AnonymBruker Skrevet 4. juni 2020 #1 Skrevet 4. juni 2020 Min datter ønsker å bli spesialsoldat og skal til Sessvollmoen på opptak/tester fra den 15. juni og utover. Hun og vi foreldre blir da snytt for den høytidelige avslutningen av 13 års skolegang. Hun synes det er er trist at hun må avslutte en uke før de andre, men kan ikke gjøre noe med det. Kan ikke Forsvaret vente en uke til skolene er ferdige? Hva er det som haster sånn? Jeg tok kontakt med Forsvaret men snakket kun med en sekretær, som ikke hadde noe skikkelig svar å gi meg. Anonymkode: 6f27f...c9d
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2020 #2 Skrevet 4. juni 2020 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Min datter ønsker å bli spesialsoldat og skal til Sessvollmoen på opptak/tester fra den 15. juni og utover. Hun og vi foreldre blir da snytt for den høytidelige avslutningen av 13 års skolegang. Hun synes det er er trist at hun må avslutte en uke før de andre, men kan ikke gjøre noe med det. Kan ikke Forsvaret vente en uke til skolene er ferdige? Hva er det som haster sånn? Jeg tok kontakt med Forsvaret men snakket kun med en sekretær, som ikke hadde noe skikkelig svar å gi meg. Anonymkode: 6f27f...c9d Og der har man dagens kandidater for spesialsoldater, mamma ringer og kjefter på forsvaret for at man ikke får gå på fest! Anonymkode: 8fd9c...8bb 27
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2020 #3 Skrevet 4. juni 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og der har man dagens kandidater for spesialsoldater, mamma ringer og kjefter på forsvaret for at man ikke får gå på fest! Anonymkode: 8fd9c...8bb Jeg kjeftet ikke men spurte undrende, tenkte muligens min datter hadde blingset med datoen. Ts Anonymkode: 6f27f...c9d
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2020 #4 Skrevet 4. juni 2020 når skal du klippe navelstrengen helt av å la henne bli voksen? Anonymkode: 5ed86...edd 9
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2020 #5 Skrevet 4. juni 2020 Jeg kjenner flere som ble kalt inn fra november til november. Og derned fikk ødelagt to studieår.. De lever sitt eget liv de herrene der.. Anonymkode: aae92...dea 2
solmåneogstjerner Skrevet 4. juni 2020 #6 Skrevet 4. juni 2020 Forsåvidt enig i at 15. juni var en litt rar dato. En uke senere hadde jo vært bedre. MEN: hadde du seriøst planer om å delta på noen slags feiring av at hun er ferdig på vgs? Er det noen foreldre som gjør det? Arrangeres det noe slikt? Det har jeg aldri hørt om før. Jeg hadde seriøst dødd om mamma og pappa skulle det da jeg var 18-19. Og: datteren din er voksen. Hvorfor skal DU ringe forsvaret? (Eller jobben eller skolen?) Har det skjedd et eller annet i samfunnet som har gått meg hus forbi? 12
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2020 #7 Skrevet 4. juni 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: når skal du klippe navelstrengen helt av å la henne bli voksen? Anonymkode: 5ed86...edd Dette har ikke noe med kutting av navlestrengen å gjøre, men hvorfor de kaller inn kandidatene før 3. vgs er avsluttet. Lærerne synes også det var merkelig.. Ts Anonymkode: 6f27f...c9d
solmåneogstjerner Skrevet 4. juni 2020 #8 Skrevet 4. juni 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Dette har ikke noe med kutting av navlestrengen å gjøre, men hvorfor de kaller inn kandidatene før 3. vgs er avsluttet. Lærerne synes også det var merkelig.. Ts Anonymkode: 6f27f...c9d Datteren din er over 18. Du skal vel ikke engang snakke med lærerne hennes? 5
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2020 #9 Skrevet 4. juni 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Dette har ikke noe med kutting av navlestrengen å gjøre, men hvorfor de kaller inn kandidatene før 3. vgs er avsluttet. Lærerne synes også det var merkelig.. Ts Anonymkode: 6f27f...c9d Men da ringer jenta isåfall selv. Om hun skal bli spesialsoldat så ringer ikke mamma forsvaret for å spørre om sånt. Anonymkode: cc24e...bd3 9
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2020 #10 Skrevet 4. juni 2020 1 minutt siden, solmåneogstjerner skrev: Forsåvidt enig i at 15. juni var en litt rar dato. En uke senere hadde jo vært bedre. MEN: hadde du seriøst planer om å delta på noen slags feiring av at hun er ferdig på vgs? Er det noen foreldre som gjør det? Arrangeres det noe slikt? Det har jeg aldri hørt om før. Jeg hadde seriøst dødd om mamma og pappa skulle det da jeg var 18-19. Og: datteren din er voksen. Hvorfor skal DU ringe forsvaret? (Eller jobben eller skolen?) Har det skjedd et eller annet i samfunnet som har gått meg hus forbi? Hvis du har gått på allmennfaglig videregående så vet du at det helt vanlig at når 3. kl på vgs er ferdige, så arrangerer skolen en seremoni for elever og foreldre/familie med middag, der de får vitnemål og div. for å markere at 13 års skole er over. Anonymkode: 6f27f...c9d 2
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2020 #11 Skrevet 4. juni 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men da ringer jenta isåfall selv. Om hun skal bli spesialsoldat så ringer ikke mamma forsvaret for å spørre om sånt. Anonymkode: cc24e...bd3 Herlighet er det et stort problem? Hun spurte om jeg kunne sjekke om datoen for innkallelse var riktig, for hun hadde rotet bort brevet og var ikke sikker på om det var den 15. eller 17. juni. Hun var så hes pga forkjølelse, så hun syntes det var ubehagelig å snakke i tlf. Ts Anonymkode: 6f27f...c9d
solmåneogstjerner Skrevet 4. juni 2020 #12 Skrevet 4. juni 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis du har gått på allmennfaglig videregående så vet du at det helt vanlig at når 3. kl på vgs er ferdige, så arrangerer skolen en seremoni for elever og foreldre/familie med middag, der de får vitnemål og div. for å markere at 13 års skole er over. Anonymkode: 6f27f...c9d Er det sant?? Det er isåfall noe nytt. Har aldri hørt om det. Men tviler på at 'barnet' blir særlig lei seg for å gå glipp av det.
