Gå til innhold

Tips til kunstnere? Bilder på veggene ect

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjenner jeg er totalt ferdig med Desenio, Ikea og Skeidar når det kommer til bilder ect. Vil derfor gjerne ha tips om kunstnere/hobbykunst som er nogen lunde rimelige (under 10k). Har allerede et av relativt høy verdi (25k), men jeg kunne tenkt meg enda et statement-bilde i huset 🥰

Noen som har forslag? Hva liker du? 

Anonymkode: c8ac0...1a2

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hm, det er jo mye fint som er mer eller mindre lettlikelig der ute! Vil du ha svart-hvitt, farge, trykk eller maleri? Ca type stil? 

Håkon Gullvåg har mye forskjellig i ca den prisklassen, både svart-hvitt og farger. 

Anbefaler å bla gjennom sidene til Tegnerforbundet og Norsk grafikerforening for inspirasjon. Hvis du liker mer type gatekunst ville jeg sett litt på forumet kunstveggen for inspirasjon og tips :)

Jeg liker feks Gullvåg, noe av Bleken, Marianne Boberg, Hanne Borchgrevink, Louis Masai, Sukhi Karlsen, Egil Bjørnstad :)

Anonymkode: da4a9...3b5

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kjenner jeg er totalt ferdig med Desenio, Ikea og Skeidar når det kommer til bilder ect. Vil derfor gjerne ha tips om kunstnere/hobbykunst som er nogen lunde rimelige (under 10k). Har allerede et av relativt høy verdi (25k), men jeg kunne tenkt meg enda et statement-bilde i huset 🥰

Noen som har forslag? Hva liker du? 

Anonymkode: c8ac0...1a2

Det som du henger på veggen din i hjemmet ditt er ikke noe du skal spørre andre om for at det skal se "rett ut" eller skal imponere andre. Hvordan du har det i hjemmet ditt skal reflekterer din personlighet, det samme gjelder kunst. Finn kunst som beveger noe i deg såpass mye at du vil gi det plass i hjemmet ditt. 

Vil du være en posør eller et ekte menneske?

Anonymkode: c6ac3...213

• Liker 4
Gjest MadameDeRosa
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det som du henger på veggen din i hjemmet ditt er ikke noe du skal spørre andre om for at det skal se "rett ut" eller skal imponere andre. Hvordan du har det i hjemmet ditt skal reflekterer din personlighet, det samme gjelder kunst. Finn kunst som beveger noe i deg såpass mye at du vil gi det plass i hjemmet ditt. 

Tror nok du har misforstått Ts.

Ts spør om steder som selger kunst, og hvor hun kan få tak i, altså noe annet enn masseprodusert bohus-dill. 

Du kan få kjøpt trykk på gallerier som Munch-museet, Astrup Fearnley osv, eller f eks Fineart.no

Modernartgallery.no Etc.

AnonymBruker
Skrevet

Ikke så lett å foreslå noen gallerier siden jeg ikke vet hvor du bor, men gallerier er jo uansett et godt sted å starte. Og for all del, Fretex, bruktbutikker og antikvariater. 

Om du kunne ønsket deg et print så ville jeg tatt turen til f.eks Etsy ol. og se hva du kan finne der. 

Liker å male selv jeg, men må innrømme at jeg maler kun for meg selv og ikke har mye peiling på så fryktelig mange andre nålevende annet enn de veldig kjente.

Anonymkode: 91d4e...a08

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du vil ha noe unikt i graffiti/street style så har jeg flere å anbefale. Det er jo ekstremt stilig å blande inn med minimalistisk og moderne interiør. Har du en klassisk stil så passer det ikke så bra inn. 
hvis du er interessert i noe slikt så vet jeg om mange forskjellige, så bare å si fra.

Anonymkode: 90210...fcc

Skrevet

Det som teller er hva du liker, ikke hva vi andre synes. Det er du som skal ha kunsten på veggen, og like det du ser.

Ta deg en tur på kunstutstillinger, besøk galleriene og se etter noe du liker. Du kan også ta kontakt med lokale kunstnere der du bor, og se på arbeidene deres.

AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Hvis du vil ha noe unikt i graffiti/street style så har jeg flere å anbefale. Det er jo ekstremt stilig å blande inn med minimalistisk og moderne interiør. Har du en klassisk stil så passer det ikke så bra inn. 
hvis du er interessert i noe slikt så vet jeg om mange forskjellige, så bare å si fra.

Anonymkode: 90210...fcc

Ikke TS, men del gjerne navn 🙂

Anonymkode: cd9ee...981

AnonymBruker
Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Lol, skulle ønske å sett dine bilder. De må tydligvis være meget spesielle, i og med at de ikke kan kjøpes noen som helst plass 😁

Anonymkode: 32ddb...b15

AnonymBruker
Skrevet

Anbefaler å ta en titt på Atle Østrem sin kunst. 

Anonymkode: 8467f...247

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...