Gå til innhold

Demonstranter i Oslo i dag bryr seg ikke om 50 personer regelen og smittevern.

Anbefalte innlegg

Skrevet
37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor gidder ikke politiet å gripe inn egentlig?

Anonymkode: 556a5...29e

Fordi ytringsfrihet er viktigere enn et virus som ikke er farlig for de aller fleste.

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

løsningen er bare å fange demonstrantene, og sette dem inni høy isolert fengsel - med 2 ukers karantene straff? 

denne demonstrasjon er jo direkte helsefarlig!!! 

sikkert enkelte naive medlemmer mener vel og bare følger anarkist ledere som sauer følger flokken, men dessverre flertallet av disse demonstrantene deltar for å skape uro og kaos! 

jeg ber alle å støtte politiet, norsk politi er både veldig vennlig og profesjonell!!😉

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er hvit nordmann, og selv jeg har sett og fått med meg veldig mange som opplever det som er godt innefor rasisme i Norge. Om jeg ikke husker feil har vi hatt minst en eller to dødsfall grunnet uvetige politifolk i Norge også. Det blir bare ikke skrevet om.

Anonymkode: 07dce...33e

Jeg sier ikke at det ikke finnes rasisme i Norge. Men det finnes i det minste en ordentlig utdannelse for politifolk der de studerer flere år, ikke bare 9 ukerskurs og fri tilgang på våpen. Har vi overvekt av dødsfall på svarte grunnet uvettige politifolk i Norge? Nei. Situasjonen er en annen her. 

Anonymkode: 51a6c...4ba

• Liker 24
AnonymBruker
Skrevet

Politiet kan dessverre ikke gjøre en dritt, hvis de håndhever loven så blir de stemplet som rasister. Det er ikke bare for denne demonstrasjonene dette gjelder men også for de daglige situasjonene med kriminalitet begått av enkelte, de kan rett og slett ikke gjøre noen ting.  

Anonymkode: 139ca...247

• Liker 13
Skrevet
3 minutter siden, Krantz95 skrev:

Fordi ytringsfrihet er viktigere enn et virus som ikke er farlig for de aller fleste.

Under en pandemi så skal man følge reglene.  Man trenger ikke å være rakettforsker for å skjønne at dette kan øke smitten i Oslo. Det er mange eldre og personer i risikogruppene som bor der. 

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Krantz95 skrev:

Det er færre som dør av rasistisk motivert vold i Norge enn av corona. 

Anonymkode: 4c95c...59d

• Liker 20
AnonymBruker
Skrevet

Å, noen ganger hater jeg at jeg bor i Oslo. Nå kommer jeg til å gå i hi i minst en uke. 

Demonstrere massivt i Norge mot noe som er et problem i USA. Noe så håpløst. 

Anonymkode: 2c520...994

• Liker 28
AnonymBruker
Skrevet

Synes det er greit de demonstrerer/markerer. Jeg håper bare at det foregår rolig og at de gjør så godt de kan for å ikke spre smitte. Det er ikke mange som er syke akkurat nå og de som vet de er syke holder seg nok hjemme. Håper og tror at om noen blir syke etter dette har de vett til å selvisolere seg. 

Anonymkode: 9c303...545

Skrevet (endret)

Folkehav - frykter superspredere.  Politiet mener mellom 12 000 og 15 000 er samlet foran Stortinget

Helsedirektoratet frykter superspredere som følge av folkesamnlingen.

- Vi er opptatt av at reglene respekteres. Per i dag er 50 grensen. Det er det man må forholde seg til, sier fungerende assisterende direktør Espen Nakstad i Helsedirektoratet til NRK.

- Selv om det er lite smitte så er det en del - særlig i Oslo. Samler man mange på en sted så er sjanse for at vi får en superspreder. Da har vi plutselig et utbrudd i Oslo, fortsetter han til kanalen

https://www.dagbladet.no/nyheter/folkehav---frykter-superspredere/72539389

Endret av NorthernLight
  • Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

😡

HVA ER GALT MED FOLK!=!!=!!

Anonymkode: 3f5ca...aad

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Media er tydeligvis helt ok med dette.

JEG SKAL FLYTTTE FRA DETTE DRITTLANDET.

FUCK NROGe.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Smittevernloven. Mer spesifikt §4-1 første ledd bokstav a.

Anonymkode: 65fce...5a3

Ser ingen brudd. De har satt begrensninger på arrangementet med opptil 50 stykker i lukkede omgivelser. Sånn de har satt regelverket nå, kan de ikke nekte folk vekk fra gatene.  

Anonymkode: 446dd...edd

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det eneste politiet kan gjøre er å gi bøter. De kan gi bøter på 20 000 kr for brudd på smittevernloven.
Hvem skal de gi bøter til? Alle? Arrangøren? Hvem skal "passe på" mens de går rundt og skriver bøter? 

Akkurat det.

Det er alt politi i Norge gjør ,gir bøter. 

De jobber for staten jo og staten skal ha penger ,andre ting er de ikke interessert i.

Anonymkode: d9699...561

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, NorthernLight skrev:

Folkehav - frykter superspredere.  Politiet mener mellom 12 000 og 15 000 er samlet foran Stortinget

Til og med svenskene som fikk så mye kritikk her om dagen var ikke så mange 😂 Hvem er de dumme nå?

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Grunnloven står heldigvis over smittevernloven. Begynner vi å bryte grunnloven i Norge har vi et alvorlig problem.

Anonymkode: f23a0...0cf

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Om noen av familien min dør pga dette, Dere har skylda.

Bare så det har sagt! Mordere.

• Liker 10
Skrevet

Når de demonstrerer mot nettopp politivold avventer nok politiet i det lengste før de griper inn, forståelig nok. En liten reaksjon fra dem nå så kan det smelle.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Media er tydeligvis helt ok med dette.

JEG SKAL FLYTTTE FRA DETTE DRITTLANDET.

FUCK NROGe.

Demonstrasjon mot hendelse i USA. Hva vil de oppnå? Samle horder av mennesker til smittefest mens barn fortsatt ikke får den undervisningen de har krav på. Kan ikke fatte og begripe at det er lov. Har ikke arrangøren for dette arrangementet ansvar for å overholde smitteversreglene? Skal vedkommende bøtelegges?

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet

Ytringsfrihet tumfer smittervern.

Dette er en engangshendelse i en tid det er veldig lite smitte, selv i Oslo er det lite smitte. De er ute, ikke i ett lukket rom.

Sannsynligheten for at en av de som er med er smittet, er veldig liten.

Jeg støtter dem.

Anonymkode: d465e...9f1

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Grunnloven står heldigvis over smittevernloven. Begynner vi å bryte grunnloven i Norge har vi et alvorlig problem.

Anonymkode: f23a0...0cf

Isåfall vil jeg anbefale alle kulturarrangementer og innlede seansen med en demonstrasjon. Sånn, nå kan alle festivaler åpne.

• Liker 25
  • Opprett ny...