AnonymBruker Skrevet 5. juni 2020 #21 Skrevet 5. juni 2020 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Lurte på hvordan ektefeller klarte seg under andre verdenskrig, var ikke mye skillsmisser da Anonymkode: abf36...a09 Igjen dette gnålet om andre verdenskrig. Jeg spurte om hvordan det blir hvis grensa blir stengt for alltid. Anonymkode: 5d3af...74a 2
Frøkensina Skrevet 5. juni 2020 #22 Skrevet 5. juni 2020 77 nye dødsfall i Sverige i dag, tilsammen 4639 hittil Opinionen er heldigvis sterkt imot å åpne opp for reiser til Sverige. https://www.nrk.no/norge/tre-av-fire-onsker-ikke-a-apne-for-fritidsreiser-til-sverige_-_-et-krystallklart-svar-1.15041402 3
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2020 #23 Skrevet 5. juni 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Igjen dette gnålet om andre verdenskrig. Jeg spurte om hvordan det blir hvis grensa blir stengt for alltid. Anonymkode: 5d3af...74a Det er vel ingenting som indikererer at grensa blir stengt for alltid? Teoriserer ikke noen smitteverneksperter at viruset kan ha brent seg ut om ett år kanskje? Anonymkode: abf36...a09 3
Frøkensina Skrevet 5. juni 2020 #24 Skrevet 5. juni 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Igjen dette gnålet om andre verdenskrig. Jeg spurte om hvordan det blir hvis grensa blir stengt for alltid. Anonymkode: 5d3af...74a Hvorfor skulle grensen til Sverige bli stengt for alltid? Vi har en unntakstilstand i verden nå, det vil ikke vare evig. Og hvorfor gnåler du om ektefeller som bor i hvert sitt land? Det har jo ingenting med saken å gjøre. Dessuten når smitten minsker nok vil ektefeller være blant de første som får reise. 2
Frøkensina Skrevet 5. juni 2020 #25 Skrevet 5. juni 2020 (endret) Når jeg tenker meg om så kan vel ektefeller allerede få reise til hverandre? Innenfor EØS. Men da må de selvsagt i karantene og kan ikke reise fram og tilbake hele tiden. Endret 5. juni 2020 av Frøkensina 2
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2020 #26 Skrevet 5. juni 2020 27 minutter siden, Frøkensina skrev: Når jeg tenker meg om så kan vel ektefeller allerede få reise til hverandre? Innenfor EØS. Men da må de selvsagt i karantene og kan ikke reise fram og tilbake hele tiden. Reiseforsikringen gjelder jo ikke. Så å reise til ektefellen eller barna sine kan føre til at man må selge huset, der ny partner og felles barn bor. Derfor tør ikke mannen her reise til hjemlandet for å besøke barna. For øvrig trenger man ikke karantene hvis man reiser for å gjennomføre samvær med barn. Anonymkode: 5d3af...74a
Frøkensina Skrevet 5. juni 2020 #27 Skrevet 5. juni 2020 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Reiseforsikringen gjelder jo ikke. Så å reise til ektefellen eller barna sine kan føre til at man må selge huset, der ny partner og felles barn bor. Derfor tør ikke mannen her reise til hjemlandet for å besøke barna. For øvrig trenger man ikke karantene hvis man reiser for å gjennomføre samvær med barn. Anonymkode: 5d3af...74a Om man har ny partner så får man skille seg da vet du. Og det er tvilsomt at man må selge huset pga manglende reiseforsikring til Sverige, derfra kommer man seg hjem igjen til Norge.
