NorthernLight Skrevet 5. juni 2020 #1 Skrevet 5. juni 2020 Ser på nett hvor Dagbladet sender live fra demo ved USA sin ambassade. Folk står tett inntil hverandre og driter i myndighetenes regel på 50 personer maksimum... Ikke bare det.. Politiet gidder ikke å gripe inn engang mot folk som bryter loven om 50 personer max. Helt latterlig! Men det er jo ikke så overraskende at Oslo politiet ikke gjør det. Vi ser jo hvor bra jobb de gjør blant annet på Oslo øst! 20
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 5. juni 2020 Populært innlegg #2 Skrevet 5. juni 2020 Så lenge man kaller seg antirasist kan man oppføre seg så idiotisk man vil. Anonymkode: 7aab3...a6a 77
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2020 #3 Skrevet 5. juni 2020 Hvorfor gidder ikke politiet å gripe inn egentlig? Anonymkode: 556a5...29e 15
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2020 #4 Skrevet 5. juni 2020 Enig med det. Koronaen har plutselig på «forsvunnet.» Jeg venter bare på at det skal bli økt smittende... Men bra mange er engasjerte når det kommer til at rasisme ikke er greit i det hele tatt. Jeg synes egentlig at det burde ha foregått digitalt demonstrasjon. Gi penger til organisasjoner osv. Funnet på andre alternativer til å bidra på. Bare synd at nå kommer de fleste til å ta koronaen på «gitt.» Siden det ikke er mange som bryr seg.. Anonymkode: 4c9d7...2d9 22
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2020 #5 Skrevet 5. juni 2020 Synes det er tragisk at de ikke kan demonstrere etter koronarestriksjonene. Maks 50 på ulike steder var avtalen. Får ikke inntrykk av at de bryr seg om menneskeliv likevel. Anonymkode: 4c95c...59d 41
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2020 #6 Skrevet 5. juni 2020 Antifa-lignende organisasjoner er jo like tullete som de ekstreme på høyresiden. Dette er heller ikke noe nytt i Norge, vi hadde Blizz, Uffa og lignende på 80-tallet også. Anonymkode: 612ba...022 15
NorthernLight Skrevet 5. juni 2020 Forfatter #7 Skrevet 5. juni 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor gidder ikke politiet å gripe inn egentlig? Anonymkode: 556a5...29e Dette står på VG "– Nei, vi har vært ganske tydelige i forkant på at vi er ikke noe smittevernpoliti. Så det skal mye til for at politiet griper inn med tanke på smittevern. Vi skal opprettholde ro og orden, og sørge for at folk skal få lov til å fremlegge sitt budskap, sa operasjonsleder Gjermund Stokkli til VG tidligere fredag." 13
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2020 #8 Skrevet 5. juni 2020 1 minutt siden, NorthernLight skrev: Dette står på VG "– Nei, vi har vært ganske tydelige i forkant på at vi er ikke noe smittevernpoliti. Så det skal mye til for at politiet griper inn med tanke på smittevern. Vi skal opprettholde ro og orden, og sørge for at folk skal få lov til å fremlegge sitt budskap, sa operasjonsleder Gjermund Stokkli til VG tidligere fredag." Altså. Da kan like gjerne utestedene for mil del åpnes igjen :)). Ikke noe avstand Anonymkode: 4c9d7...2d9 7
NorthernLight Skrevet 5. juni 2020 Forfatter #9 Skrevet 5. juni 2020 Syns det er skremmende at Oslo politiet ikke griper inn når det er en lov om maks 50 personer. Politiet skal jo passe på at folk ikke bryter loven! Se hvordan det ser ut i Oslo nå! https://www.dagbladet.no/nyheter/tusenvis-demonstrerer-i-oslo/72537492 12
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2020 #10 Skrevet 5. juni 2020 Synes det er riktig at politiet ikke griper inn, kunne lett eskalert og man får «bekreftet» at politiet er fienden. Håper demonstrasjonen blir rolig og vellykket (og at ingen av demonstrantene har korona.) Sist men ikke minst støtter jeg kamp mot rasisme (men jeg høy tillit til politiet i Norge) Anonymkode: 90f48...6b2 41
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2020 #11 Skrevet 5. juni 2020 Politiet er i realiteten kneblet nå, det vet både de og demonstrantene. Fritt frem for vold og opptøyer, for Ingen politimann vil våge å gripe inn mot voldelige fargede personer nå. Dette er døden for demokrati og rettsstat i Norge. Anonymkode: 219d8...194 34
