Gå til innhold

Barna på avdelingen til 1 åringen min blir lei seg når jeg kommer

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er i mammapermisjon med lillesøster og kan derfor levere storebror på 1,5år senere, og hente litt tidligere.

Det jeg legger merke til er at flere av de små blir lei seg når jeg kommer. Stiller seg ved porten og gråter eller gitteret inne . Hva kan dette skyldes? At jeg er "skummel" fordi jeg er fremmend  ? Eller at de savner sine foreldre når de ser meg ?

Dette er småbarn avdeling med barn født i 2018 og noen fødr i 2019 

Anonymkode: 1e56a...7f1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er nok barna som savner foreldrene sine og gjerne også vil hjem, tenker jeg!

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje de har lyst til å leke med barnet ditt litt til. Men det er gjerne mer sannsynlig at de også vil bli hentet. Jeg ville hørt med de ansatte om de reagerer slik når andre blir hentet tidlig også

Anonymkode: 60e5c...196

• Liker 3
Gjest WhisperingWind
Skrevet

Du er nok dritskummel! 😂

Nei, tenker det er som de over sier. Enten fordi de også vil bli hentet eller at de synes det var dumt at vennen deres gikk tidlig. Spør de ansatte om andre foreldre som hentet tidlig får samme reaksjon.

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, WhisperingWind skrev:

Du er nok dritskummel! 😂

Nei, tenker det er som de over sier. Enten fordi de også vil bli hentet eller at de synes det var dumt at vennen deres gikk tidlig. Spør de ansatte om andre foreldre som hentet tidlig får samme reaksjon.

Nå har vel ikke personalet lov å diskutere og utlevere hvordan Per, Ola og Kari reagerer når de ser forelder X,Y, og Z. Hvorfor skal dette være nyttig informasjon for Ts å vite?

Anonymkode: bc274...1d8

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg henter også barnet mitt tidlig og har flere ganger opplevd det samme, at de minste barna begynner å gråte når de ser at det ikke er deres mamma som kommer. 
Fullt forståelig. 

Anonymkode: c0ea8...f52

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

De blir nok bare påminnet at de savner mammaen sin også 🙂 

Anonymkode: b52d5...2b5

• Liker 3
Gjest WhisperingWind
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå har vel ikke personalet lov å diskutere og utlevere hvordan Per, Ola og Kari reagerer når de ser forelder X,Y, og Z. Hvorfor skal dette være nyttig informasjon for Ts å vite?

Anonymkode: bc274...1d8

Det er jo ikke snakk om å nevne navn. Kun om de har lagt merke til samme reaksjon når andre barn har blitt hentet tidligere.

AnonymBruker
Skrevet

Vanlig. 

Anonymkode: 6dc49...c72

AnonymBruker
Skrevet

Ja det er fordi de innser at det begynner å bli hentetid og da begynner de å vente litt ekstra på sin mamma eller pappa. Det er vanlig og det er bare tilfeldig at det er deg. Jobber på småbarn og kjenner igjen fenomenet👍

Anonymkode: 80834...d6c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hahaha samboeren min har lurt på akkurat det samme 😂 Han jobber skift og i friperioder liker han å hente tidligere for å få litt kvalitetstid med sønnen vår på 2 år. Pleier å hente i 1330-tiden, og noen ganger levere senere. De minste barna står da og gråter, så han spurte meg for ikke lenge siden om de andre ungene var redd han 😅 Tror nok mye heller på det de andre skriver, at de savner foreldrene sine og også vil hentes. Det skjer også noen ganger når jeg henter - henter relativt tidlig (er i bhg kl 1510 for henting) og det skjer da også.

Anonymkode: c8180...6f0

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje de har lyst til å leke med barnet ditt litt til. Men det er gjerne mer sannsynlig at de også vil bli hentet. Jeg ville hørt med de ansatte om de reagerer slik når andre blir hentet tidlig også

Anonymkode: 60e5c...196

Småttasser på 1-2 år leker ikke på den måten med hverandre, så de bryr seg ikke om at "kompisen" drar. Det handler kun om at de selv vil bli hentet.

Anonymkode: c14b2...cc9

• Liker 4
Skrevet

Samme når jeg henter 2 åringen, henter ofte før andre foreldre. Alle de minste kommer løpende og roper mamma mens de gråter. Hjerteskjærende 💔  Savner nok foreldrene ekstra mye når henterushet starter

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...