Gå til innhold

Polentur igjen og avlysning

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skolen vår skal fortsatt reise selv om mange har meldt seg av. Likevel gikk komiteen ut og sa turen ville bli trygg og at mange meldte seg av på feil grunnlag. Jeg blir oppgitt. Fikk lyst å skrive et krasst svar, men stoppet meg selv.

UD har sagt ingen reiser uten at det høyst nødvendig minst ut året. 

Karantene- regner med de får 10 dager etter turens hjemkomst.

Åpner Polen grensene?

Reiseforsikring- gjelder den??

Corona syk i fremmed land. Hva om barna blir syke på turen og må legges inn? Vi som foreldre får ikke reist til dem. Og når ikke reiseforsikringen vil gjelde så vil det koste dyre dommer å få barnet sitt hjem igjen.

Jeg er sjokkert over at denne turen ikke er avlyst for lenge siden! Håper UD kan svare fort på dette her.

Anonymkode: 8527d...427

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skolen vår skal fortsatt reise selv om mange har meldt seg av. Likevel gikk komiteen ut og sa turen ville bli trygg og at mange meldte seg av på feil grunnlag. Jeg blir oppgitt. Fikk lyst å skrive et krasst svar, men stoppet meg selv.

Åpner Polen grensene?

Corona syk i fremmed land. Hva om barna blir syke på turen og må legges inn? Vi som foreldre får ikke reist til dem. Og når ikke reiseforsikringen vil gjelde så vil det koste dyre dommer å få barnet sitt hjem igjen.

Jeg er sjokkert over at denne turen ikke er avlyst for lenge siden! Håper UD kan svare fort på dette her.

UD har sagt 20 august. Slutt å fantasere. 

Anonymkode: de745...8ca

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Synes du gjorde det rette. 

Anonymkode: a6175...0ba

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

UD har sagt 20 august. Slutt å fantasere. 

Frem til ja. De kan utsette dette.

AnonymBruker
Skrevet

UD er nok ikke her, så send forespørsel direkte til dem.

men enig med deg.

Anonymkode: bea98...4b7

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Forsikring gjelder ikke så lenge man trosser UDs reiseråd

Anonymkode: e0094...b0e

Skrevet
44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Åpner Polen grensene?

Kor tid er det denne turen skal være? 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Skal reisen være før eller etter 20 august?

Hvis før så vil jeg anta at reiseforsikringen IKKE gjelder. 

Er det etter 20 august må dere bare smøre dere med tålmodighet og vente på mer info fra myndighetene.

Men dersom du har avmeldt barnet ditt så er jo ikke dette noe du trenger å bekymr deg over lengre.

Anonymkode: 1c4dd...7a9

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Mye kan endre seg før turen i oktober (mener å huske at det er det du har sagt i x tråd tidligere). Helt riktig av skolen og planlegge som om den gjennomføres, vi skal feks til syden (betalt og bestilt før korona) i høstferien. Men tar korona seg opp igjen og reiserådene til ud forlenges så får man igjen på reiseforsikringen. 

Anonymkode: 9d064...f69

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Frem til ja. De kan utsette dette.

Du kan da virkelig ikke skrive at det er minst ut året. De kan utvide, men det kan hende de ikke gjør det. Det kan også hende at de åpner tidligere. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Er 6.oktober ja. Høstferien.

AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mye kan endre seg før turen i oktober (mener å huske at det er det du har sagt i x tråd tidligere). Helt riktig av skolen og planlegge som om den gjennomføres, vi skal feks til syden (betalt og bestilt før korona) i høstferien. Men tar korona seg opp igjen og reiserådene til ud forlenges så får man igjen på reiseforsikringen. 

Men de trenger ikke være ufine mot oss som avlyser. At denne turen vil bli sikker og trygg.... Det kan da ingen vite. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men de trenger ikke være ufine mot oss som avlyser. At denne turen vil bli sikker og trygg.... Det kan da ingen vite. 

Men du trenger heller ikke å spre usikkerhet til de andre? Ta det med ro, forhold deg rolig, og ta en ny avgjørelse etter Sommerferien og når det nærmer seg oktober. Slutt å stresse. Vi aner ikke hvordan det er til høsten, jeg hadde aldri trodd at det skulle være så lite smitte som nå for noen uker siden. Så om det er lite smitte eller fult kaos og nedstengning i oktober blir bare spekulasjoner. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er glasset halvfullt eller halvtomt? Du sier halvtomt mens de andre som er «ufine» sier halvfullt. Kan dere ikke bare si at det er halvt og at ingen vet om situasjonen i oktober er negativ eller positiv enda. 

AnonymBruker
Skrevet

Venninnen min som bor og studerer i Polen sier det er skikkelig strengt dere nede nå, de har så vidt åpnet flyplassene for flyging i innland og det kjører politi rundt i smittevernutstyr og tvinger folk hjem om de ser de ute. De har ikke tenkt å fire på restriksjonene der enda,  det letter nok utover sommeren, men Polen forbereder seg på den andre korona bølgen som de regner med rammer i oktober/november sammen med de vanlige forkjølelsene og influensaen. Jeg hadde ikke satset på at jeg kommer meg inn eller ut av Polen når dr stenger grensene igjen til høsten, samme hva UDI sier. Venninnen min bruker å komme hjem i de fleste ferier, men hun satser ikke på at det blir noe høstferie i Norge i år.

Anonymkode: 15e50...a1d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du kan ikke belage deg på å få igjen penger på reiseforsikringen hvis turen ble bestilt og betalt etter at koronaen kom.

Anonymkode: 92477...f37

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du kan ikke belage deg på å få igjen penger på reiseforsikringen hvis turen ble bestilt og betalt etter at koronaen kom.

Anonymkode: 92477...f37

Dette stemmer. Vi får ikke penger igjen nei. Derfor avlyste jeg og. 9000 kr rett ut vinduet. Nei, jeg har valgt rett og går videre. 

Skrevet

Slapp av litt?

Det er jo lenge til, og mye kan skje innen da!

Jeg har ennå ikke planlagt sommerferien, og skal dra om 3 uker, men bare følger med media og tar det derfra. Du snakker om Oktober her. Er jo evigheter til.

Hvorfor avlyse en tur så langt frem i tid?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, veronicalake skrev:

Slapp av litt?

Det er jo lenge til, og mye kan skje innen da!

Jeg har ennå ikke planlagt sommerferien, og skal dra om 3 uker, men bare følger med media og tar det derfra. Du snakker om Oktober her. Er jo evigheter til.

Hvorfor avlyse en tur så langt frem i tid?

Fordi ingen vet om dette går bra. Ingen vet om smitten blusser opp. Ingen vet om flyene går? Er det åpne hotell? Er det lov med 50 stk tett på en buss? Og er prisene lik? De kan jo sette opp flyprisene utover høsten. Og hva om de blir syke i Polen. Har de nok respiratorer til å dekke skoleklassene som kommer?? 

Derfor valgte vi å avlyse denne turen. 

• 2 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet

Da er det vel avgjort? Polentur 6.oktober kan ikke gjennomføres slik situasjonen er nå. 

• Liker 1
  • Opprett ny...