Den Sagnomsuste Skrevet 6. juni 2020 #281 Skrevet 6. juni 2020 Man demonstrerer altså mot politivold i en fremmed stat, og bidrar slik sett til å spre coronaviruset i befolkningen... å prisen for dummeste art på jorda går til.... menneskene! Visste hele tiden at det kun ville være en spørsmål om tid før alle de tilbakestående samfunnsindividene ville gjøre seg gjeldene i forbindelse med Covid-19. Takk for at dere setter livet mitt og mine kjære liv på spill for deres venstreradikale overbevisninger! Rasisme er en uting som man godt kan demonstrere mot, men ikke akkurat dette året! Om 1 år er vi trolig vaksinert. Jeg forstår meg virkelig ikke på prekariatet! 12
norw Skrevet 6. juni 2020 #282 Skrevet 6. juni 2020 De som deltok på dette bør virkelig skamme seg. 7
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2020 #283 Skrevet 6. juni 2020 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er hvit nordmann, og selv jeg har sett og fått med meg veldig mange som opplever det som er godt innefor rasisme i Norge. Om jeg ikke husker feil har vi hatt minst en eller to dødsfall grunnet uvetige politifolk i Norge også. Det blir bare ikke skrevet om. Anonymkode: 07dce...33e Hvis det ikke blir skrevet om, hvordan vet du det da? Var du der begge gangene? Anonymkode: 63c99...bf1 3
malifika Skrevet 6. juni 2020 #284 Skrevet 6. juni 2020 13 minutter siden, Vhgj skrev: Tror du virkelig at resten av befolkningen som ikke deltok er i raseri? Må nok skuffe deg der. Klossete formulert av meg. Nei, jeg tror ikke hele resten av befolkningen som ikke deltok er i raseri. Men, at de fleste er i mot demonstrasjonene i utgangspunktet, det tror jeg. 5
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2020 #285 Skrevet 6. juni 2020 10 timer siden, youcancallmejune skrev: Helsepersonell som deltar her kan i alle fall setter i karantene og nektes sykemelding. Tror du ikke vi har nok å gjøre på jobben fra før av? Anonymkode: e3e8b...4a4
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2020 #286 Skrevet 6. juni 2020 Om corona blusser opp igjen så sykrmelder jeg meg. Antar disse demonstrantene kan ta vakten min. Det er diskriminerende å sette grupper opp mot hverandre. Syke og gamle har like mye rett til å få leve som de med mørk hud. Jeg har fire familiemedlemmer som stemmer Rødt til vanlig og de er forferdet over Moxnes sin uttalelse. Partiet er mot diskriminering og for like muligheter, men sånn blir det ikke med corona Anonymkode: e3e8b...4a4 3
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2020 #287 Skrevet 6. juni 2020 Om corona blusser opp igjen så sykrmelder jeg meg. Antar disse demonstrantene kan ta vakten min. Det er diskriminerende å sette grupper opp mot hverandre. Syke og gamle har like mye rett til å få leve som de med mørk hud. Jeg har fire familiemedlemmer som stemmer Rødt til vanlig og de er forferdet over Moxnes sin uttalelse. Partiet er mot diskriminering og for like muligheter, men sånn blir det ikke med corona Anonymkode: e3e8b...4a4
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2020 #288 Skrevet 6. juni 2020 Politiet tør ikke å gjøre noe engang fordi de er redde for enda mer bråk. Er det et demokrati verdig? En rettsstat? Anonymkode: e3e8b...4a4 7
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2020 #289 Skrevet 6. juni 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Tror du ikke vi har nok å gjøre på jobben fra før av? Anonymkode: e3e8b...4a4 Da bør du jo hvertfall holde deg hjemme, slik at du ikke smitter mange. Hvis helspersonell har vært med på demonstrasjonen, så viser det en total mangel på forståelse av jobben sin, hele situasjonen rundt pandemien og helsa til pasientene sine. Anonymkode: 135ae...e11 8
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2020 #290 Skrevet 6. juni 2020 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er et hån mot alle som er permittert, ikke fått sørge gjennom begravelse, ikke fått feiret bryllup, de som har hatt en vanskelig tid med isolasjon, karantene, hjemmeskole. Demonstrantene ignorerer smittevernsregler fordi de mener saken deres er mye viktigere. De snakker om solidaritet! Hvem er de til å bestemme hva som er viktig? Mange mange i vårt land sliter økonomisk og psykisk på grunn av smittetiltakene. Å følge smittevernstiltakene er solidaritet. Vi solidaritet til amerikanere på nett. Anonymkode: 51a6c...4ba Helt enig. Dessuten tror jeg mange av demonstrantene var med, kun for å få en egoboost. Må vise at de er noe. Anonymkode: ee61d...e16 13
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2020 #291 Skrevet 6. juni 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Politiet tør ikke å gjøre noe engang fordi de er redde for enda mer bråk. Er det et demokrati verdig? En rettsstat? Anonymkode: e3e8b...4a4 De sa jo de ikke er et smittevernpoliti, hvilket stemmer. Anonymkode: 129e5...7a2 2
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2020 #292 Skrevet 6. juni 2020 15 timer siden, deedee_ skrev: Voksne mennesker må da få lov til å demonstrere om de vil det, så lenge de tar nødvendige forholdsregler. Da får vi voksne mennesker bryte loven på andre måter også da, mye vits med fengsel fremover om det skal være greit Anonymkode: e52e9...f8c 3
Drizzt Skrevet 6. juni 2020 #293 Skrevet 6. juni 2020 Det er ikke mange rasende i Norge for at folk demonstrerte mot noe de mener er urett. Det er derimot veldig mange som er veldig rasende at de ikke demonstrerte på en forsvarlig måte og med respekt for smittevernreglene, risikogruppene og å begrense smittespredning. Det er to helt forskjellige ting. Jeg har ikke snudd opp livet til meg og min familie opp ned siden 12.mars bare så en gjeng venstreradikale tenåringer kan lage 17.mai tog midt i Oslo. Jeg er rasende på tenåringene, regjeringen og politiet. På alle som sviktet Norge. 10
Guppy88 Skrevet 6. juni 2020 #294 Skrevet 6. juni 2020 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er færre som dør av rasistisk motivert vold i Norge enn av corona. Anonymkode: 4c95c...59d Det er bl. annet fordi Breivik ikke klarte å lage en bombe på den størrelsen han planla, og fordi Mannshaus ble stoppet før han rakk å drepe. Vi aner ikke når neste person agerer, men å si at trusselen ikke finnes i Norge, er naivt. 2
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2020 #295 Skrevet 6. juni 2020 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Akkurat det. Det er alt politi i Norge gjør ,gir bøter. De jobber for staten jo og staten skal ha penger ,andre ting er de ikke interessert i. Anonymkode: d9699...561 Selvfølgelig må staten få inn penger. Det er tross alt en anselig mengde mennesker som hever trygd... Anonymkode: 00628...d4f 2
NorthernLight Skrevet 6. juni 2020 Forfatter #296 Skrevet 6. juni 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: De sa jo de ikke er et smittevernpoliti, hvilket stemmer. Anonymkode: 129e5...7a2 Politiet i Oslo burde gjort noe i går. Vi er midt i en pandemi og mange har ofret mye de siste månedene. Men jeg er ikke veldig overrasket at de ikke grep inn. Vi ser jo hvor dårlig jobb Oslo politiet har gjort de siste årene. 5
Den Sagnomsuste Skrevet 6. juni 2020 #297 Skrevet 6. juni 2020 De som anvender en bred definisjon på rasisme inkluderer i tillegg til etnisitet både kultur, religion, sedvaner og væremåte tilknyttet grupperinger. Rasisme innenfor denne tankerekken vil på den måten inkludere islamofobi og antisemittisme. Skal man proargumentere for at etnosentrisme med rangsystem, og komparativ nedvurdering med sterk grad av generalisering og stereotypifisering alltid er rasisme, så innebefatter dette i prinsippet også eldre og syke. De blir knyttet til et konglomerat av essensialiserende fordommer i kraft av å være en del av sin gruppe. Eldre er både ditt og datt mener mange. De har levd lenge og deres død trivialiseres, for hvem bryr seg om en 80 åring lever eller dør? De har en helt egen eldrekultur og den er noe dritt. De yngres behov skal gå på bekostning av de eldre dersom interessekonflikt oppstår. De er en egen kulturell gruppering, de verdivurderes på bakgrunn av tilhørighet til denne gruppen. De tenker likt, og reduseres til en homogen gruppering. Slik jeg ser det svarer demonstrantene på rasisme ved selv å utvise rasisme. Rasisme er mer enn etnisitet. De som mener at islamofobi er rasisme må med nødvendighet åpne for at også eldre kan utsettes for dette. Etter mitt syn blir man løpende å jage egen hale når man demonstrerer slik vi så igår. Rasister hele gjengen! 2
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2020 #298 Skrevet 6. juni 2020 Synes det er kjempestygt. Håper hver eneste en av de skammer seg hvis smitten nå går opp i de områdene, og folk begynner å dø. DERE drepte de. Gratulerer. Jeg er helt, helt for at man skal kunne demonstrere angående saken som nå pågår. Synes det som skjer borti USA er sinnsykt. Synes det som skjer her i lille Norge er like tullete. Men hold dere for faen vekk fra hverandre. Protester i hver eneste gate, hvert eneste sted i hele byen om dere så må, men drit i å stå tett i tett samlet. Det er flere enn dere som bor i Norge. Om dere ikke bryr dere at koronaen går opp igjen, tenk isåfall på oss andre. Vi har jobbet så jævlig hard de siste månedene. Jeg som jobber med vasking har vasket meg nesten syk for å unngå smitte av både meg og de ansatte på arbeidsplassen min. Pappa er i risikogruppen, og er så syk at hvis han får det finnes det ikke håp for at han overlever en gang. Men nå skal noen idioter komme og ødelegge alt? Bare fordi de ikke kunne stå hver for seg i mindre grupper? Fordi det å demonstrere er viktigere enn livet til fine, snille, tålmodige mennesker som pappaen min? Anonymkode: 2d772...272 12
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2020 #299 Skrevet 6. juni 2020 Tipper det ikke får noen konsekvenser for smittespredning. Vi får se om 2-3 ukers tid. Anonymkode: 6f383...721
Fredelig Skrevet 6. juni 2020 #300 Skrevet 6. juni 2020 Slik jeg ser det, er ikke poenget hvorvidt demonstrantene har en god eller dårlig sak. Poenget er at samfunnet har vært stengt ned for å begrense skadevirkningene av en pandemi. Et personlig valg som går ut på å overse gjeldende smittevernråd når man synes det er grei, er fullstendig forkastelig. 9
Anbefalte innlegg