NorthernLight Skrevet 5. juni 2020 Forfatter #12 Skrevet 5. juni 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Synes det er riktig at politiet ikke griper inn, kunne lett eskalert og man får «bekreftet» at politiet er fienden. Håper demonstrasjonen blir rolig og vellykket (og at ingen av demonstrantene har korona.) Sist men ikke minst støtter jeg kamp mot rasisme (men jeg høy tillit til politiet i Norge) Anonymkode: 90f48...6b2 Hva??? Skal man ikke gjøre noe når folk bryter loven, bare fordi man er redd for at ting skal eskalere??? 18
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2020 #13 Skrevet 5. juni 2020 Støtter klart å bekjempe rasisme. Men ikke på denne måten. Vil ikke identifisere meg med folk som er så tankeløse og antisosiale at de samler seg i svære folkemasser midt under en pandemi. Smittes disse med korona i dag vil både svarte og hvite liv gå tapt. Anonymkode: 4c95c...59d 37
deedee_ Skrevet 5. juni 2020 #14 Skrevet 5. juni 2020 Voksne mennesker må da få lov til å demonstrere om de vil det, så lenge de tar nødvendige forholdsregler. 14
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2020 #15 Skrevet 5. juni 2020 1 minutt siden, NorthernLight skrev: Hva??? Skal man ikke gjøre noe når folk bryter loven, bare fordi man er redd for at ting skal eskalere??? Det er det de gjør i utsatte områder i Sverige. Så hvorfor ikke. Anonymkode: cc84e...3ad 4
NorthernLight Skrevet 5. juni 2020 Forfatter #16 Skrevet 5. juni 2020 1 minutt siden, deedee_ skrev: Voksne mennesker må da få lov til å demonstrere om de vil det, så lenge de tar nødvendige forholdsregler. Man har en regel på 50 personer maks og da skal man følge den! 41
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2020 #17 Skrevet 5. juni 2020 1 minutt siden, deedee_ said: Voksne mennesker må da få lov til å demonstrere om de vil det, så lenge de tar nødvendige forholdsregler. Noe de ikke gjør siden de er mer enn 50 og ikke holder 1 meters avstand. Anonymkode: 7aab3...a6a 33
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2020 #18 Skrevet 5. juni 2020 1 minutt siden, deedee_ said: Voksne mennesker må da få lov til å demonstrere om de vil det, så lenge de tar nødvendige forholdsregler. Voksne mennesker bør da gjøre som de vil og la være å tenke på restreksjoner i det hele tatt og heller gi f i de som er i risikosonen... Ytringsfrihet... 🙄 Alle som sitter isolert og er syke må jo få lov til å gå ut om de vil det, de er jo voksne mennesker må vite... Man ser jo at de tusen der ikke tar forholdsregler, de som har maske tar seg til ansiktet hele tiden, de står tett i tett flere tusen. Hvordan kan dette her være greit i den tiden vi er i nå? Konserter, bedrifter, festivaler, begivenheter er avlyst ut 2020, og lider store økonomiske tap og går konkurs. Folk i risikogruppa er livredde for å bli smittet og dø, men det er jo en menneskerettighet å gå i demonstrasjon må vite. Jeg hadde også stilt opp for det er en viktig sak, men nå? Ikke faen! I solidaritet med de syke og eldre her i landet. Anonymkode: 4e68e...6e1 44
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2020 #19 Skrevet 5. juni 2020 7 minutter siden, deedee_ skrev: Voksne mennesker må da få lov til å demonstrere om de vil det, så lenge de tar nødvendige forholdsregler. "Voksne mennesker". Anonymkode: 556a5...29e 12
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2020 #20 Skrevet 5. juni 2020 Akkurat nå, NorthernLight skrev: Hva??? Skal man ikke gjøre noe når folk bryter loven, bare fordi man er redd for at ting skal eskalere??? Synes politiet vurderer helt riktig. Ytringsfrihet, rett til å demonstrere osv. Om det er slik de vil gjennomføre protesten må vi godta det. Jeg tror at en protest som hadde blitt holdt innenfor smittevernsreglementet hadde vært mer kraftfull og fått mer riktig oppmerksomhet. 750 stk med to meters avstand tror jeg hadde vært veldig virkningsfullt. Demonstrasjonen slik den holdes i dag, det virker tankeløst. Anonymkode: 90f48...6b2 12
Anbefalte innlegg