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2020 #13 Skrevet 4. juni 2020 12 minutter siden, solmåneogstjerner skrev: Datteren din er over 18. Du skal vel ikke engang snakke med lærerne hennes? Nei det var ikke lærerne hennes jeg ringte,jeg ringte en sekretær hos Forsvaret. Hvis du skal stille spørsmål så må du gidde å lese hovedinnlegget. Ts Anonymkode: 6f27f...c9d
solmåneogstjerner Skrevet 4. juni 2020 #14 Skrevet 4. juni 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Nei det var ikke lærerne hennes jeg ringte,jeg ringte en sekretær hos Forsvaret. Hvis du skal stille spørsmål så må du gidde å lese hovedinnlegget. Ts Anonymkode: 6f27f...c9d Du skrev at lærerne hennes syntes det var merkelig. Selvsagt kan det jo være noe datteren har fortalt deg. Jeg har lest alt 😊
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2020 #15 Skrevet 4. juni 2020 Akkurat nå, solmåneogstjerner skrev: Er det sant?? Det er isåfall noe nytt. Har aldri hørt om det. Men tviler på at 'barnet' blir særlig lei seg for å gå glipp av det. Nei det er ikke noe nytt, har sikkert foregått i 100 år. Det var vel mest det at hun hadde lyst å tilbringe den siste skoleuken/russetiden med vennene. Jeg reagerte bare på datoen, jeg bare synes det var rart at de kaller de inn før de er ferdig på skolen, uavhengig om det er en avslutnings sermoni eller ei. Ts Anonymkode: 6f27f...c9d
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2020 #16 Skrevet 4. juni 2020 2 minutter siden, solmåneogstjerner skrev: Du skrev at lærerne hennes syntes det var merkelig. Selvsagt kan det jo være noe datteren har fortalt deg. Jeg har lest alt 😊 Hun måtte søke om å få fri den siste uken av skoleåret, så selvfølgelig vet lærerne om det. De syntes det var merkelig for de har ikke erfart før at de kaller inn før skoleslutt. Ts Anonymkode: 6f27f...c9d
solmåneogstjerner Skrevet 4. juni 2020 #17 Skrevet 4. juni 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Nei det er ikke noe nytt, har sikkert foregått i 100 år. Det var vel mest det at hun hadde lyst å tilbringe den siste skoleuken/russetiden med vennene. Jeg reagerte bare på datoen, jeg bare synes det var rart at de kaller de inn før de er ferdig på skolen, uavhengig om det er en avslutnings sermoni eller ei. Ts Anonymkode: 6f27f...c9d Det er jeg enig med deg i. Hadde vært mye mer logisk om det var en uke senere. Men tar de inn folk i puljer eller kommer alle samtidig? Hvis det er det første så skjønner jeg at man kan være uheldig og få det slik. 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2020 #18 Skrevet 4. juni 2020 Forsvaret tar ikke høyde for at russetiden er forlenget på grunn av corona. Skal din datter bli spesialsoldat er det på tide å la henne bli voksen og ta ansvarlige valg, det kommer garantert flere ting som må forsakes om det er dette som er drømmen. Jeg er lærer på vgs og opplever stadig foreldre til 18/19-åringer som ringer lærebedrifter på vegne av elevene og spør etter jobb. Dette må stoppe! Vi må la de unge stå på egne bein! Anonymkode: 7c1b5...a32 5
Ulven Skrevet 4. juni 2020 #19 Skrevet 4. juni 2020 3 minutter siden, AnonymBruker said: Nei det er ikke noe nytt, har sikkert foregått i 100 år. Det var vel mest det at hun hadde lyst å tilbringe den siste skoleuken/russetiden med vennene. Jeg reagerte bare på datoen, jeg bare synes det var rart at de kaller de inn før de er ferdig på skolen, uavhengig om det er en avslutnings sermoni eller ei. Ts Anonymkode: 6f27f...c9d Forsvaret har aldri tatt hensyn til slike ting. Det er mange ungdommer som har fått ødelagt både et og to år pga innkalling midt i et studieår. Men kan hun komme tilbake for å gjennomføre sermonien, eller er det helt umulig? 1
Kittykat Skrevet 4. juni 2020 #20 Skrevet 4. juni 2020 (endret) 25 minutter siden, solmåneogstjerner skrev: Forsåvidt enig i at 15. juni var en litt rar dato. En uke senere hadde jo vært bedre. MEN: hadde du seriøst planer om å delta på noen slags feiring av at hun er ferdig på vgs? Er det noen foreldre som gjør det? Arrangeres det noe slikt? Det har jeg aldri hørt om før. Jeg hadde seriøst dødd om mamma og pappa skulle det da jeg var 18-19. Og: datteren din er voksen. Hvorfor skal DU ringe forsvaret? (Eller jobben eller skolen?) Har det skjedd et eller annet i samfunnet som har gått meg hus forbi? Det er helt vanlig at det feires med vitnemålsutdeling og mat når man er ferdig med vgs i regi av skolen. Foreldre og elever samles på skolen og markerer at man er ferdig med 13 år på skolen ☺️ Endret 4. juni 2020 av Kittykat 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå