Gå til innhold

Eksmannen min er en stor egoist!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Datteren vår er student og har en liten jobb ved siden av. Som studenter flest lever hun veldig stramt. 
Igår var hun på besøk hos meg og jeg la merke til at det virket som hun hadde vondt da vi spiste mat og hun fortalte at hun hadde så tannverk, men måtte vente med å bestille time til hun får lønning. Lønning får hun ikke før om to uker. Jeg sa at hun fikk bestille time med en gang og jeg skulle betale. Hun har vært hos tannlegen idag og det var ikke rart hun hadde vondt, to store hull. 

Det som provoserte meg så er at hun var med faren sin i hele pinsa. Jeg spurte henne om ikke han også la merke til at hun hadde vondt? Jo, det hadde han og datteren min hadde sagt det samme til han som til meg.

Ja, jeg vet at datteren vår er over 18 og har «ansvar» for økonomien selv, men her sitter altså faren hennes også godt i det økonomisk og hadde lett kunnet betale tannlegen for henne, men istedenfor gjør han ingenting og ser at hun har vondt hver gang hun spiser og vet at slik må hun gå i to uker til! Jeg syntes det er ganske hjerterått! 

Har lyst til å ringe han og si hva jeg syntes om dette! Men vet ikke om jeg bare skal la det ligge? Syntes det var så stygt gjort å se henne ha det vondt, men ikke tilby å hjelpe! 

Anonymkode: 62213...ceb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan jo være han lett hadde betalt om han hadde blitt spurt om det. Faren min er helt lik – hjelper meg aldri med økonomien sånn uten videre, eller ved "hinting" (han skjønner det kanskje bare ikke), men om jeg spør rett ut, så er det ikke noe problem. Ikke at jeg gjør det fryktelig ofte, men.

• Liker 4
Gjest WhisperingWind
Skrevet

Her kunne datter spurt om lån til tannlege frem til lønn da...

AnonymBruker
Skrevet

Ba hun om å få eller å få låne penger av ham? 

Anonymkode: 1d0da...e9f

Skrevet

Ikke ring han du ihvertfall.

AnonymBruker
Skrevet

Enig, dun eksmann er uempatisk. Tror mange menn med bra økonomi er slik. Hadde ringt ham og spurt på en forsiktig måte, hva som skjedde her. 

Skulle likt å se kjønnsfordelingen i fundraising for veldedighet, enten det gjelder Flyktningehjelpen, Røde Kors, Stine Sofies stiftelse, Leger uten grenser - vedder på giverlisteje domineres av kvinner med vanlig inntekt. 

Anonymkode: cd1f1...9a9

• Liker 1
Skrevet

Elendig gjort av faren. 

AnonymBruker
Skrevet

Synes det virker like ille at deres datter ikke føler hun kan spørre noen av dere om å låne penger til noe så viktig. 🤷

Anonymkode: d0cb9...cce

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...