Gå til innhold

Hvor lenge varer en barnebursdag?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Sånn vanligvis? Er det vanlig å skrive det i invitasjonen? Er litt redd at hvis vi ikke presiserer det, så blir folk lenge? 

noen som kan hjelpe en nybegynner? 

Anonymkode: 23dd0...840

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man skriver alltid når det er over! F eks 15-17. Er det små barn er to timer mer enn nok. Snakker av erfaring. 😉

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, solmåneogstjerner skrev:

Man skriver alltid når det er over! F eks 15-17. Er det små barn er to timer mer enn nok. Snakker av erfaring. 😉

Ok, takk. Det er små barn ja, min blir 3, men det kommer også yngre barn enn det. 

ts

AnonymBruker
Skrevet

2-2,5 timer er vanlig her. Vi hadde 2 timer da de var så små at foreldrene var med, så gikk vi opp til 2,5 når de kunne være her alene.

Men når vi har nabobarna på "restefest" så oppgir vi bare starttidspunkt og sender dem hjem når de er ferdig. Ofte har de blitt til leggetid fordi de har hatt det så gøy. :)

Anonymkode: 7ac30...d27

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ok, takk. Det er små barn ja, min blir 3, men det kommer også yngre barn enn det. 

ts

Skriv når det er slutt 😊 to timer er virkelig nok 😊

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

To timer holdt mer enn nok for min 5åring og meg 😅 13 unger fra 4-6år herjende rundt var mer slitsomt enn jeg trodde (og jeg jobber i barnehage!) Skulle egentlig ha utebursdag/akebursdag siden han hadde bursdag i februar, men det var jo null snø på Østlandet i vinter! Anbefaler å ha det utendørs om det er mulig 😊

Anonymkode: 78277...c95

Skrevet

Er det familie som inviteres tar jeg ikke med noe tidspunkt for slutt.

Er det invitasjon til barnehage/skolevenner legger jeg ved adresse, start og slutt for selskapet, mitt telefonnummer og beskjed om ønske om tilbakemelding dersom allergier eller barnet ikke kan komme. Er det et tema for selskapet presenteres det også 🤡

Barnehageselskap og skolebarn på småtrinnet holder lenge med 1 1/2 time. Eldre barn (tenker 9-10 år oppover) er mer selvgående og da går 2 timer fint (eller mer om dere har aktivitet som f. eks se film, bowling, tur) 

Blant de minste barna kan det være at de vil ha foreldre til stede, da skriver jeg at det går fint at foreldre blir med men at jeg gjerne vil vite det om mulig i forkant (så kan jeg lage litt ekstra mat/nok stoler/koke nok kaffi osv) 

Masse lykke til 😄

• Liker 2
Skrevet

Halvannen til to timer er som regel mer enn nok. Leverte nylig seksåringen til en bursdagsfeiring hvor de hadde planlagt tre timer. Etter en dag i barnehagen etterfulgt av bursdag var han helt skutt på kvelden 😅

AnonymBruker
Skrevet

Hvis dere bor i nærheten av hverandre og folk ikke må kjøre lange avstander til selskapet, et 1,5 perfekt. 2 timer er som oftest for lenge for små barn og det blir bare mas og hyperaktivitet den siste halvtimen. Dessuten blir man utslitt selv.

Spise pizza/pølse og etterfølgende kake tar som oftest  bare 30 minutter. Deretter pakkeåpning i 15 minutter, skattejakt eller fiskestang for å finne godtepose i 15 min og frilek på slutten i 30 min. Holder i mengder.

Anonymkode: adc88...dd6

AnonymBruker
Skrevet

Vi skrev kun startpunkt (vi var først ut) da de ble fem år. Alle dro presis etter to timer. Er visst en uskreven regel som vi ikke visst om 😂. Alle andre skrev tid for start og slutt. 

Anonymkode: c4f32...24e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

To timer er vanlig.

Anonymkode: 7c181...832

AnonymBruker
Skrevet

To timer er vanlig. Føles som 10 😅

Anonymkode: c8409...826

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Har aldri vært borti halvannen eller to timer før - det må da bli bare stress?! Har aldri vært borti mindre enn tre timer før og innimellom fire, og når barna er større fire eller fem timer. Sånn var det da jeg var barn (70- og 80-tallet) og sånn er det her nå. Har aldri opplevd at det er blitt et minutt for lenge. Hadde det kommet en innbydelse på to timer eller under hadde jeg blitt litt overraska... 

Anonymkode: 3b99b...d04

Skrevet

2 timer og helst lengre i følge min 5-åring ☺️ Vet h*n hadde blitt skuffet om det var under 2 timer! 

AnonymBruker
Skrevet

Her vi bor er det veldig vanlig med klokkeslett når festen er ferdig. Ofte er det 2 timer. Spes når de er små. Nå har vi ungdommer, og når de feirer bursdag med venner så står det bare kl slett, så sender de mld selv når de skal bli hentet

Anonymkode: 9a90b...4de

AnonymBruker
Skrevet

2 timer er vanlig, men det blir nesten alltid forsinket. Foretrekker 2,5 time, sånn at selskapet faktisk er ferdig når vi henter. Kjedelig å stå som sild i tønne i gangen i 20 minutter og vente.

Anonymkode: 17ecc...e2a

AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har aldri vært borti halvannen eller to timer før - det må da bli bare stress?! Har aldri vært borti mindre enn tre timer før og innimellom fire, og når barna er større fire eller fem timer. Sånn var det da jeg var barn (70- og 80-tallet) og sånn er det her nå. Har aldri opplevd at det er blitt et minutt for lenge. Hadde det kommet en innbydelse på to timer eller under hadde jeg blitt litt overraska... 

Anonymkode: 3b99b...d04

Har bodd i 2 forskjellige byer, og der har det alltid vært 2 timer som har vært vanlig. Med unntak av kinobursdag hvor det er kake før filmen.

Anonymkode: c6e10...1e6

Skrevet

Her er 2 timer vanlig frem til 8-9 år, deretter gjerne økt til 3 timer. Ca samme jeg husker fra jeg var liten. 

AnonymBruker
Skrevet

I barnehage- eller skolebursdag skriver vi alltid start og slutt. Familieselskap/naboer, så får de bare muntlig beskjed. Da legger vi det til helg, og folk blir så lenge de vil 😊

Anonymkode: c6e10...1e6

AnonymBruker
Skrevet

Vi har alltid hatt to timer med de to eldste, men gikk ned til 1,5 time med den yngste: Det har fungert helt supert, så alle bursdagene hun har vært i med barnehagen har vart i 1,5 timer.

Anonymkode: 08a8a...7fa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...