AnonymBruker Skrevet 4. juni 2020 #1 Skrevet 4. juni 2020 Hvis jeg får jobbtilbud, får jeg dette pr post eller muntlig? Skal man takke ja eller nei med engang, eller får man en frist? Er vel litt rart hvis man uttrykker stor motivasjon for jobben på intervju, og deretter ber om betenkningstid på eventuelt jobbtilbud? .......hvordan fungerer det? Dette gjelder min første «skikkelige» jobb etter endt utdanning. Anonymkode: 2e6f7...00d
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2020 #2 Skrevet 4. juni 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvis jeg får jobbtilbud, får jeg dette pr post eller muntlig? Anonymkode: 2e6f7...00d Når jeg har fått jobbtilbud etter fullført mastergrad har jeg blitt oppringt av arbeidsgiver. 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Skal man takke ja eller nei med engang, eller får man en frist? Anonymkode: 2e6f7...00d Det er normalt å få noe betenkningstid - ca én uke er vel vanlig. Noen arbeidsgivere vil nok gi inntrykk av på telefon at de forventer svar med én gang, men det skal du ikke føle deg presset til å svare. Takk og gi uttrykk for at du er glad for å få tilbudet, men at du ønsker å få klarhet i vilkårene først. Fornuftige arbeidsgivere skjønner at du ikke kan takke ja til en stilling uten å få vite hva slags lønn og andre rammer du takker ja til. 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Er vel litt rart hvis man uttrykker stor motivasjon for jobben på intervju, og deretter ber om betenkningstid på eventuelt jobbtilbud? Anonymkode: 2e6f7...00d Det er jo forventet at du uttrykker motivasjon for jobben når du er på intervju, hvis du faktisk skal ha en god mulighet til å få tilbud om den. Likevel vil enhver oppegående arbeidsgiver forstå at man ikke nødvendigvis vil eller kan ta en jobb "samme hva", og dermed tror jeg de fleste forventer, eller i alle fall synes det er naturlig, at du ber om betenkningstid dersom ikke alle vilkår er avtalt på forhånd. Anonymkode: b483d...f8f 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2020 #3 Skrevet 4. juni 2020 Som regel ringer arbeidsgiver. Om du vet du ønsker jobben, så si ja med en gang. Om du ber om betenkningstid så virker du litt mindre motivert for jobben. Anonymkode: 5277f...b78
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2020 #4 Skrevet 5. juni 2020 Den første jobben jeg fikk etter endt utdanning takket jeg ja til i telefonen uten å vite lønn eller noe. Sjefen sa han aldri hadde opplevd det før 😅 Neste jobb gjorde jeg ikke det, jeg ville se lønna først for å se om jeg ville forhandle opp lønn. Det ville jeg, så takket ikke ja før jeg hadde fått tilbud om mer. Anonymkode: aac64...b65
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2020 #5 Skrevet 5. juni 2020 7 hours ago, AnonymBruker said: Den første jobben jeg fikk etter endt utdanning takket jeg ja til i telefonen uten å vite lønn eller noe. Sjefen sa han aldri hadde opplevd det før 😅 Neste jobb gjorde jeg ikke det, jeg ville se lønna først for å se om jeg ville forhandle opp lønn. Det ville jeg, så takket ikke ja før jeg hadde fått tilbud om mer. Anonymkode: aac64...b65 Hvor mye mer spurte du om i lønn og fikk du det? 😊 Anonymkode: 65449...b8e
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2020 #6 Skrevet 5. juni 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvor mye mer spurte du om i lønn og fikk du det? 😊 Anonymkode: 65449...b8e Ettersom det var første gang jeg forhandlet lønn ba jeg bare om 30.000. Jeg fikk det 😊 Anonymkode: aac64...b65 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2020 #7 Skrevet 7. juni 2020 Men kommer jobbtilbud på Mail hvis man ber om det? Anonymkode: 2e6f7...00d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå