #2 Skrevet 5. juni 2020 Når folk bryter reglene på 50 personer, får dere ta konsekvensene! Anonymkode: e13e5...f59 4
Drizzt Skrevet 5. juni 2020 #3 Skrevet 5. juni 2020 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Etter å ha sett dette marerittet som foregikk idag, håper at de innfører karantene fra Oslo og Bergen i sommer straks! Det er allerede to nye som er smittet i Bergen idag ifølge NRK, siste tilfeller var 19 mai... Jeg ønsker at folk forlanger dette. Vi vil ikke ha dere her i kommunene våre, dette har dere selv stelt istand og det er så respektløst til de som har mistet jobber, mistet noen , ikke kunne gått i begravelse osv. Blir så eitrandes!!! Anonymkode: e13e5...f59 Steng Oslo og Bergen hele sommer, så får vi være trygge vi, som bor langt unna galskapen der. 4
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2020 #4 Skrevet 5. juni 2020 Akkurat nå, Drizzt skrev: Steng Oslo og Bergen hele sommer, så får vi være trygge vi, som bor langt unna galskapen der. Jeg håper det blir slik. Trist at sommeren som kunne blitt ok, også nå ble ødelagt... Pga 15 000 mennesker. Helt på tryne. Kan ikke tenke meg at alle de som deltok der i dag var helt smittefrie?! Hvordan kan dem vite det? Og polititet synes at alt var flott selvom dem brøt regelen på 50 personer? Finnes noen med ryggrad i dette landet? Anonymkode: e13e5...f59 5
Drizzt Skrevet 5. juni 2020 #5 Skrevet 5. juni 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Finnes noen med ryggrad i dette landet? Anonymkode: e13e5...f59 Ja. Vi som ikke deltok. Politiet var en vits i dag. Regjeringen burde tatt grep istedet for å prate. Det burde vært forbudt med så store folkesamlinger med konsekvenser for deltakerne. 5
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2020 #6 Skrevet 5. juni 2020 Hva skal politiet gjøre mot 15000 mennesker? Hadde noen i min familie vært til stede på dette hadde jeg nekta å treffe dem på en måned. Hadde barnet mitt deltatt hadde jeg blitt forbanna og diskutert alternative måter å vise støtte. Dette er respektløst ovenfor smitteverntiltakene. Anonymkode: 9527e...7ba 8
Drizzt Skrevet 5. juni 2020 #7 Skrevet 5. juni 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva skal politiet gjøre mot 15000 mennesker? Hadde noen i min familie vært til stede på dette hadde jeg nekta å treffe dem på en måned. Hadde barnet mitt deltatt hadde jeg blitt forbanna og diskutert alternative måter å vise støtte. Dette er respektløst ovenfor smitteverntiltakene. Anonymkode: 9527e...7ba Her burde politiet fått instruks å fysisk stoppe og spre folkemengden. Skrive ut boter, mm. 2
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2020 #8 Skrevet 5. juni 2020 1 time siden, Drizzt skrev: Her burde politiet fått instruks å fysisk stoppe og spre folkemengden. Skrive ut boter, mm. Jeg ser logikken. men jeg tror det ville være mer effektivt å innføre umiddelbart portforbud i alle byer der smittevernreglene ble brutt, spesielt i Oslo og Bergen. Det har hele tiden vært et høyt smittepress i Oslo, og 2 nye tilfeller av smitte viser at Bergen også er et farlig sted å være. I tillegg til portforbud bør det innføres forbud mot å reise inn i og ut av Oslo og Bergen, gjerne i flere måneder. Anonymkode: ae6d6...c03 2
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2020 #9 Skrevet 5. juni 2020 Det var nok langt flere enn folk fra Oslo og Bergen som deltok. Det er store nærliggende områder med mye befolkning, som Østfold, Vestfold, Drammensområdet mm. Det beste er nok å holde seg inne en god stund fremover ja. Anonymkode: 8814d...e21 2
Drizzt Skrevet 5. juni 2020 #10 Skrevet 5. juni 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ser logikken. men jeg tror det ville være mer effektivt å innføre umiddelbart portforbud i alle byer der smittevernreglene ble brutt, spesielt i Oslo og Bergen. Det har hele tiden vært et høyt smittepress i Oslo, og 2 nye tilfeller av smitte viser at Bergen også er et farlig sted å være. I tillegg til portforbud bør det innføres forbud mot å reise inn i og ut av Oslo og Bergen, gjerne i flere måneder. Anonymkode: ae6d6...c03 Helt enig. Det burde vært portforbud da det ble kjent at det skulle samles så mange. Oslo og Bergen må stenges og kun ved ytterst nødvendige tilfeller får noen reise ut derfra. I et par måneder. 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2020 #11 Skrevet 5. juni 2020 Hva med Kristiansand? tett i tett og flere hundre samlet der også. https://www.nrk.no/norge/demonstrasjoner-flere-steder-_-tusenvis-samlet-i-oslo-1.15042588 hvorfor avlyses eksamen og kaptein sabeltan show osv når folk står tett i tett som i dag. Anonymkode: 1fcf2...52b 4
