Gå til innhold

Norge vurderer å åpne grensen til Sverige 15 juni, det er ganske farlig.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter det jeg forstår vurderer Regjeringen å åpne grensen til Sverige 15 juni. Det tror jeg er uklokt. I Sverige er hele korona situasjonen ute av kontroll og svenskene er det europeiske landet som nå er hardest rammet (Per capita). Ansatte på sykehuset Østfold ble nå nylig smittet av korona, opphavet var fra en svensk statsborger som jobber ved sykehuset.

Om det kommer en ny bølge med korona smitte i september, er det helt nødvendig å ha så lav smittespredning som mulig. Om vi åpner for harryhandel etc, går det ikke mange ukene før vi får et betydelig økning av smitte i Norge. Rart at regjeringene vurderer å gjør dette når vi fram til nå har gjort det så bra.

• Liker 15
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror i grunn at folkene som jobber med dette dag ut og dag inn kan vurdere det langt bedre enn hva du kan.

Eller hva mener du selv?

Dessuten har vi nå hørt så utrolig mange "hvis de åpner for" - og neida, det har ikke blitt sånn. Det ble ikke sånn til påske, ikke barneskoleåpning, ikke resten av skolen, ikke kjøpesentre, ikke fotballen, ikke sport.

Det går nok bra skal du se.

Anonymkode: ab722...6f7

• Liker 17
Skrevet

Nei, nei og atter nei! 

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Grensen har ikke vært stengt, men man har måttet (og må fremdeles) ha karantene om man har krysset den.

Jeg syns det er utrolig merkelig at svensker bosatt i Sverige, men som jobber i Norge, har kunnet krysse grensene fritt. De har nok mer kontakt med folk enn det man har om man handler litt i en butikk, så akkurat det skjønner jeg lite av.

Anonymkode: 7be23...276

• Liker 5
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror i grunn at folkene som jobber med dette dag ut og dag inn kan vurdere det langt bedre enn hva du kan.

Eller hva mener du selv?

Dessuten har vi nå hørt så utrolig mange "hvis de åpner for" - og neida, det har ikke blitt sånn. Det ble ikke sånn til påske, ikke barneskoleåpning, ikke resten av skolen, ikke kjøpesentre, ikke fotballen, ikke sport.

Tullingen som jobber med dette i Sverige er jo han som har skapt katastrofen der borte.

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Bra. Skjer det så tar jeg meg en tur samme dag :)

Anonymkode: bcf79...b56

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker said:

Grunnen til at de mener at den like godt kan åpnes er at de som reiser dit driter i å overholde karantenen, ikke at det er ufarlig. De mente også at vi ikke burde stengt grensene og at vi ikke burde prøvd å slå ned utbruddet, men i stedet gjøre som Sverige. De har en helt annen agenda enn den folket ønsker. Kun 15% av befolkningen ønsker å åpne grensa til Sverige.

Anonymkode: 141fe...143

• Liker 3
Gjest Warrior
Skrevet (endret)

Hvis de gjør det så bryr de seg ikke om innbyggerene sine! Lykke til med den kraftige økningen med virus da. Det gjør det ikke bedre for folk for å si det sånn. Tenk når det blir så kraftig at alt må stenges igjen. De får ikke annet valg. For korona er ikke over. Kommer den aldri til å bli.

Endret av Warrior
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, Warrior skrev:

Hvis de gjør det så bryr de seg ikke om innbyggerene sine! Lykke til med den kraftige økningen med virus da. Det gjør det ikke bedre for folk for å si det sånn. Tenk når det blir så kraftig at alt må stenges igjen. De får ikke annet valg. For korona er ikke over. Kommer den aldri til å bli.

Så da mener du at grensa til Sverige skal holdes stengt for alltid? Blir en del skilsmisser og familietragedier da. 

Anonymkode: 5d3af...74a

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Svenskene er eksperter på å ødelegge landet sitt, de klarte selvfølgelig å rote til COVID-19 situasjonen. Norge bør føre strenge restriksjoner mot Sverige helt til de har kontroll. 

Anonymkode: 5e8e2...6a5

• Liker 12
Gjest Warrior
Skrevet
37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så da mener du at grensa til Sverige skal holdes stengt for alltid? Blir en del skilsmisser og familietragedier da. 

For alltid nei? Men til det kommer en vaksine eller det blir roligere av seg selv. Kanskje Sverige kan begynne å tenke nå siden det er over 4000 dødsfall? Så det blir tryggere å åpne. 

Så mange måtte dø pga de som har bestemt dette gir faen i innbyggerene sin liv. Ser hvor jævlig lite liv er verdt i forhold til de her helvetes drittpengene som skulle vært brent. Best å ikke åpne grensene til et sånt land.

AnonymBruker
Skrevet
35 minutter siden, Warrior skrev:

For alltid nei? Men til det kommer en vaksine eller det blir roligere av seg selv. Kanskje Sverige kan begynne å tenke nå siden det er over 4000 dødsfall? Så det blir tryggere å åpne. 

Så mange måtte dø pga de som har bestemt dette gir faen i innbyggerene sin liv. Ser hvor jævlig lite liv er verdt i forhold til de her helvetes drittpengene som skulle vært brent. Best å ikke åpne grensene til et sånt land.

Vaksine kommer nok ikke. Og man kan ikke nekte mennesker til å omgås barn og ektefeller for alltid. Drittpengene? Flytt i skogen og spis av det du sår selv, slutt å bruke velferdsstaten hvis du hater penger. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Full krise, samfunnet burde vært nedstengt og nedlagt fullstendig. Alle burde vært ekspatriert til New Zealand. 

Anonymkode: d945e...7b0

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Eller hva mener du selv?

Kanskje fordi vi har alle Italia i bakhodet hele tiden? Men dere bare glemmer det hele tiden og tror at det ikke kan skje her. Fordi Norge er best liksommm så immune mot pandemierrrr

Anonymkode: abf36...a09

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Den familieidyllen kan ikke ha vært særlig stor i utgangspunktet om ektefellene ikke bor i samme land?

Anonymkode: 168e9...ff3

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Warrior skrev:

💛

enig.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Den familieidyllen kan ikke ha vært særlig stor i utgangspunktet om ektefellene ikke bor i samme land?

Lurte på hvordan ektefeller klarte seg under andre verdenskrig, var ikke mye skillsmisser da

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det vet man ikke. Mange velger å være særboere, for eksempel på grunn av særkullsbarn. Det er også en del foreldre som er skilt og bor på hver sin side av grensen, skal den ene forelderen aldri få se barnet sitt? 

• Liker 1
  • Opprett ny...