Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Venninnen min i Finnmark skal hente bil i Trøndelag hvor jeg nå bor. Skal hente bilen hennes (1,5 time fra meg) før hun kommer hit, og hun har  da spurt om jeg vil hjelpe henne å kjører oppover siden jeg skal dit selv også. Jeg kan ta fly oppover for 800 kr, som i utgangspunktet er billigere enn å dele på drivstoff og overnatting. Dilemmaet er at jeg skylder henne 3000 kr etter festivalbilletter, så jeg tenkte jeg kunne være grei å hjelpe henne å kjøre oppover likevel. Men hva kan jeg tilby slik at vi blir skulls for billettene, er det innafor om jeg tilbyr å betale all drivstoffen (som da ligger rundt 1500 kr)? At vi da er skulls siden jeg hjelper henne å kjøre, i tillegg til at jeg henter bilen for henne?

Anonymkode: 0b296...5a4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du tenker hun skal betale deg 1500 for en venninnetjeneste? Hmm, det hadde ikke jeg gjort. Men jeg hadde tenkt det var kjekt med roadtrip med venninnen min, og gitt henne tilbake pengene jeg skyldte henne. 

Anonymkode: d6f9b...ace

• Liker 2
Skrevet

Jeg ville heller betalt "gjelden" og deretter snakke om hvordan utgiftene skal fordeles. Hvis ikke hadde jeg tolket hjelpsomheten med å prøve å betale tilbake et mindre beløp enn du egentlig skylder. 

AnonymBruker
Skrevet

Det er vel sant som dere sier! Det beste er vel å betale tilbake, så man har det på det rene! 😄

- ts

Anonymkode: 0b296...5a4

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...