Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

er det mulig? Har bachelor i pedagogikk. Vurderer å ta opp igjen noen emner for å se om jeg får opp snittet. 

Anonymkode: 0b13e...e47

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tviler, minimum  C i snitt pleier å være kravet. I tillegg bør du vurdere om du bør ta master med såpass dårlige resultater - nivået går opp noen hakk på master. 
Å ta opp karakterer er nok lurt, av begge årsaker.

Anonymkode: fef7b...a06

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Joda, det kan være mulig. Hvis man tenker at C = 3,0. Det er noen skoler som godtar at C-snitt gjelder fra 2,5 - 3,5 (altså egentlig fra nærmere D-snitt). Så du kan regne om bokstavkarakterene dine til tall og se om du matcher dette. 

Anonymkode: d8516...d67

Skrevet (endret)

Du må nesten sjekke inntakskravene for det spesifikke studiet og skolen. Du finner det på skolens nettsider. 

Masteren jeg tok krevde c i snitt pluss minst c i alle de obligatoriske fellesemnene. Men det var et annet fagområde. 

Endret av solmåneogstjerner
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tviler, minimum  C i snitt pleier å være kravet. I tillegg bør du vurdere om du bør ta master med såpass dårlige resultater - nivået går opp noen hakk på master. 
Å ta opp karakterer er nok lurt, av begge årsaker.

Jeg fikk en E i metode på bachelorgraden min men når jeg tok mastergraden min så fikk jeg en C, og hele metodefaget gikk på engelsk. Bare fordi man har litt dårlig resultater så betyr ikke at man ikke kan ta master. 

Til ts, du kan alltids søke. Det har aldri skadet å søke og få nei. Hvis du får et nei, så kan du ta opp fag. 

Anonymkode: a3aff...a85

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Joda, det kan være mulig. Hvis man tenker at C = 3,0. Det er noen skoler som godtar at C-snitt gjelder fra 2,5 - 3,5 (altså egentlig fra nærmere D-snitt). Så du kan regne om bokstavkarakterene dine til tall og se om du matcher dette. 

Anonymkode: d8516...d67

2,5 er fortsatt en C- og ikke en D. 

Anonymkode: 166b8...ecb

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk en E i metode på bachelorgraden min men når jeg tok mastergraden min så fikk jeg en C, og hele metodefaget gikk på engelsk. Bare fordi man har litt dårlig resultater så betyr ikke at man ikke kan ta master. 

Til ts, du kan alltids søke. Det har aldri skadet å søke og få nei. Hvis du får et nei, så kan du ta opp fag. 

Anonymkode: a3aff...a85

Det er forskjell på E i enkeltfag, og D i snitt.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde D i snitt og fikk B på masteren 🙂 Jeg hadde svake karakterer i starten av studieløpet og fikk bedre og bedre mot slutten. Det tok litt tid å få på plass studieteknikken. 

Når det er sagt er det mulig det er krav om C i snitt for å komme inn. Det var det ikke på min, men vet det er vanlig. 

Anonymkode: 2e935...776

AnonymBruker
Skrevet

C er 3.0? Er ikke en C tilsvarende en 4er?

Anonymkode: 1b72f...d8b

AnonymBruker
Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker said:

C er 3.0? Er ikke en C tilsvarende en 4er?

Anonymkode: 1b72f...d8b

Her er det snakk om omgjøring til poeng, ikke bokstavkarakterer. A = 5 poeng, B = 4, C = 3, osv

Anonymkode: 7b358...aa2

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du må regne om snittet ditt. Bruk feks denne; https://www.himolde.no/studier/opptak/master-videreutdanning/snittkalkulator.html. Mange masterutdanninger har krav om C (3.0) i snitt for å komme inn, dvs. er snittet ditt lavere så kommer du uansett ikke inn

Anonymkode: 7b358...aa2

Karakterkravet varer fra skole til skole. NTNU regner 2,5 som C i snitt.

Anonymkode: c6b7a...75e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...