Gjest jentepå21 Skrevet 30. juni 2005 #1 Skrevet 30. juni 2005 jeg skal snart hjem til en venninne av meg. Hun aner fred og ingen fare, men jeg har tenkt til å ta opp noe med henne og en annen venninne av oss igjen. Min ene venninne (som stort sett er søt og snill) har blitt "bestevenn" med vår andre venninne. Dette høres utrolig barnslig ut, og det er det, og det er det jeg har tenkt til å ta opp. De vil ofte være sammen bare de to, eksluderer folk (en annen venninne av oss igjen har brutt kontakten med oss pga dette). De møter felles venner av oss, uten å si i fra til meg. Altså, de eksluderer meg når det passer de. jeg er lei av dette. Vår andre venninne er stort sett frekk og spydig mot meg. Hun er også veldig falsk (sorry jeg sier ting rett ut her nå). Men, vår venninne tar henne alltid i forsvar og blir ofte frekk og spydig når de er sammen med meg. jeg vil ta opp alt dette. B.l.a at de eksluderer meg når de føler for det, og nesten "tvinger" meg til å bli med de når DE VIL. Vår falske veninne (som er falsk ovenfor meg): har nemlig lagt ut om mitt sexliv til diverse mennesker. Hva hadde dere sagt hvis en venninne av dere fortalte fremmede folk om deres sexliv? Selv er jeg dritforbanna men søker råd og tips her før jeg tar det opp med henne. slik at det ikke ender opp med kjeft og smell. Hva skal jeg si? Gjøre hva? Hvordan si det uten å bli rasende?
Gjest Frida23 Skrevet 30. juni 2005 #2 Skrevet 30. juni 2005 Si fra til den frekke venninnen din at man ikke har noe med å legge ut om privatlivet til andre. Også trenger du jo ikke si noe om at de er "bestevenner", la dem være det... og heller finne deg noen andre å være sammen med.
BayliZ Skrevet 30. juni 2005 #3 Skrevet 30. juni 2005 Du kommer mest sannsynlig ikke til å klare å unngå "bråk". mennsker setter seg fort inn i selvforsvar, så her må du nok tåle å få høre litt tilbake regner jeg med. Syntes det var barnslig ja, men sånn er ting noen ganger :-) Det beste du gjør er å si det rett ut, og spørre hva problemet dems er. Kommer an på hva svar du får, men kanskje du bør finne deg andre venninner, og neste gang de vil ha deg med på noe så sier du nei ellers takk du. Fortell åssen det går, og lykke til.
Gjest jentepå21 Skrevet 30. juni 2005 #4 Skrevet 30. juni 2005 Jeg har heldigvis andre venninner, så det at hvis jeg "mister" de to som venninner bryr meg egentlig ikke. Jeg bare syns de oppfører seg så ufattelig barnslige, og det er så dårlig gjort å legge ut om sexlivet mitt til folk jeg ikke kjenner. fikk vite dette av en bekjent av meg som hadde hørt alt. åhh det koker inni meg. :evil:
Gjest Milah Skrevet 30. juni 2005 #5 Skrevet 30. juni 2005 Hev deg over dem. De har jo bevist at de ikke er til å stole på. Og slike venner trenger du vel ikke? Du kan gjerne si til dem, at du er skuffet over måten de har oppført seg på. Men du har ingenting å tjene på å bli uvenner med de. De kan jo bare kjøre sitt eget løp. Og hvis det er slik de behandler venner, så har de vel bare hverandre igjen til slutt.
Gjest Gjesta Skrevet 30. juni 2005 #6 Skrevet 30. juni 2005 Jenter kan være så slemme med hverandre, og jeg syns det er bra at du reagerer på den måten de snakker til deg og om deg til andre. Jeg syns du skal fokusere mest på dette med at tilliten faktisk er brutt, siden hun ene har lagt ut om ditt sexliv til folk som ikke har noe med det. Det er vel kanskje der problemet dere i mellom ligger? At de to venninnene dine har blitt "bestevenninner" det får du vel egentlig bare respektere, men du må jo selv avgjøre om du vil være "femte hjulet" på vogna eller om du heller ønsker å være med folk som du føler deg vel sammen med. Si det sånn som du føler det du, det kommer man vel lengst med i lengden tror jeg. Lykke til! K
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå