Gå til innhold

Hvilken farge er «forbudt» å ha på seg i bryllupet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet at hvitt skal man ikke ha på, men hvilke andre farger skal man ikke ha på seg i bryllup? Søsteren min gifter seg neste sommer, og da har jeg bestemt at jeg faktisk skal kjøpe meg en ny kjole for anledningen(bruker stort sett alltid det jeg har..).. 

Anonymkode: d63c0...87a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Rødt, hvit, svart, gult er de jeg har hørt om. Men hvilke farger er igjen da liksom 😅

Anonymkode: 15535...da5

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Rødt, hvit, svart, gult er de jeg har hørt om. Men hvilke farger er igjen da liksom 😅

Gult? Hvorfor gult?

• Liker 13
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Gult? Hvorfor gult?

Jeg har alltid hørt hvitt, rødt og svart. Aldri før hørt gult.

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Gult er representerer det falske men er ikke «strengt forbudt« slik som hvit, sort og rødt.

Anonymkode: 434d1...d10

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ifølge min gamle «Skikk og bruk» (1960) er det bare hvitt. Andre farger er nyere påfunn.

Anonymkode: 8cc09...762

• Liker 25
AnonymBruker
Skrevet

Rødt sort og hvitt.

Anonymkode: f34b5...155

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Ifølge min gamle «Skikk og bruk» (1960) er det bare hvitt. Andre farger er nyere påfunn.

Anonymkode: 8cc09...762

Nettopp. Og ser man på kongehusene, bruker kvinnene både gult og rødt i bryllup uten at noen tenker på det som galt.

Om noe kan man unngå helsvart, men er bruden ok med det, så er det null stress. Personlig har jeg gått i svart blondekjole i et uformelt bryllup, og jeg var ikke den eneste i svart. 😉 

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gult? Hvorfor gult?

Som noen andre skrev, falskhet 😅

Men jeg likte godt brullupet jeg var i sist, da sa bruden «ha på det hva enn du vil, om det så er hvitt, jeg bryr meg ikke et lite sekund en gang» 😄

Jeg endte med en blå kjole :) 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde hvit minikjole i et bryllup en gang, og visste ikke at det var "forbudt" farge. Tenkte heller ikke over at det var samme farge som brudekjolen og ingen sa noe til meg om det heller. Var kun 21-22 år så jeg tenkte ikke lengre enn nesa.. 

Anonymkode: 27176...868

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Teit med "forbudte" farger, uansett anledning...  

Anonymkode: f0536...a53

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at selve stilen på kjolen er viktigere enn fargen. Åletrangt, musekort, gjennomsiktig og/eller voldsom utringning kan med fordel unngås. 

Anonymkode: b167d...072

• Liker 5
Skrevet

I utgangspunktet hvit, til dels også rødt og svart.

Men det kommer veldig an på kjolen. Jeg mener for eksempel at det er greit med blomstrete kjoler med svart eller hvit-aktig bunn, og at det er veldig stor forskjell på signalrødt og rødfarger som går mer mot burgunder eller rosa, eller at kjolen generelt gir et mer dempet inntrykk...

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal snart i bryllup og tenkte å bruke min sorte bunad. Er ikke det innafor? 🤔

Anonymkode: 77c63...a0b

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal snart i bryllup og tenkte å bruke min sorte bunad. Er ikke det innafor? 🤔

Bunad passer selvsagt kjempefint til bryllup! Bare ikke kle deg i hvit kjole, eller utringning hvor puppene nesten detter ut.

Anonymkode: 670b4...79f

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bunad er unntaket, dessuten er den jo ikke helt svart vel!?

Anonymkode: 1b1fd...016

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde hvit skjorte med svart bukse. Nå forstår jeg hvorfor folk så rart på meg.

Anonymkode: 67a52...517

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde hvit skjorte med svart bukse. Nå forstår jeg hvorfor folk så rart på meg.

Jeg hadde trodd du var servitør. Eller er du mann?

Anonymkode: f34b5...155

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

De trodde sikkert du var servitør.

Anonymkode: 31000...a81

• Liker 1
Skrevet

Hvitt. That´s it. Derimot om det er her i Norge så har en eller annen funnet på at rødt og svart også skal vær forbudt da enkelte bruder tror at det stjeler oppmerksomheten. 😒 Om man har en flott kropp så kan man så like greit ha på seg en potetsekk da mange blir provosert om man tar på seg en tettsittende kjole. 

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...