AnonymBruker Skrevet 4. juni 2020 #1 Skrevet 4. juni 2020 Jeg er i karantene. Og i hht. reglene fra FHI kan jeg dra ut for å kjøpe mat og medisiner. Så det gjorde jeg i dag. Men på min lokale matbutikk, var det skiltet at folk i karantene ikke hadde adgang i butikken. Så hva gjør jeg da? (Jeg ga en glatt f... og handlet det jeg skulle, og holdt god avstand til andre kunder9 Anonymkode: 8f49c...6e2
Energidronning Skrevet 4. juni 2020 #2 Skrevet 4. juni 2020 ring kommunen din, morgen kl9, og si at du trenger hjelp for å hente mat. ikke vet for lenge, det blir jo fredag, og du vil ordne alt får helg. det kan ta flere timer for å fikse... du kan også bestille pizza eller take away på nettet. Ang. medisin, disse du kan kjøpe selv, ingen kan nekte adgang om du virkelig behøver medisin!!! 1
ItchyBitchySpider Skrevet 4. juni 2020 #3 Skrevet 4. juni 2020 1 time siden, Energidronning skrev: ring kommunen din, morgen kl9, og si at du trenger hjelp for å hente mat. ikke vet for lenge, det blir jo fredag, og du vil ordne alt får helg. det kan ta flere timer for å fikse... du kan også bestille pizza eller take away på nettet. Ang. medisin, disse du kan kjøpe selv, ingen kan nekte adgang om du virkelig behøver medisin!!! Man kan da virkelig ikke leve på kjøpepizza og hamburgere fra restaurant i to uker, da går man jo konkurs 2
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2020 #4 Skrevet 5. juni 2020 På fb er det sånne korona hjelpegrupper man melder seg inn i for å hjelpe folk som er i karantene/isolasjon eller å få hjelp. Jeg satt i isolasjonen i 28 dager i mars, og fikk ikke lov til å gå over dørstokken. Jeg meldte meg inn i gruppen "Corona hjelpen Bergen" og tok kontakt med flere mennesker som tilbød seg å handle og hente medisiner på apoteket for meg. Jeg sendte de handleliste og de satte mat/medisiner utenfor døren min og så vippset jeg de penger. Det gikk veldig bra🙂 Anonymkode: e7645...91d 4
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2020 #5 Skrevet 5. juni 2020 4 timer siden, Energidronning skrev: ring kommunen din, morgen kl9, og si at du trenger hjelp for å hente mat. ikke vet for lenge, det blir jo fredag, og du vil ordne alt får helg. det kan ta flere timer for å fikse... du kan også bestille pizza eller take away på nettet. Ang. medisin, disse du kan kjøpe selv, ingen kan nekte adgang om du virkelig behøver medisin!!! Joda du kan nektes adgang siden du er i karantene. Anonymkode: e7645...91d 5
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2020 #6 Skrevet 5. juni 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Joda du kan nektes adgang siden du er i karantene. Anonymkode: e7645...91d Mange apotek leverer på døren din. Anonymkode: e7645...91d 3
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2020 #7 Skrevet 5. juni 2020 Du kan gå på butikken i karantene, er regjeringen som regulerer karantene reglen ikke kiwi. Anonymkode: 70a2a...ac6 2
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2020 #8 Skrevet 5. juni 2020 Gå på butikken, de har ikke loven til å nekte folk i karantene. Like lite som de har lov å nekte kontant betaling. Anonymkode: 9f795...acd 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2020 #9 Skrevet 5. juni 2020 13 timer siden, AnonymBruker skrev: På fb er det sånne korona hjelpegrupper man melder seg inn i for å hjelpe folk som er i karantene/isolasjon eller å få hjelp. Jeg satt i isolasjonen i 28 dager i mars, og fikk ikke lov til å gå over dørstokken. Jeg meldte meg inn i gruppen "Corona hjelpen Bergen" og tok kontakt med flere mennesker som tilbød seg å handle og hente medisiner på apoteket for meg. Jeg sendte de handleliste og de satte mat/medisiner utenfor døren min og så vippset jeg de penger. Det gikk veldig bra🙂 Anonymkode: e7645...91d Jeg er i karantene, ikke i isolasjon. Stor forskjell. Jeg er på Facebook, men har ikke funnet noen grupper i nærheten av der jeg bor (bor på bygda, 1 mil fra nærmeste by). Siden FHI gir meg lov til å handle mat og medisiner, vil jeg fortsette med det. Jeg overser skiltene i matbutikken om at jeg ikke kan gå inn der. Jeg holder god avstand. Landet jeg har vært i hadde strenge restriksjoner, så jeg er godt opplært. Men det plager meg litt at mange andre kunder i butikken ikke bryr seg og bare trenger seg innpå. Anonymkode: 8f49c...6e2 2
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2020 #10 Skrevet 5. juni 2020 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Gå på butikken, de har ikke loven til å nekte folk i karantene. Like lite som de har lov å nekte kontant betaling. Joda, de har fint lov til å nekte folk. Anonymkode: 31c43...ec2
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2020 #11 Skrevet 5. juni 2020 Ring kjøpmannen med handleliste så leverer de nok på døra di. Anonymkode: eee8a...ea8 2
Anbefalte innlegg