Gå til innhold

Norge vurderer å åpne grensen til Sverige 15 juni, det er ganske farlig.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Smitte i Beiarn også, har vært helt fritt for smitte der, helt til en luring fra Sverige kom dit med Coronaen sin for å jobbe!!

Vi må IKKE åpne for Sverige!

Anonymkode: 8597d...fde

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, Drizzt skrev:

Også mange fra Stockholm tradisjonelt reiser dit hver sommer. Vent på smitteøkning i Norge i høst!

Ja, men det er jo heller ingen strategi å stanse det helt. Det klarer man ikke uansett, og på et tidspunkt må man åpne igjen. Dette kommer til å være noe som vil være i sirkulasjon. 

Anonymkode: 626a6...369

• Liker 2
Skrevet

Æsj. Jeg håpet de skulle åpne opp til Värmland også. Ikke for harryhandel, men ungene her har jo ikke sett besteforeldrene sine på snart et halvt år og jeg savner mamma og pappa.
De bor i Eda og der er det færre enn 15 smittet siden mars og null dødsfall. Større sannsynlighet for at jeg blir smittet på toget her enn der borte...

Åååå:sur:

AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Da blir det ferie på Gotland.

Anonymkode: 6b0b7...aa0

Hvordan skal du komme deg dit uten å reise gjennom Sverige?

Anonymkode: 141fe...143

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, Fliip skrev:

Æsj. Jeg håpet de skulle åpne opp til Värmland også. Ikke for harryhandel, men ungene her har jo ikke sett besteforeldrene sine på snart et halvt år og jeg savner mamma og pappa.
De bor i Eda og der er det færre enn 15 smittet siden mars og null dødsfall. Større sannsynlighet for at jeg blir smittet på toget her enn der borte...

Åååå:sur:

Med de nye reglene nå så kan de jo de komme hit da. De må i karantene riktignok, men om de kjører bil og dere ikke har store planer er jo ikke det noe pes vel?

Anonymkode: 5adbe...7f6

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde IKKE planlagt noe ferie i Danmark eller Finland heller. For hvis smittesituasjonen forandrer seg der så kan man plutselig måtte gå i karantene når man kommer hjem. Og kanskje man ikke har 10 dager til overs av ferien da, så da blir det fri uten lønn da vel? 

Nei, hjemme er nok tryggest i år, og jeg greier ikke å se at man ikke overlever det. DA er man for bortskjemt!

Anonymkode: 542c6...3eb

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Med de nye reglene nå så kan de jo de komme hit da. De må i karantene riktignok, men om de kjører bil og dere ikke har store planer er jo ikke det noe pes vel?

Det har man kunnet hele tiden, Sverige stengte aldri grensene til EØS-land. Men man går jo mot offisielle reiseråd (og dermed gjelder ikke forsikringer o.l) og man må i ti dagers karantene ved innreise. 

Anonymkode: 45bf6...78a

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det har man kunnet hele tiden, Sverige stengte aldri grensene til EØS-land. Men man går jo mot offisielle reiseråd (og dermed gjelder ikke forsikringer o.l) og man må i ti dagers karantene ved innreise. 

Anonymkode: 45bf6...78a

Besteforeldrene kan komme hit nå.

AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde IKKE planlagt noe ferie i Danmark eller Finland heller. For hvis smittesituasjonen forandrer seg der så kan man plutselig måtte gå i karantene når man kommer hjem. Og kanskje man ikke har 10 dager til overs av ferien da, så da blir det fri uten lønn da vel? 

Nei, hjemme er nok tryggest i år, og jeg greier ikke å se at man ikke overlever det. DA er man for bortskjemt!

Anonymkode: 542c6...3eb

Nå er det jo høyst usikkert om vi overlever sommeren sånn generelt pga det her da

Anonymkode: 2137e...d8e

Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, men det er jo heller ingen strategi å stanse det helt. Det klarer man ikke uansett, og på et tidspunkt må man åpne igjen. Dette kommer til å være noe som vil være i sirkulasjon. 

Man må ikke åpne igjen mot Sverige i år så lenge utviklingen i nabolandet er som den er. Og jo, strategien er å ikke la det oppblomstre slik det var i mars. Da må Sverige være isolert. Å åpne mot Sverige nå og i tillegg ha tenåringer på store demonstrasjoner tett på hverandre er ikke lurt.

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, Drizzt skrev:

Man må ikke åpne igjen mot Sverige i år så lenge utviklingen i nabolandet er som den er. Og jo, strategien er å ikke la det oppblomstre slik det var i mars. Da må Sverige være isolert. Å åpne mot Sverige nå og i tillegg ha tenåringer på store demonstrasjoner tett på hverandre er ikke lurt.

Jeg tror det realistisk sett blir nødvendig med smittesporing, isolasjon og karantene for individer/miljøer det gjelder heller enn å lukke ute hele land mot jul. Alternativet er økonomisk Ragnarok. Ikke bare for disse landene, men også etterhvert for Norge. Vi har råd til å holde stengt en stund til, men ikke så lenge. 

Demonstrasjoner med mange tusen er jeg enig i ikke er lurt nå, og det er heller ikke noe poeng når man kan gjøre det digitalt. 

Skrevet

Nå er det kun Sverige av landene i Norden som sliter, så jeg tror de andre er relativt trygge. 

Oslo folka må virkelig skjerpe seg.

Skrevet
På 5.6.2020 den 11.33, kat-e skrev:

Etter det jeg forstår vurderer Regjeringen å åpne grensen til Sverige 15 juni. Det tror jeg er uklokt. I Sverige er hele korona situasjonen ute av kontroll og svenskene er det europeiske landet som nå er hardest rammet (Per capita). Ansatte på sykehuset Østfold ble nå nylig smittet av korona, opphavet var fra en svensk statsborger som jobber ved sykehuset.

Det er ikke farlig å dra til Sverige. Se på grafen for daglige døde, så ser man at epidemien er på rask vei tilbake i Sverige.

Det blir nok åpnet for reiser til hele Sverige snart.

Døde i Sverige.jpg

AnonymBruker
Skrevet
On 6/12/2020 at 5:15 PM, Drizzt said:

Også mange fra Stockholm tradisjonelt reiser dit hver sommer. Vent på smitteøkning i Norge i høst!

Jeg har ventet helt siden påske, men det skjer jo ingenting, KG-folk bare lover og lover, men hvor blir det av eksplosjonen?

On 6/12/2020 at 6:04 PM, AnonymBruker said:

Hvordan skal du komme deg dit uten å reise gjennom Sverige?

Med fly.

15 minutter siden, Krantz95 said:

Det er ikke farlig å dra til Sverige. Se på grafen for daglige døde, så ser man at epidemien er på rask vei tilbake i Sverige.

Velkommen tilbake kranz, du har vært savnet. Vært på Danmarksferie? 😀

Anonymkode: 6b0b7...aa0

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, Krantz95 said:

Døde i Sverige.jpg

Som du vet har Sverige en stor forsinkelse i registreringen av døde, og tallene for de siste dagene er derfor altfor lave på den grafen. De vil bli justert oppover i minst et par uker framover. I enkelte tilfeller har det tatt en måned før de har sluttet å øke.

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Som du vet har Sverige en stor forsinkelse i registreringen av døde, og tallene for de siste dagene er derfor altfor lave på den grafen. De vil bli justert oppover i minst et par uker framover. I enkelte tilfeller har det tatt en måned før de har sluttet å øke.

Skjønner. Vi må vente to uker på riktige tall 🙂 

AnonymBruker
Skrevet

Nei, grensen bør ikke åpnes , slik at folk kan holde på som før. Greit, jeg er en harryhandel, og ja, jeg vet mange av mine favorittsteder i Sverige risikerer å gå dukken, men det blåser jeg i. Menneskeliv er faktisk viktigere. Så om Maximax, Eurocash, godishuset , tvboden osv går konk på grensen  så får det være. Vi må tenke på antall smittede vi har her i Norge, og  begynner folk å dra over grensen uten å måtte gå i  karantene etterpå så kan jeg love dere at smittetallet kommer til å øke fort. 

Anonymkode: e19ce...9b2

• Opprett ny...