Gå til innhold

Når kom barna deres i puberteten?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har en sønn på 12 år, som har vokst en del slik at han nå er 166 cm, like høy som meg. Han har også noen hår på testiklene, men penis er fremdeles liten(barnestørrelse) og har ikke vokst Har lest at mange kommer i puberteten rundt 12 år, og at hår der nede er et tegn på det, men min sønn har ingen andre "symptomer" på puberteten, og er bekymret for at han bare blir veldig høy, men forblir liten der nede - noe som kanskje kan føre til mobbing og lav selvfølelse.

Hvordan utvikler gutter seg fra denne alderen, når kan jeg forvente at han begynner å vokse ikke bare på høyden, men også penis, adamseple, stemmeskifte etc?

Anonymkode: 848fc...776

AnonymBruker
Skrevet

Ingen som har noen svar på dette?

Anonymkode: 848fc...776

AnonymBruker
Skrevet

Hei.. minn sønn som er 16 år nå, var helt lik din..Han vokste fort i høyden fra han var 11, alt andre la vent på seg, gutter starter som regel i pubertet fra de 12 - 13 år, Så jeg tror nok at penisen hans vokser til han er rundt 16 - 17 år, min sønn måtte omskjæres når han var 14.5 år, da hadde penisen hans vokst..  Så det er bare og ta livet med ro å la naturen gå sin gang som jeg sier..

Anonymkode: 9a957...7ce

AnonymBruker
Skrevet

Bekymrer du deg for at din 12 år gamle sønn sin penis ikke har vokst enda? 

Ta deg et glass vin og SLAPP AV.

Anonymkode: 49fa6...2e9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Mine sønner er 16 og 18, og jeg husker at de og deres kamerater varierte veldig mtp høydevekst, men nesten ingen ble "mandige" før vgs eller helt på slutten av ungdomsskolen. Fram til de var de bare spirrevipper. Noen var riktignok høye, men fremdeles spirrevipper :ler: Musklene, den mørke stemmen og kroppshåret kom senere. Penis vet jeg mindre om, siden disse observasjonene er gjort som fotballmamma på sidelinja ;)

Ville IKKE stresset med en 12-åring, uansett om det gjaldt høyde, stemmeskifte, vekt etc. Gutter kommer som regel senere i puberteten enn jenter og det er en lang og gradvis prosess.

Anonymkode: f6b3c...d9f

AnonymBruker
Skrevet

Mer forundret over at du vet at gutten på 12 har litt hår på testiklene og liten penis... tenker at det er en alder gutter veldig sjelden viser seg naken fremfor foreldrene, spesielt mødre? Jenta mi på 12år har jeg ikke sett naken på lenge, ble en naturlig overgang til at kropp ble privat. Men man er vel forskjellig også her

Anonymkode: 2e275...0d6

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Mannen min kom sent i puberteten, rundt 16 år. Penisen vokste frem til han var 19-20 år. 

I følge han selv.

Anonymkode: a718b...c96

AnonymBruker
Skrevet

Min ene sønn kom i puberteten som 12 åring. Fikk da stemmeskiftet, hår under armene (saaakte), svettelukt, litt mørkere "bart" og smått med kviser. Han har ikke vist seg naken siden han var 10-11 år for meg, men kunne se når han gikk i boxer at han hadde vokst nedentil også. Han vokste ikke superraskt, var normalt høy på denne tiden.

Min andre sønn er nå 13 år og har ikke synlig kommet i puberteten.

Anonymkode: 3dca2...b3e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...