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2020 #28 Skrevet 5. juni 2020 Endelig!!! Jippi! Ser nå at vi antagelig får nye reiseråd 12. juni og da får vite om grensene "åpnes" igjen. Det gledes! Anonymkode: 5adbe...7f6 3
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2020 #29 Skrevet 5. juni 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Lurte på hvordan ektefeller klarte seg under andre verdenskrig, var ikke mye skillsmisser da Anonymkode: abf36...a09 Enig. Og de som hadde menn til sjøss. De var borte 2 år i slengen. Kom hjem så kona, hun ble gravid og ungen var 1,5 år første gang faren så de. De klarte seg da også. Er en bortskjemt nasjon som vokser opp nå. Anonymkode: 546ae...688 2
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2020 #30 Skrevet 5. juni 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Enig. Og de som hadde menn til sjøss. De var borte 2 år i slengen. Kom hjem så kona, hun ble gravid og ungen var 1,5 år første gang faren så de. De klarte seg da også. Er en bortskjemt nasjon som vokser opp nå. Anonymkode: 546ae...688 Her er liksom problemet at jeg får ikke blitt gravid da, når vi ikke får møttes. Anonymkode: 5adbe...7f6
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2020 #31 Skrevet 5. juni 2020 1 time siden, Frøkensina skrev: Når jeg tenker meg om så kan vel ektefeller allerede få reise til hverandre? Innenfor EØS. Men da må de selvsagt i karantene og kan ikke reise fram og tilbake hele tiden. Fortsatt stopp for thaibrudene. Anonymkode: 546ae...688
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2020 #32 Skrevet 5. juni 2020 3 timer siden, kat-e skrev: Etter det jeg forstår vurderer Regjeringen å åpne grensen til Sverige 15 juni. Det tror jeg er uklokt. I Sverige er hele korona situasjonen ute av kontroll og svenskene er det europeiske landet som nå er hardest rammet (Per capita). Ansatte på sykehuset Østfold ble nå nylig smittet av korona, opphavet var fra en svensk statsborger som jobber ved sykehuset. Om det kommer en ny bølge med korona smitte i september, er det helt nødvendig å ha så lav smittespredning som mulig. Om vi åpner for harryhandel etc, går det ikke mange ukene før vi får et betydelig økning av smitte i Norge. Rart at regjeringene vurderer å gjør dette når vi fram til nå har gjort det så bra. Hvorfor mener du det er farlig nok til at det grunngir å frata folk friheten til å bevege seg fritt? Sverige er ikke et skummelt sted bare fordi du leser på VG at det er skummelt der. VG lever av å skremme deg til å klikke på artiklene sine, ikke av å levere balanserte artikler og gjennomtenkt lesestoff. Et balansert syn på verden må du tilegne deg selv. Og om du har det fremstår ikke Sverige som det minste nifsere enn på denne tiden i fjor. Ja, det er skummelt over alt om du har for vane å ta på ting og så stikke fingrene i munnen. Men det var skummelt i fjor også, det. 1700 døde av influensa i Norge i fjor, men jeg er helt sikker på at du ikke syntes Norge var skummelt da. Og at du ikke vaska deg verken før eller etter du pelle deg på nesen. Anonymkode: 4d56e...efa 6
NorthernLight Skrevet 5. juni 2020 #33 Skrevet 5. juni 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, det er skummelt over alt om du har for vane å ta på ting og så stikke fingrene i munnen. Men det var skummelt i fjor også, det. 1700 døde av influensa i Norge i fjor, men jeg er helt sikker på at du ikke syntes Norge var skummelt da. Og at du ikke vaska deg verken før eller etter du pelle deg på nesen. Anonymkode: 4d56e...efa At du trekker inn influensa fra ifjor i forhold til corona sier sitt. Corona er ikke influensa og det er langt mer alvorlig! Hadde ikke Norge stengt ned hadde vi hatt langt flere døde av COVID 19 enn vi har nå. At enkelte folk ikke skjønner det er uforståelig . 2
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2020 #34 Skrevet 5. juni 2020 Er rundt storbyer det er spredning i Sverige, VEd nordby, Charlottenberg o.l, steder der kun nordmenn er, er det like lite spredning som i Norge. Så blir nok slik Erna sa, at deler av Sverige åpner, de delene som er lite smitte i og dxer ekstremt mange svensker alikevel drar over grensen hver eneste dag pga jobb. Anonymkode: c4ea2...efc 2
kat-e Skrevet 5. juni 2020 Forfatter #35 Skrevet 5. juni 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Vaksine kommer nok ikke. Og man kan ikke nekte mennesker til å omgås barn og ektefeller for alltid. Drittpengene? Flytt i skogen og spis av det du sår selv, slutt å bruke velferdsstaten hvis du hater penger. Anonymkode: 5d3af...74a Det er veldig stor sannsynlighet for en vaksine, årsakene er at de som har hatt eller har vært ganske syke har utviklet antistoffer og ser ut til å være immune.
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2020 #36 Skrevet 5. juni 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Grensen har ikke vært stengt, men man har måttet (og må fremdeles) ha karantene om man har krysset den. Jeg syns det er utrolig merkelig at svensker bosatt i Sverige, men som jobber i Norge, har kunnet krysse grensene fritt. De har nok mer kontakt med folk enn det man har om man handler litt i en butikk, så akkurat det skjønner jeg lite av. Anonymkode: 7be23...276 Det synes jeg ikke er rart nei. Norge hadde mistet ekstremt mye arbeidskraft - især helsepersonell - hvis man hadde stengt ute de svenske. Anonymkode: c897e...da0 2
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2020 #37 Skrevet 5. juni 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det synes jeg ikke er rart nei. Norge hadde mistet ekstremt mye arbeidskraft - især helsepersonell - hvis man hadde stengt ute de svenske. Anonymkode: c897e...da0 Men smittefare er jo den samme. Så hvorfor kan ikke reiseforsikringen gjelde foreldre som er på samvær med sine barn? Eller er foreldre mer smittsomme enn arbeidsinnvandrere? Anonymkode: 5d3af...74a
Gjest Warrior Skrevet 5. juni 2020 #38 Skrevet 5. juni 2020 (endret) 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Vaksine kommer nok ikke. Og man kan ikke nekte mennesker til å omgås barn og ektefeller for alltid. Drittpengene? Flytt i skogen og spis av det du sår selv, slutt å bruke velferdsstaten hvis du hater penger. Anonymkode: 5d3af...74a Det er mennesker som mener penger er mer verdt enn menneskeliv som skulle fått bodd i skogen en god stund. Til de lærte. Vaksine kan fint komme jo, men det tar tid å lage. Den må testes ut på mennesker også. Grensen bør være stengt inntil da. Eller til viruset forsvinner litt av seg selv. Endret 5. juni 2020 av Warrior
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2020 #39 Skrevet 5. juni 2020 4 timer siden, Warrior skrev: Det er mennesker som mener penger er mer verdt enn menneskeliv som skulle fått bodd i skogen en god stund. Til de lærte. Vaksine kan fint komme jo, men det tar tid å lage. Den må testes ut på mennesker også. Grensen bør være stengt inntil da. Eller til viruset forsvinner litt av seg selv. Så da mener du at grensa burde ha blitt stengt for alltid. Interessant. Anonymkode: 5d3af...74a 2
missmcbeal Skrevet 5. juni 2020 #40 Skrevet 5. juni 2020 (endret) Jeg tror ikke det vil bli åpnet mellom fritidsreiser mellom Norge og Sverige. Det virker veldig skummelt nå. Dersom de som skal sitte med beslutningene følgjer med på smittetallene, noe de gjør, vet de også at smittetallene i Sverige går opp og ikke ned. Smittetallene har ligget stabilt på mellom daglige nye 600-800 tilfeller de siste ukene. Den 3.juni ble det registrert over 2200 nye tilfeller, men størsteparten skyldes en stor opphoping av etterrapporterte prøver. Likevel, både i går og i dag har det blitt registrert over 1000 nye tilfeller i Sverge.... Endret 5. juni 2020 av missmcbeal 2
Anbefalte innlegg