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2020 #12 Skrevet 5. juni 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hva skal politiet gjøre mot 15000 mennesker? Hadde noen i min familie vært til stede på dette hadde jeg nekta å treffe dem på en måned. Hadde barnet mitt deltatt hadde jeg blitt forbanna og diskutert alternative måter å vise støtte. Dette er respektløst ovenfor smitteverntiltakene. Anonymkode: 9527e...7ba Ser på fb at jeg har en kollega som var der i dag. Og vi er tilbake på kontoret. Anonymkode: 1fcf2...52b
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2020 #13 Skrevet 5. juni 2020 1 hour ago, Drizzt said: Steng Oslo og Bergen hele sommer, så får vi være trygge vi, som bor langt unna galskapen der. Det er et lite problem med dette, og det er at dere ikke vet hvor de kom fra de som deltok. De kan ha kjørt ens ærend til både Bergen og Oslo for å delta, selv om de bor andre steder. Anonymkode: f858a...76f 4
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2020 #14 Skrevet 5. juni 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det var nok langt flere enn folk fra Oslo og Bergen som deltok. Det er store nærliggende områder med mye befolkning, som Østfold, Vestfold, Drammensområdet mm. Det beste er nok å holde seg inne en god stund fremover ja. Anonymkode: 8814d...e21 Ja, det var fullt på togstasjonen på Oslo s med folk som skulle både i retning Drammen og motsatt vei så jeg på bildet. Så mange utenbys fra. Anonymkode: 1fcf2...52b 2
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2020 #15 Skrevet 5. juni 2020 6 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg ser logikken. men jeg tror det ville være mer effektivt å innføre umiddelbart portforbud i alle byer der smittevernreglene ble brutt, spesielt i Oslo og Bergen. Det har hele tiden vært et høyt smittepress i Oslo, og 2 nye tilfeller av smitte viser at Bergen også er et farlig sted å være. I tillegg til portforbud bør det innføres forbud mot å reise inn i og ut av Oslo og Bergen, gjerne i flere måneder. Anonymkode: ae6d6...c03 Hele to nye smittede i Bergen, da holder det ikke med noen måneders karantene. Forsegl byen for godt. Anonymkode: 420cf...bd8 3
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2020 #16 Skrevet 5. juni 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hva med Kristiansand? tett i tett og flere hundre samlet der også. https://www.nrk.no/norge/demonstrasjoner-flere-steder-_-tusenvis-samlet-i-oslo-1.15042588 hvorfor avlyses eksamen og kaptein sabeltan show osv når folk står tett i tett som i dag. Anonymkode: 1fcf2...52b Det er et problem at smittevernreglene ikke har bedre forankring i loven. Brudd på reglene burde føre til streng straff. Anonymkode: ae6d6...c03
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2020 #17 Skrevet 5. juni 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Etter å ha sett dette marerittet som foregikk idag, håper at de innfører karantene fra Oslo og Bergen i sommer straks! Det er allerede to nye som er smittet i Bergen idag ifølge NRK, siste tilfeller var 19 mai... Jeg ønsker at folk forlanger dette. Vi vil ikke ha dere her i kommunene våre, dette har dere selv stelt istand og det er så respektløst til de som har mistet jobber, mistet noen , ikke kunne gått i begravelse osv. Blir så eitrandes!!! Anonymkode: e13e5...f59 Hvor dum går det an å bli?! inkubasjonstiden er minst en uke, så de to nye tilfellene i dag har ingenting med demonstrasjoner å gjøre. Anonymkode: 47edd...4e0 6
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2020 #18 Skrevet 5. juni 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvor dum går det an å bli?! inkubasjonstiden er minst en uke, så de to nye tilfellene i dag har ingenting med demonstrasjoner å gjøre. Anonymkode: 47edd...4e0 Nei, selvfølgelig ikke, men det viser at grunnlaget for omfattende smittespredning er til stede, når smittevernreglene (som er alt for lemfeldige) ikke følges. Byen må straks forsegles til viruset ikke lenger lar seg påvise. Anonymkode: ae6d6...c03 1
Jdz Skrevet 5. juni 2020 #19 Skrevet 5. juni 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er allerede to nye som er smittet i Bergen idag ifølge NRK, siste tilfeller var 19 mai... Anonymkode: e13e5...f59 Men tenk litt da... hvis disse to testet positivt i dag kan de jo umulig ha blitt utsatt for smitten i dag... 4
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2020 #20 Skrevet 5. juni 2020 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva med Kristiansand? tett i tett og flere hundre samlet der også. https://www.nrk.no/norge/demonstrasjoner-flere-steder-_-tusenvis-samlet-i-oslo-1.15042588 hvorfor avlyses eksamen og kaptein sabeltan show osv når folk står tett i tett som i dag. Anonymkode: 1fcf2...52b Om politiet hadde stoppet demonstrasjonene, hadde det vært brudd på grunnloven. Derfor. Men ja.. Jeg frykter også at det muligens kan bli et lite hopp i antall smittede som følge av demonstrasjonene rundt om i landet i dag. Anonymkode: a1e78...c1a 2
Anbefalte innlegg