Gå til innhold

Norge vurderer å åpne grensen til Sverige 15 juni, det er ganske farlig.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Tviler på at de som var på skiferie klenget på alle østerikerne heller. De stod på ski, var på restaurant, hotell, bar, butikk osv. Nok til å bli smittet, det. 

Anonymkode: a0007...da8

På det tidspunktet var man ikke på langt nær like klar over viruset heller. Så det blir en dårlig sammenligning. Og har du vært på afterski før? Meget sannsynlig at det foregikk klenging på både østerrikere og andre, for å si det sånn! Men nå vet vi bedre.

Anonymkode: 5adbe...7f6

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og?

Jeg tror de fleste har fått med seg at de skal holde avstand og vaske hender nå. Det er ikke snakk om å dra over grensa for å klenge på svenskene akkurat. Folk vil på hytta, på camping, se kjærestene sine og harry-handle. Ikke klenge på svensker (bortsett fra de som har kjærester da, men regner med de tar forholdsregler og passer på at de er friske).

Sverige har flest smittede per innbygger i Europa nå. Ikke noen spøk.

Jeg føler meg rimelig sikker på at det ikke vil bli åpnet for fritidsreiser mellom Sverige og Norge. Hørte på pressekonferansen i går og politikerene gjentok at de ville komme med nye reiseråd snart, og at de jobbet med å se på ulike alterantiver da noen land har mer smitte med andre og at det kanskje ikkje ble aktuelt å åpne opp for reiser til land. Føler det var ganske sterke signal om at grensene mot Sverige vil forbli stengt.

AnonymBruker
Skrevet

De åpner opp for Sverige så klart. Men da med forbehold om Gøteborg og Stocholm er stengt. Akkurat som København ikke er greit å overnatte i. 

Som nevnt, så er faren minimal uansett om man er flink med håndvask og ikke ta seg selv i ansiktet før etter håndvask. Så må man faktisk slutte å lese overskrifter og heller gå i dybden. Ja hør gjerne på pressekonforanser for andre land enn norge, som forx sverige

Anonymkode: c4ea2...efc

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, missmcbeal skrev:

Sverige har flest smittede per innbygger i Europa nå. Ikke noen spøk.

Jeg føler meg rimelig sikker på at det ikke vil bli åpnet for fritidsreiser mellom Sverige og Norge. Hørte på pressekonferansen i går og politikerene gjentok at de ville komme med nye reiseråd snart, og at de jobbet med å se på ulike alterantiver da noen land har mer smitte med andre og at det kanskje ikkje ble aktuelt å åpne opp for reiser til land. Føler det var ganske sterke signal om at grensene mot Sverige vil forbli stengt.

De har opptil flere ganger nevnt at man kan åpne opp soner i naboland. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

De åpner opp for Sverige så klart. Men da med forbehold om Gøteborg og Stocholm er stengt. Akkurat som København ikke er greit å overnatte i. 

Som nevnt, så er faren minimal uansett om man er flink med håndvask og ikke ta seg selv i ansiktet før etter håndvask. Så må man faktisk slutte å lese overskrifter og heller gå i dybden. Ja hør gjerne på pressekonforanser for andre land enn norge, som forx sverige

Hvordan har de tenkt å håndheve at folk ikke drar til Gøteborg og Stockholm, når man først har kommet dit? Sverige har jo ikke noen regler for hvor man kan reise innad i landet.

AnonymBruker
Skrevet
På 5.6.2020 den 15.26, AnonymBruker skrev:

Her er liksom problemet at jeg får ikke blitt gravid da, når vi ikke får møttes.

Du er langt fra den eneste. Sånne hensyn kan vi ikke ta med dette møkka viruset.

Anonymkode: bd38e...e82

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du er langt fra den eneste. Sånne hensyn kan vi ikke ta med dette møkka viruset.

Stikker til Sverige neste helg, uavhengig om de opphever karantenereglene eller ikke :) 

AnonymBruker
Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan har de tenkt å håndheve at folk ikke drar til Gøteborg og Stockholm, når man først har kommet dit? Sverige har jo ikke noen regler for hvor man kan reise innad i landet.

På samme måte som de ikke tillater overnatting i København. 

Anonymkode: 5d3af...74a

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

På samme måte som de ikke tillater overnatting i København. 

Anonymkode: 5d3af...74a

Det er Danmarks pålegg, ikke Norges. Danske myndigheter kan kontrollere at hotellene i København ikke lar utlendinger overnatte.

Anonymkode: 141fe...143

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

På samme måte som man har forholdt seg til alt, tillitt. Og 95% vil følge råd, mens 5% vil ikke, som ved alt annet.

AnonymBruker
Skrevet

Finland har åpnet grensene sine for oss 😄 men ikke for Sverige 😆 Håper Norge åpner for Finland nå da 😊 

Anonymkode: 1a817...0f4

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan ikke annet enn å forbause meg over folk som bruker så mye energi og tid på å krangle om svenskegrensa skal åpnes eller ikke. Hvem har ikke fått livet forandret under koronakrisa? At man ikke kan reise til Sverige er bare en bagatell, jeg har tro på at man overlever en stund uten å harryhandle. Har det fra sikre kilder faktisk. 

Anonymkode: 542c6...3eb

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kan ikke annet enn å forbause meg over folk som bruker så mye energi og tid på å krangle om svenskegrensa skal åpnes eller ikke. Hvem har ikke fått livet forandret under koronakrisa? At man ikke kan reise til Sverige er bare en bagatell, jeg har tro på at man overlever en stund uten å harryhandle. Har det fra sikre kilder faktisk. 

Anonymkode: 542c6...3eb

Ja, for det er jo bare det man gjør i Sverige 🙄

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Stikker til Sverige neste helg, uavhengig om de opphever karantenereglene eller ikke :) 

Ok, men da blir det på eget ansvar, og karantene når du kommer hjem. Håper selvfølgelig du slipper å bli smittet da. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok, men da blir det på eget ansvar, og karantene når du kommer hjem. Håper selvfølgelig du slipper å bli smittet da. 

Ja, det er jeg fullstendig klar over. Har ikke tenkt å bevege meg utendørs i Sverige i det hele tatt, så sjansen for å bli smittet ser jeg på som mikroskopisk. 

AnonymBruker
Skrevet

De åpner ikke. (Anonymkilde til NRK)

Pressekonferanse i morgen. 

Anonymkode: 3b1b4...e83

Gjest Gagaen
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De åpner ikke. (Anonymkilde til NRK)

Pressekonferanse i morgen. 

Anonymkode: 3b1b4...e83

Det gjorde dagen min perfekt! :) Takk Erna! 

AnonymBruker
Skrevet

Da blir det ferie på Gotland.

Anonymkode: 6b0b7...aa0

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da blir det ferie på Gotland.

Anonymkode: 6b0b7...aa0

Også mange fra Stockholm tradisjonelt reiser dit hver sommer. Vent på smitteøkning i Norge i høst!

• Opprett ny...