Gå til innhold

Kan noen hjelpe meg å finne dette ordet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvis noen sier: "du bryr deg veldig om dette her du?" Og du bryr deg på en måte, men på en annen måte ikke, man er bare litt undrende over noe. Så svarer jeg: bryr meg og bryr meg, det er.... (ikke "irrelevant" eller "så som så" osv, men et eget ord jeg ikke klarer å komme på nå i farta som jeg ikke klarer å finne, hva er det ordet?) 

Anonymkode: 8cf72...c9e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Likegyldig?

Anonymkode: e8152...77c

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Likegyldig?

Anonymkode: e8152...77c

Ja det betyr det samme som likegyldig, altså jeg ER likegyldig, men nei... et annet ord

AnonymBruker
Skrevet

Ubetydelig? Uvesentlig?

Anonymkode: 02602...088

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ubetydelig? Uvesentlig?

Anonymkode: 02602...088

Nei.. ikke det heller. Et eller som starter på "in" tror jeg... 

AnonymBruker
Skrevet

Uvesentlig? 

Anonymkode: 3a134...81b

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Uvesentlig? 

Anonymkode: 3a134...81b

Nei tror det er noe som starter på in eller irr eller et eller annet

Skrevet

Irrelevant?

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, PurpleRain skrev:

Irrelevant?

Nei det skrev jeg i inlegget at det ikke var

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Vhgj skrev:

Indolent?

Aldri hørt det ordet før.. 

AnonymBruker
Skrevet

Intetsigende?

Anonymkode: c9050...8e1

AnonymBruker
Skrevet

Trivielt? Intetsigende? 

Anonymkode: 14ba5...d9d

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet ikke om det ordet her egentlig finnes jeg🤷‍♀️ drit irriterende.... jeg får finne opp et ord for det. Irritionalt kan det hete... neida. Det ordet skal liksom bety at jeg bryr meg på en overfladisk måte og ikke i dybden. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kom brått på hva ordet var!!!! RELATIVT - ts. 

AnonymBruker
Skrevet

Da hadde jeg heller brukt ordet "forholdsvis" eller "nokså", om det handlet om en mening. "Jeg er forholdsvis interessert i dette, men må ta forbehold om at det dukker opp noe som er mer interessant." "Jeg er relativt interessert" - det høres rart ut. 

At noe er relativt, krever at man har noe annet å sammenligne med. "Jeg er relativt interessert i fotball, men liker håndball bedre".

Anonymkode: 6fac8...44a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da hadde jeg heller brukt ordet "forholdsvis" eller "nokså", om det handlet om en mening. "Jeg er forholdsvis interessert i dette, men må ta forbehold om at det dukker opp noe som er mer interessant." "Jeg er relativt interessert" - det høres rart ut. 

At noe er relativt, krever at man har noe annet å sammenligne med. "Jeg er relativt interessert i fotball, men liker håndball bedre".

Anonymkode: 6fac8...44a

Relativt for meg betyr "verken eller" eller at det er noe som ikke har noe "fasit". Det kan også brukes som f.eks "relativt bra" som vil bety ganske bra. Men når man sier det i den settingen i hovedeksemplet så betyr det verken eller. Eller hvis man sier "alt er relativt" så betyr det "kommer an på hvordan man ser det". 

AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Relativt for meg betyr "verken eller" eller at det er noe som ikke har noe "fasit". Det kan også brukes som f.eks "relativt bra" som vil bety ganske bra. Men når man sier det i den settingen i hovedeksemplet så betyr det verken eller. Eller hvis man sier "alt er relativt" så betyr det "kommer an på hvordan man ser det". 

Da bruker du det litt feil. I eksempelet du spør om kunne du f.eks. sagt at du bryr deg relativt lite. Uten en sammenheng kan man ikke vite om du bryr deg relativt mye eller relativt lite. "Alt er relativt" betyr at alt avhenger av hva man sammenlikner med. Jeg er relativt rik sammenliknet med en fattig afrikaner, men relativt fattig sammenliknet med Bill Gates.

Anonymkode: b8ab1...b80

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...