Gå til innhold

Hva er greia med dobbel vask på badet?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
19 minutter siden, Biloba said:

Jeg kjenner nesten ingen sånne. Bare unntaksvis partner som glemmer seg om han tror ingen uansett kommer. Jeg kan til og med låst om jeg er alene hjemme😀

du har vel ikke småbarn 😫 og heldig er du. Og ikke katter, hunder osv.. 

dobbelvask har alltid vært drømmen så lenge jeg og samboer har vært sammen. Nå har vi to barn og ja, ønsker meg fortsatt dobbel vask. Har ikke bodd med store bad ennå, der det var plass til det. 

Anonymkode: f32be...fd9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Her er dobbelvask og dobbeldusj totalt unødvendig. Både jeg og tenåringen min liker å være alene på badet. Og med separat toalett, er det ingen problem å pusse tennene samtidig. Så hvis vi flytter, vil jeg nok se på dobbelvask som sløsing med oppbevaringsplassen.

Anonymkode: 64417...747

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ser helt teit ut spør du meg. Er det fordi man skal pusse tennene samtidig lissom? De fleste har jo 2 bad. Pleier dessuten å stelle meg alene, hadde fått helt fnatt hvis mannen skulle stå oppi meg på badet 🤷‍♀️ 

Anonymkode: 12a80...a98

Syns det er fint for da har man hver sin plass. 

Anonymkode: 4349a...c8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er en sånn som ser gleden i dobbelvask og dobbeldusj. Både for barna og for meg og samboer. Det hender ofte at han skal ordne seg likt som meg, da hadde vi sluppet kø. Dobbeldusj er fint når man har barn, nå i graviditeten hadde det vært en drøm. Nå er det ikke plass til meg og 2 åringen i dusjen på likt. I en dobbeldusj får man også bedre plass til badebalje, så slipper man all over hele gulvet. 

Det eneste negative er jo dobbelt opp å vaske da. Heller et stort bad med dette og en ekstra do i gangen, enn to hele bad. 

Anonymkode: 4349a...c8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Praktisk. Hvis man skal legge hårbørstene i bløt eller vaske andre ting, så er den andre vasken ledig til å vaske hender/pusse tenner osv.

Anonymkode: 15ad2...460

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skal gå for dobbelt toalett neste gang vi renoverer badet. Da kan vi preke sammen mens vi driter. Toppen av lykke. Så fint å være sammen. 

Anonymkode: b5808...903

Hvis det er slik dere foretrekker det er det jo bare å fikse det neste gang du pusser opp - livet er kort, ser ikke vitsen med å ikke ta de valgene som betyr mest for den enkelte :)

Selv liker jeg at vi kan dusje sammen, og stelle oss sammen morgen og kveld, med dobbel vask og dobbel dusj. Men akkurat toalettbesøk foretrekker vi begge å ha privat. 

Andre par igjen foretrekker å ha badet helt for seg selv, også under tannpuss og dusjing. 

Og noen par har det helt fint med å gjøre absolutt alt sammen, på et lite bad.

Anonymkode: bcbcd...01d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Vi holder på å bygge hus og har enkel vask på badet tilknyttet soverommet. Men har valgt dobbelvask på badet i 2.etasje der soverommene er. Tenkte det var praktisk at barna kan pusse tenner/stelle seg samtidig (når den tid når de begynner med sminke etc.. kommer) slik at det ikke blir krangling om plass på badet.😂 Badet er også nokså stort, så hadde sett rart ut med en liten vask der..🤔

Anonymkode: c325a...2e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Herremin, hva folk henger seg opp i. Jeg og mannen har vært eget bad i tilknytning til soverommet vårt der vi har dobbelt vask og par-badekar. Vi pleier å ordne oss samtidig og tar gjerne et bad sammen. Syns det er veldig koselig om morgenen å sminke meg samtidig som mannen steller seg og barberer seg. 

Anonymkode: b8103...acf

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, jeg ble faktisk litt sjokkert over enkelte kommentarer her. Dere får det til å høres ut som at enten 1 - at man ikke har noe privatliv eller 2 - at man har et kjedelig forhold fordi man ikke dusjer sammen. 

Uansett, så synes jeg vi skal respektere hvordan man har det med sin samboer/kjæreste/ektefeller. Det finnes like mange forskjellige forhold som det finnes par på jorden vil jeg tro. Noen liker å tilbringe tid sammen på badet mens andre gjør ikke det. For vår del er det i perioder den eneste tiden på døgnet vi har tid sammen. I de periodene jeg jobber dagtid og samboer kveld, så tar vi oss gjerne en dusj sammen på kvelden før jeg går og legger meg. Det hender at vi gjør det i helgene også, men det er ikke noe vi har som fast rutine. 

Og ja, vi låser også døren inni mellom. Vi gjør det aldri når vi dusjer, men når vi er på do er det greit med privatliv. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 5.6.2020 den 15.32, altflyter skrev:

"de fleste" har virkelig ikke to bad. Ser absolutt fordelen med to vasker for en familie som bare har ett bad. 

Her tror jeg veldig mange har to bad... Nesten alle jeg kjenner. 😂 Bygda i Nordnorge. Her finnes ikke leiligheter omtrent, bare eneboliger. Vi har faktisk tre... Men ingen av dem har dobbeltvask, det ønsker jeg meg! Med tre barn så blir det likevel kamp om plassen når alle skal pusse tenner før jobb/skole, selv om eldstemann har eget bad. 

Anonymkode: 965b8...6e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har et bad og en vask og skulle gjerne hatt to vasker. Vi er type familie som flakser ut og inn av badet uavhengig av hverandre. Noen tisser, noen vasker seg, noen pusser tenner osv. Det ville flytt mye bedre om vi hadde to vasker, spesielt morgen og kveld. 

Synes HI er merkelig, to vasker har bare med funksjon å gjøre. 

Anonymkode: 3fc5f...9a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert kjekt for noen, men det ser litt "rart" ut. Får litt offentlig toalett følelse når jeg ser det. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg tenker også at dobbel vask er kjekt for de som har behov for det, men vi har ikke det behovet.  Alle her i huset liker å være alene på badet.

Det var behovet,  men ser jeg på det praktiske er det heller ikke mulig.
Vi har ett bad, og vårt ene toalett står også på det badet, sammen med vaskemaskin, tørketrommel, varmtvannsbereder, og badekar med dusjvegg. Vi har rett og slett ikke plass, og om jeg hadde hatt litt ledig plass hadde et bidét vært mer praktisk for oss enn to vasker, selv om andre mener at å bruke plass på et bidét det er idiotisk.

Anonymkode: 4162c...4a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

På neste bad blir det dobbelvask. Katten vår elsker å sove i vasken, så hadde vært praktisk 🤣

Anonymkode: e7aa1...e51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Selv om man har to bad er det jo gjerne upraktisk om det ene badet er i en annen etasje enn soverommet, da... 

Vi har to bad, som begge er i samme etasje som soverommet, og da er det helt greit at vi pusser tennene på hvert vårt bad. Men hadde gjerne heller villet ha dobbeltvask om det kun var ett bad i samme etasje som soverommet. 

Om man er en større familie, er det jo også greit å ha dobbeltvask på ene badet, så man slipper kø. 

Anonymkode: f9e33...863

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Flytter snart inn i nytt hus hvor vi har dobbeltvask og dobbeldusj på det som blir hovedbadet vårt. Gleder meg skikkelig! Nå bor vi i leilighet med lite bad og går oppå hverandre på badet morgen og kveld. syntes det er såå irriterende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi samkjører til jobb og pusser begge tennene samtidig. Drømmer om dobbeltvask for er lei av å kjempe om plassen for å få skylle. 🤣

Anonymkode: 75455...1dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Eneste grunn hadde jo vært at jeg slapp å vaske badevasken så ofte. Ville jo ikke være skjeggrester og tannkrem i min, så da kunne mannen fått vaske når han følte det var på tide, og jeg vaske min hver dag, siden jeg føler for det

Anonymkode: a8020...000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...