AnonymBruker Skrevet 4. juni 2020 #1 Skrevet 4. juni 2020 Min datter drepte en slange med en pinnne på klassetur over fjellene i Bergen. Venninnen hennes tok bilde av dette mens hun stod over slangen og var posert med et smil. Jeg fikk en kjempedårlig følelse inn i meg, og jeg vet faktisk ikke hvordan jeg skal forholde meg til det her. Jeg tok en alvorsprat med hun, og ba hun aldri gjøre noe slikt igjen, fordi det er både farlig for hun om slangen er giftig, og at det ikke er greit å drepe dyr uansett hva slags dyr det er. Hun skjønte alvoret, og sa unnskyld. Men vet ikke hvor vidt hun skjønte alvoret i det hun har gjort. Aldri hørt noen drepe en slange før. Noen som kan komme med råd? Hun er 14 år gammel Anonymkode: fd4c7...de7 3
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2020 #2 Skrevet 4. juni 2020 Mener du huggorm? Anonymkode: 71648...513 11
MFO Skrevet 4. juni 2020 #3 Skrevet 4. juni 2020 Synes du som mamma taklet det helt supert! Tiden vil jo vise om hun skjønte alvoret, men ville taklet situasjon likt som deg selv. 9
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2020 #4 Skrevet 4. juni 2020 Oi. Jeg hadde aldri klart å drepe et dyr i den alderen. Allerede når jeg var 6 år grein jeg hvis noen var stygge mot insekter. Har dere kjæledyr? Har hun emoati med andre smådyr? Anonymkode: b6ecf...9aa 16
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2020 #5 Skrevet 4. juni 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Mener du huggorm? Anonymkode: 71648...513 Jeg vet ikke hva slags type slange det var. Men det er jo ikke greit uansett. Anonymkode: fd4c7...de7 1
Helgeline Skrevet 4. juni 2020 #6 Skrevet 4. juni 2020 Hun visste vel ikke at det ikke er lov? Hoggorm kan være farlig; sikkert det hun tenkte. Dette syns jeg ikke er noe å skrike opp om. Bare gjør henne obs på at de er freda. Tror det er en del orm i år, så to ila helga. 11
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 4. juni 2020 Populært innlegg #7 Skrevet 4. juni 2020 14?? Hun burde virkelig vite bedre, med mindre hun mangler et eller annet! Anonymkode: deff4...9bb 54
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2020 #8 Skrevet 4. juni 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Min datter drepte en slange med en pinnne på klassetur over fjellene i Bergen. Venninnen hennes tok bilde av dette mens hun stod over slangen og var posert med et smil. Jeg fikk en kjempedårlig følelse inn i meg, og jeg vet faktisk ikke hvordan jeg skal forholde meg til det her. Jeg tok en alvorsprat med hun, og ba hun aldri gjøre noe slikt igjen, fordi det er både farlig for hun om slangen er giftig, og at det ikke er greit å drepe dyr uansett hva slags dyr det er. Hun skjønte alvoret, og sa unnskyld. Men vet ikke hvor vidt hun skjønte alvoret i det hun har gjort. Aldri hørt noen drepe en slange før. Noen som kan komme med råd? Hun er 14 år gammel Anonymkode: fd4c7...de7 Det kommer vel litt an på hva hun har lært hjemme om dyrevelferd tidligere? Når hun er såpass gammel (14), har hun nok fått mange av sine inntrykk også hjemmefra. Man dreper ikke dyr bare for moro. Anonymkode: 6d7a1...2e3 24
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2020 #9 Skrevet 4. juni 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Oi. Jeg hadde aldri klart å drepe et dyr i den alderen. Allerede når jeg var 6 år grein jeg hvis noen var stygge mot insekter. Har dere kjæledyr? Har hun emoati med andre smådyr? Anonymkode: b6ecf...9aa Vi hadde en fisk, og den var hun glad i. Hun gråt skikkelig når den døde. Vi dro på ferie, og overlot den til naboen i en uke. Hun er glad i dyr. Hun ønsket seg en hund, men da holdt jeg på å pusse opp, og det var mye styr. Så ble aldri noe av. Men aldri hørt hun har gjort noe sånt igjen, eller før Anonymkode: fd4c7...de7 2
Mumsmums Skrevet 4. juni 2020 #10 Skrevet 4. juni 2020 Ikke greit å drepe dyr, uansett hvilke🤔 det er vel litt drygt å si siden vi dreper masse dyr for å spise.. 18
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2020 #11 Skrevet 4. juni 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det kommer vel litt an på hva hun har lært hjemme om dyrevelferd tidligere? Når hun er såpass gammel (14), har hun nok fått mange av sine inntrykk også hjemmefra. Man dreper ikke dyr bare for moro. Anonymkode: 6d7a1...2e3 Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal tolke det du sier der. Men jeg har aldri i mitt liv skadet dyr eller insekter. Og som liten var det heller ingen som fortalte meg hvordan jeg skulle behandle dyr, men jeg har aldri drept dyr. Og jeg er sterk i mot slike dyre pelsjakker, og levde som vegetarianer i mange år av mine studieår mens jeg var ung. Jeg hadde aldri lært min datter å hverken dyr eller insekter. Anonymkode: fd4c7...de7 2
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2020 #12 Skrevet 4. juni 2020 Om det var en hoggorm, var dette veldig farlig. Syns det er helt sykt at de er freda. Skulle gjerne drept noen selv, hvis det ikke var ulovlig. De er stygge. Anonymkode: 15607...488 11
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2020 #13 Skrevet 4. juni 2020 2 minutter siden, Mumsmums skrev: Ikke greit å drepe dyr, uansett hvilke🤔 det er vel litt drygt å si siden vi dreper masse dyr for å spise.. Ja, men når du ser dyr i skogen, så går man ikke bort å dreper det bare fordi vi spiser dyr. Det hadde hvert fall ikke jeg gjort Anonymkode: fd4c7...de7 14
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2020 #14 Skrevet 4. juni 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Om det var en hoggorm, var dette veldig farlig. Syns det er helt sykt at de er freda. Skulle gjerne drept noen selv, hvis det ikke var ulovlig. De er stygge. Anonymkode: 15607...488 Jeg aner ikke hva slags slange det var. Hun vet nok ikke selv Anonymkode: fd4c7...de7
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2020 #15 Skrevet 4. juni 2020 7 minutter siden, MFO skrev: Synes du som mamma taklet det helt supert! Tiden vil jo vise om hun skjønte alvoret, men ville taklet situasjon likt som deg selv. Tusen takk❤️ Anonymkode: fd4c7...de7 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2020 #16 Skrevet 4. juni 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Om det var en hoggorm, var dette veldig farlig. Syns det er helt sykt at de er freda. Skulle gjerne drept noen selv, hvis det ikke var ulovlig. De er stygge. Anonymkode: 15607...488 Hoggorm gjør ingen skade. Og har like mye rett på et liv som det du har. Anonymkode: 6d7a1...2e3 42
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2020 #17 Skrevet 4. juni 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hoggorm gjør ingen skade. Og har like mye rett på et liv som det du har. Anonymkode: 6d7a1...2e3 De har lavere verdi enn mennesker. Anonymkode: 15607...488 8
Helgeline Skrevet 4. juni 2020 #18 Skrevet 4. juni 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hoggorm gjør ingen skade. Og har like mye rett på et liv som det du har. Anonymkode: 6d7a1...2e3 Hoggorm kan skade folk og husdyr. 7
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2020 #19 Skrevet 4. juni 2020 Finnes ikke ville slanger i Norge Anonymkode: a4f9b...a1c 4
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2020 #20 Skrevet 4. juni 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: De har lavere verdi enn mennesker. Anonymkode: 15607...488 I følge hvem? Anonymkode: 6d7a1...2e3 8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå