AnonymBruker Skrevet 5. juni 2020 #121 Skrevet 5. juni 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det vil bryte med personens ytringsfrihet. Anonymkode: 446dd...edd Nei, det gjør den ikke. Anonymkode: cc84e...3ad 3
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2020 #122 Skrevet 5. juni 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: I utgangspunktet synes jeg koronatiltakene var for strenge, men når jeg sitter her som alenepappa uten jobb grunnet viruset synes jeg det er nokså provoserende at tusenvis samles og gir en lang f*en i et minimum av smittevern. Helt feil tid og sted. Dette kunne man gjort på et mer passende tidspunkt, og dessuten er det i praksis meningsløst å demonstrere her mot noe som skjer over dammen. Anonymkode: 9aaf5...0c3 💜 enig Anonymkode: 3f5ca...aad 7
Klossmajor Skrevet 5. juni 2020 #123 Skrevet 5. juni 2020 55 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor skal du flytte? Vi er en av de landene i verden med minst befolkning på stort areal. Blir vanskelig å finne et annet land med like stort areal pr innbygger. Anonymkode: 07dce...33e Ikke så veldig vanskelig i grunn. Gitt de forutsetningene er det over tyve land å velge mellom. 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2020 #124 Skrevet 5. juni 2020 6 minutter siden, youcancallmejune skrev: Nei, for dem trumfer smittevernloven. Nei. Grunnloven trumfer smittevernloven. Heldigvis. Dette er elementær rettslære. Anonymkode: f23a0...0cf 3
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2020 #125 Skrevet 5. juni 2020 1 minutt siden, Klossmajor skrev: Ikke så veldig vanskelig i grunn. Gitt de forutsetningene er det over tyve land å velge mellom. Nå var det ikke nødvendigvis arealet jeg henviste til, men befolkningen generelt. Ønsker å bo i et land som er europeisk, og ikke en amerikansk delstat. Når folk demonstrerer for andre land under en PANDEMI, så ønsker jeg ikke bo i et sånt land. Virker da som veien til kaos er ganske kort. Føler meg ikke trygg. Anonymkode: 3f5ca...aad 6
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2020 #126 Skrevet 5. juni 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det vil bryte med personens ytringsfrihet. Anonymkode: 446dd...edd Javel, hva med andre menneskers rett til å leve? Mange i risikosonen som kan dø av corona, og faren øker nok markant nå. Anonymkode: 9f972...3a7 9
Vhgj Skrevet 5. juni 2020 #127 Skrevet 5. juni 2020 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Som sier at det ikke er lagt ned forbud mot akkurat denne demonstrasjonen. Nei, det er ikke snakk om "akkurat denne demonstrasjonen". Enten må de ha forbud mot demonstrasjoner eller velge å ikke ha forbud. 2
pia mater Skrevet 5. juni 2020 #128 Skrevet 5. juni 2020 Håper virkelig det ikke er mange helsepersonell, butikkmedarbeidere, lærere og alle de som har mye kontakt med mange mennesker iløpet av en arbeidsdag som demonstrerer. Jeg er utrolig glad for at det blir satt fokus på rasisme, men dette er ikke rett tidspunkt. Får bare håpe det ikke blir en for stor smitteøkning av dette, og at vi må leve med restriksjoner i lengre tid enn nødvendig. 6
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2020 #129 Skrevet 5. juni 2020 Folk har fått bøter for å bryte "corona reglene", folk har mistet jobben sin, bedriftene sine, familiemedlem etc og vi har levd under strenge tiltak. Men dette er greit? At det demonstreres for noe som ikke angår Norge i den grad som i USA. Vi har rasisme i Norge også, men det går da pokker meg begge veier. Mange innvandrere er ikke akkurat så mye bedre mot nordmenn heller. Jeg er ganske sikker på at hvis demonstrasjonen ikke hadde handlet om rasisme og politiet, hadde politiet gripet inn. Dobbeltmoralsk og forkastelig. Anonymkode: ff36f...83b 25
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2020 #130 Skrevet 5. juni 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg er ganske sikker på at hvis demonstrasjonen ikke hadde handlet om rasisme og politiet, hadde politiet gripet inn. Dobbeltmoralsk og forkastelig. Hadde vært litt rart om politiet skulle gripe inn i en demonstrasjon både kommunen og politiet har godkjent. Anonymkode: 446dd...edd 3
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2020 #131 Skrevet 5. juni 2020 54 minutter siden, AnonymBruker skrev: En av tusenvis? Anonymkode: 51a6c...4ba De antar ca 50 syke i Norge, så ja risikoen er ikke særlig høy så lenge dette skjer hele tiden i det ganske land. Håper at de som er syke har vet til å holde seg hjemme. Anonymkode: 9c303...545
Betasuppe Skrevet 5. juni 2020 #132 Skrevet 5. juni 2020 5 minutter siden, Vhgj said: Nei, det er ikke snakk om "akkurat denne demonstrasjonen". Enten må de ha forbud mot demonstrasjoner eller velge å ikke ha forbud. Ja , og hvorfor stoppe der? Jeg vil gjerne ha "fredelige forsamlinger" på mitt lokale treningsstudio! 1 minutt siden, AnonymBruker said: Folk har fått bøter for å bryte "corona reglene", folk har mistet jobben sin, bedriftene sine, familiemedlem etc og vi har levd under strenge tiltak. Men dette er greit? At det demonstreres for noe som ikke angår Norge i den grad som i USA. Vi har rasisme i Norge også, men det går da pokker meg begge veier. Mange innvandrere er ikke akkurat så mye bedre mot nordmenn heller. Jeg er ganske sikker på at hvis demonstrasjonen ikke hadde handlet om rasisme og politiet, hadde politiet gripet inn. Dobbeltmoralsk og forkastelig. Anonymkode: ff36f...83b F.eks. en demo mot smittevernstiltak ville nok blitt stoppet ganske fort. Hadde vært artig om noen ville prøve den. 4
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2020 #133 Skrevet 5. juni 2020 Hvorfor godkjenne noe som per def er ulvolig? Maks 50 personer. Utrlolig egostisk av arangørene og tannløst av Politiet. Anonymkode: f7488...4be 9
youcancallmejune Skrevet 5. juni 2020 #134 Skrevet 5. juni 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei. Grunnloven trumfer smittevernloven. Heldigvis. Dette er elementær rettslære. Anonymkode: f23a0...0cf De må i karantene og kan nektes sykmelding når de jobber med utsatte mennesker og bevisst har brutt smittevernloven. 7
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2020 #135 Skrevet 5. juni 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: De antar ca 50 syke i Norge, så ja risikoen er ikke særlig høy så lenge dette skjer hele tiden i det ganske land. Håper at de som er syke har vet til å holde seg hjemme. Anonymkode: 9c303...545 20% av de smittede blir ikke syke og er såkalte superspredere. De holder seg ikke hjemme. Oslo er det stedet med mest smitte i landet. Dette er som å vise fingeren til hele resten av Norge som har oppøfrt seg ordentlig. Generasjon EGO står bak. Anonymkode: f7488...4be 18
Vhgj Skrevet 5. juni 2020 #136 Skrevet 5. juni 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor godkjenne noe som per def er ulvolig? Maks 50 personer. Utrlolig egostisk av arangørene og tannløst av Politiet. Anonymkode: f7488...4be Fordi det ikke er ulovlig... 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2020 #137 Skrevet 5. juni 2020 Huff så kleint. Kom over en artikkel i norske medier der de intervjuer en del kvinner med mørk hud m rasisme. En av de er tilfeldigvis en person som burde tenke seg om før hun kritiserer nordmenn for å være rasistisk og heller spørre seg selv om ikke det lettvinte synet hun har på narkotika har grunnlag i noen av de hendelsene hun tydeligvis kaller rasistiske. Hun snakker ikke om det i den saken, men det er kommet flere av oss tidligere bekjente for øre hvordan hun har begynt å oppføre seg mot etniske nordmenn som aldri har gjort henne det slag. Det viser at selv noen som er født i Norge tydeligvis aldri lærer. Anonymkode: 07dce...33e 12
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2020 #138 Skrevet 5. juni 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Så lenge man kaller seg antirasist kan man oppføre seg så idiotisk man vil. Anonymkode: 7aab3...a6a Ja, tenk om det hadde vært en demo av høyreeksteme med samme oppslutning! Hadde Delta blitt satt inn da?! Anonymkode: 48691...490 10
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2020 #139 Skrevet 5. juni 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jævla idioter. Hadde fortjent å bli sprayet med tåregass og banket opp. Anonymkode: cc84e...3ad Ok boomer. Noen av oss er glad i Grunnloven som sikrer oss ytringsfrihet, du kan alltids flytte til Trumpistan om du ikke liker det. Anonymkode: 112a5...8dc 5
Vhgj Skrevet 5. juni 2020 #140 Skrevet 5. juni 2020 1 minutt siden, youcancallmejune skrev: De må i karantene og kan nektes sykmelding når de jobber med utsatte mennesker og bevisst har brutt smittevernloven. Det er ulovlig å nekte personer i å delta på demonstrasjon. Og nei, det bryter ikke smittevernloven. Demonstrasjon er godkjent av staten, kommunen og politiet. 3
Anbefalte innlegg