AnonymBruker Skrevet 4. juni 2020 #1 Skrevet 4. juni 2020 Litt som sminke kan gjøre damer deilige. Kan sangtrening skape en vakker sangstemme selv med et elendig utgangspunkt? Anonymkode: f73bf...5d8 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2020 #2 Skrevet 4. juni 2020 Nei, man har medfødt talent og begrensninger. Sangtrening kan hjelpe til en viss grad, men kan ikke gjøre gull av gråstein. Anonymkode: b845b...3a6 3
SoWhat? Skrevet 4. juni 2020 #3 Skrevet 4. juni 2020 (endret) Det er jo klangen i stemmen som gjør den særpreget. Det er nok medfødt og kan ikke læres. Men sangpedagiger kan lære deg å gjøre det beste ut av DIN stemme 🙂 Endret 4. juni 2020 av SoWhat? 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2020 #4 Skrevet 4. juni 2020 De fleste kan nok lære seg nok teknikk til å høres ok ut i kor, men ikke alle kan synge pent uansett hvor mye de øver. F. Eks idoldeltakere som Tone Damli eller Sandra Lyng Haugen, de ble jo mye bedre enn de var gjennom treningen under idol, men ingen av dem synger bra nå. De ble bare bedre enn det skikkelig dårlige utgangspunktet. 🤷♀️ Anonymkode: 06942...544 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2020 #5 Skrevet 4. juni 2020 Sminke kan forøvrig heller ikke gjøre alle pene, men kan evt forbedre ting litt/mye. Anonymkode: 06942...544 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2020 #6 Skrevet 4. juni 2020 Nei. Jeg er eksempelvis veldig musikalsk, spiller flere instrumenter og skriver låter, men har en stemme som er helt ubrukelig. Mange er jo også tonedøve. Anonymkode: 5d756...ccb 2
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2020 #8 Skrevet 5. juni 2020 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei. Jeg er eksempelvis veldig musikalsk, spiller flere instrumenter og skriver låter, men har en stemme som er helt ubrukelig. Mange er jo også tonedøve. Anonymkode: 5d756...ccb Samme her. Jeg spiller mange instrumenter, og har et supert gehør. Stemmen min er helt jævlig. Altfor dyp for damestemme. Og altfor lys for mannestemme. Synger ofte i bilen mens jeg hører på musikk. Men klarer bare ikke å treffe tonene. Anonymkode: b5206...270 1
pia mater Skrevet 5. juni 2020 #9 Skrevet 5. juni 2020 I wish. Jeg er tonedøv og har en forferdelig sangstemme, og typen min er musiker. I sympati for han synger jeg kun i bilen med høy musikk 🥴 2
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2020 #10 Skrevet 6. juni 2020 På 4.6.2020 den 23.20, AnonymBruker skrev: Nei. Jeg er eksempelvis veldig musikalsk, spiller flere instrumenter og skriver låter, men har en stemme som er helt ubrukelig. Mange er jo også tonedøve. Anonymkode: 5d756...ccb Det siste er avgjørende. Hvilken stemme en har, har lite å si så lenge en synger rent, noe de aller færreste gjør 100%. Om en synger rent, er det rent. Om det er falskt, hjelper ingen gullstrupe. Et eksempel her er Ariana Grande. Ikke min type musikk, men hun synger ufattelig rent av natur. De færreste hører også om det er helt rent, og er mer fleksible av natur av hva som oppfattes pent. Anonymkode: 6c7f9...29b 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2020 #11 Skrevet 6. juni 2020 Sjekk singing progress på Youtube. Folk kan ha en enorm fremgang, men de som har hatt enorm fremgang har trent i mange år. Ønsker selv å bli lære å synge og blant tipsene man får er å få hjelp av sangpedagog. Det tar visst mye lengre tid uten sangpedagog. Eksempel på fremgang: Anonymkode: 9a226...6a6
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2020 #12 Skrevet 8. juni 2020 Kroppen er et instrument så godt som noe. Men den må stemmes og brukes riktig for at tonene som kommer ut skal ha riktig kvalitet. Som med andre instrumenter krever det øving og god teknikk. Det hjelper naturligvis å ikke være tonedøv. Sangpedagoger er trent i å høre og se om du bruker instrumentet ditt riktig. Anonymkode: e2478...a41
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2020 #13 Skrevet 8. juni 2020 På 04.06.2020 den 22.58, AnonymBruker skrev: Litt som sminke kan gjøre damer deilige. Anonymkode: f73bf...5d8 Sminke kan absolutt IKKE gjøre alle damer deilige. Ikke i nærheten en gang. På samme måte vil enkelte alltid medføre ørevondt når de synger. Anonymkode: aca48...6f3 2
Pia Sofia Skrevet 9. juni 2020 #14 Skrevet 9. juni 2020 På 6.6.2020 den 11.27, AnonymBruker skrev: Sjekk singing progress på Youtube. Folk kan ha en enorm fremgang, men de som har hatt enorm fremgang har trent i mange år. Ønsker selv å bli lære å synge og blant tipsene man får er å få hjelp av sangpedagog. Det tar visst mye lengre tid uten sangpedagog. Eksempel på fremgang: Anonymkode: 9a226...6a6 Dette er eksempel på en mann uten noe særlig talent, som bare VIL synge. Han sang ganske bra på slutten der, og jeg bøyer meg i støvet for tålmodigheten hans! Men noe mer enn en deasent korist synes jeg ikke han ble. Har du talent trenger du ikke ti år hos pedagog for å synge passelig bra! 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå