Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har søkt høyere utdanning hvor den ordinære kvota i fjor lå på 47.3. Jeg har 50.6. Ble plutselig litt håpefull fordi jeg ikke var klar over at alderspoeng kom til å øke snittet mitt så mye. Det er bare 50 studieplasser og det har jo vært mange søkere til høyere utdanning i år.. Men hvor mye pleier disse kvotene å øke med for hvert år? Tror dere jeg kommer inn? 

Anonymkode: 1d322...109

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

50% sjanse. 

Anonymkode: f5fca...a37

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

50% sjanse. 

Er det noe du tipper eller tror du at kvota øker såpass? 

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har søkt høyere utdanning hvor den ordinære kvota i fjor lå på 47.3. Jeg har 50.6. Ble plutselig litt håpefull fordi jeg ikke var klar over at alderspoeng kom til å øke snittet mitt så mye. Det er bare 50 studieplasser og det har jo vært mange søkere til høyere utdanning i år.. Men hvor mye pleier disse kvotene å øke med for hvert år? Tror dere jeg kommer inn? 

Har du 50.6 med eller uten alderspoeng? :)

jeg tror du kan ha et lite håp i alle fall (om du har 50.6 med alder), de pleier ikke å variere sinnsykt mye fra år til år. :) men, plutselig så hender det jo og da. Håper det går din vei! :)

Anonymkode: 7a186...82a

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du 50.6 med eller uten alderspoeng? :)

jeg tror du kan ha et lite håp i alle fall (om du har 50.6 med alder), de pleier ikke å variere sinnsykt mye fra år til år. :) men, plutselig så hender det jo og da. Håper det går din vei! :)

Anonymkode: 7a186...82a

Takk, krysser fingrene! Har 50.6 med alderspoeng. 

AnonymBruker
Skrevet

Det er ingen her som vet om du kommer inn eller ikke. Snittet kan plutselig gå litt opp, eller ned. Bare å smøre seg med tålmodighet

Anonymkode: 359ab...c1f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Snittet kan gå veldig mye opp i helserelaterte og sosialfaglige fag, men jeg tror generelt at du har stor sjangs til å komme inn uansett. 

Anonymkode: 13a6e...9d7

Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror du ligger godt an på å komme inn, ikke gi opp håpet!

AnonymBruker
Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det noe du tipper eller tror du at kvota øker såpass? 

Det er basert på avansert sannsynlighetsberegning. 
Enten kommer du inn eller så kommer du ikke inn. Altså 50% sjanse😊

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar! Krysser fingrene 

Skrevet

Gå inn på søkertall-sidene på Samordna opptak og se hvor mange som søkte i år kontra i fjor, så får du en viss idé. Hvis søkertallene er omtrent som i fjor er det ingen grunn til å tro at poenggrensen skal øke nærmere 3 poeng. Sant å si er det liten sannsynlighet for at poenggrensen øker så mye uansett.

Regjeringen har dessuten valgt å øke antall studieplasser fra høsten for å møte de økte søkertallene, så du kan jo gjøre et googlesøk og sjekke om det blir flere plasser på det studiet du har søkt. 

AnonymBruker
Skrevet
På 5.6.2020 den 13.51, AnonymBruker skrev:

her. les selv og finn ut. klarer du ikke det, har du ingenting på en høgskole å gjøre.

https://www.samordnaopptak.no/info/opptak/opptak-uhg/poenggrenser/poenggrenser-tidligere-ar/

Anonymkode: 7ba65...13e

På iphone var det nesten umulig å forstå 😝 På pc gikk det greit, så det kommer helt ann på om du sitter på mob eller pc, ikke om du er smart nok til å studere på høgskole eller ikke😉

Anonymkode: 55b61...9d8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil tro det ut ifra disse opplysninger. Man vet aldri.

Anonymkode: b965c...a77

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
På 6.6.2020 den 7.30, AnonymBruker skrev:

Det er basert på avansert sannsynlighetsberegning. 
Enten kommer du inn eller så kommer du ikke inn. Altså 50% sjanse😊

Morsom du.

Anonymkode: 1b88e...950

AnonymBruker
Skrevet
På 6.6.2020 den 23.46, Ullvott skrev:

Gå inn på søkertall-sidene på Samordna opptak og se hvor mange som søkte i år kontra i fjor, så får du en viss idé. Hvis søkertallene er omtrent som i fjor er det ingen grunn til å tro at poenggrensen skal øke nærmere 3 poeng. Sant å si er det liten sannsynlighet for at poenggrensen øker så mye uansett.

Regjeringen har dessuten valgt å øke antall studieplasser fra høsten for å møte de økte søkertallene, så du kan jo gjøre et googlesøk og sjekke om det blir flere plasser på det studiet du har søkt. 

Takk! Jeg finner ikke fram til oversikten over søkertall. Noen som kan hjelpe? 🙂 

Skrevet (endret)
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk! Jeg finner ikke fram til oversikten over søkertall. Noen som kan hjelpe? 🙂 

Her er oversikten over søkere til hvert enkelt studium: https://rapport-dv.uhad.no/t/SO-datavarehus/views/15_AprilstandardrapporterUHGtilhjemmeside_15876324089510/So45-Skertallprstudiumtotaltmedkjnnsfordeling_April2020?:isGuestRedirectFromVizportal=y&:embed=y

Og her er Samordna opptaks generelle side om søkertall: https://www.samordnaopptak.no/info/om/sokertall/

Endret av Ullvott
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
På 8.6.2020 den 0.51, AnonymBruker skrev:

Morsom du.

Anonymkode: 1b88e...950

Takk. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...